Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel, Vectra A miekki pedał hamulca

seve 19 Apr 2009 15:38 9073 12
Wago
  • #1
    seve
    Level 10  
    Witam wczoraj znajomy wymieniał w moim aucie (vectra A 93) tarcze i klocki w przednich kołach. Efekt jest taki ,że pedał wpada mi do podłogi i jest bardzo miękii,ale jak go tak ze 3 razy popompuje rosnie i jest twardszy. Na wyłączonym silniku pedał hamulca jest wysoko i twardy.Pytanie czy tak powinno być po wymianie tarcz i klocków ?Przed wymianą wszystko chodziło elegancko.Pozdrawiam
  • Wago
  • #2
    pudzianowski
    Level 28  
    Według mnie zapowietrzenie.Trzeba odpowietrzyć.Chociaż warto po tym odpowietrzaniu dokładnie obserwować przez jakiś czas działanie hamulców.
  • #3
    blazej2209
    Level 11  
    Też tak miałem kiedyś tylko ,że w innym aucie po zmianie klocków. Tak jak powyżej napisane zapowietrzone hamulce. Nie wiem dokladnie jak się odpowietrza w vectrze ale zwykle wygląda to podobnie we wszytskich autach. Zaczynasz od tyłu. Jeden siedzi w aucie drugi po samochodem. Szukasz na cylinderkach powinna byc jakaś sróba na górze służąca do odpowietrzenia(radzę przygotować jakiś dobry środek odrdzewiający bo zwykle jest ona bardzo mała i ciężko ją odkręcić). Więc ten na górze pompuje aż będzie pedał twardy i tak go trzyma wciśniętego a ty odkręcasz wtedy tą śrubę. Jak ją odkręcisz pedał powinien wpaść "w podłogę". W ten sposób usuwasz nagromadzone powietrze. Pamiętaj tylko by ten na gorze cały czas trzymał pedał wciśnięty przy podłodze aż nie zakręcisz zaworu wylinderka. Analogicznie postępujesz przy pozostałych cylinderkach.
    Od razu jak już będziesz odpowietrzał to popatrz czy gdzieś ci na łączeniu cylinderka z przewodem np. płyn nie ucieka bo czasami się tak zdarza.
    Pozdrawiam
  • Wago
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie zapowietrzone tylko źle coś złożone, zdejmij koła i obserwuj jak się zachowują zaciski przy naciskaniu hamulca, czy się nic nie wygina, przesuwa itp.
  • #5
    seve
    Level 10  
    dzięki za odpowiedzi jutro odpowietrzę i zobaczę jak będzie.A jaka jest przyczyna tego,że się mógł zapowietrzyć?? Tak jak pisałem przed wymianą było wporządku , a przy wymianie tarcz i klocków nie było ruszane nic z płynem itp.

    Dodano po 5 [minuty]:

    pytanie do ociz : a czy mógłbyś bliżej wytłumaczyć co mogło być źle złożone ?
  • #6
    pudzianowski
    Level 28  
    ociz wrote:
    Nie zapowietrzone tylko źle coś złożone, zdejmij koła i obserwuj jak się zachowują zaciski przy naciskaniu hamulca, czy się nic nie wygina, przesuwa itp.

    Według mnie mało prawdopodobne.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Mało prawdopodobne to jest zapowietrzenie.
    Co może być źle złożone? Różne patenty widziałem użyszkodników na to jak sobie zepsuć hamulce np.
    - pełno syfu między piastą a tarczą hamulcową(niedokładne jej przyleganie)
    - odwrotnie włożone klocki
    - źle włożone sprężyny na zaciskach
  • #8
    balonika3
    Level 37  
    ociz wrote:
    Mało prawdopodobne to jest zapowietrzenie.
    Co może być źle złożone? Różne patenty widziałem użyszkodników na to jak sobie zepsuć hamulce np.
    - pełno syfu między piastą a tarczą hamulcową(niedokładne jej przyleganie)
    - odwrotnie włożone klocki
    - źle włożone sprężyny na zaciskach
    I po trzech napompowaniach to wszystko się naprawia...
  • #9
    pudzianowski
    Level 28  
    balonika3 wrote:
    ociz wrote:
    Mało prawdopodobne to jest zapowietrzenie.
    Co może być źle złożone? Różne patenty widziałem użyszkodników na to jak sobie zepsuć hamulce np.
    - pełno syfu między piastą a tarczą hamulcową(niedokładne jej przyleganie)
    - odwrotnie włożone klocki
    - źle włożone sprężyny na zaciskach
    I po trzech napompowaniach to wszystko się naprawia...

    Mnie też to zastanawia
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    balonika3 wrote:
    I po trzech napompowaniach to wszystko się naprawia...

    Jeśli zacisk nie zgrywa się się z tarczą to jedno albo drugie się odgina a po puszczeniu hamulca powoli wraca na "swoje miejsce" wycikając przy tym tłoczek. Zrozumiałeś już czy mam dokładinej wytłumaczyć?
  • #11
    balonika3
    Level 37  
    Na szczęście kol. seve jutro odpowietrzy (tak napisał).
  • #12
    pescator
    Level 1  
    Witam i co dalej z tymi hamulcami bo ja mam to samo.po wymianie szczęk czasami zanikają hamulce.jak ostygnie to wszystko jest w porządku.może serwo przepuszcza.vectra seria A