Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

diagnoza czujnika wały korbowego vectra x25xe

piotr6500 20 Kwi 2009 09:15 8905 22
  • #1 20 Kwi 2009 09:15
    piotr6500
    Poziom 11  

    Witam wszystkich z takim problemem

    od dłuższego czasu trafiają do mnie vecry 2,5L.Najczęscie jak każdy wie są to usterki czujnika wału korbowego i czujnika detonacji.By może ktoś powie że to nie prawda, ale dlaczego u mnie były aż trzy sztuki.
    Nie mam tech testowłem na badziewnym programie do pc pod nazwą opel tech oraz euroscanem.Zrobiłem pirwszą sztukę która wróciła po kilku miesiącach za następne sie nie biorę póki nie zrobię tej pierwszej.Uważam nie niema w diagnostyce ,,kozaka''.Dodam że po podstawieniu następnego czujnika nic sie nie zmienia pracuje zle nie ma siły.Dlaczego tak jest od czego zacząc.czy robie coś żle?

    0 22
  • TermoPasty.pl
  • #2 20 Kwi 2009 10:38
    bartek_j
    Poziom 35  

    rozrząd źle ustawiony..
    A jakie błedy konkretnie ?
    Aha, i w tym motorze błędy możesz zupełnie łatwo Wymrygać, nie potrzeba do tego badziewnego fejsa.
    Tak już chcesz koniecznie fejsem to zainwestuj 300 zeta w opelscannera. Pełen wypas to to nie jest, ale lepsze to niż te fejsiki.

    0
  • #3 20 Kwi 2009 12:56
    yaaro
    Poziom 33  

    Błąd czujnika wału jest zawsze gdy testujemy opla na nieuruchomionym silniku, zaś błąd czujnika spalania detonacyjnego wywołany jest nieprawidłowym przebiegiem procesu spalania w komorze cylindra. Obraz przebiegu spalania niezgodny jest z obrazem zapisanym w ecu. Teraz zostaje ci sprawdzenie parametrów pracy silnika a nie bęłdów - parametry pokażą ci usterkę.

    W tym przypadku tester za 200 tysięcy nie załatwi sprawy, trzeba użyć wiedzy i doświadczenia.

    0
  • #4 20 Kwi 2009 14:26
    bartek_j
    Poziom 35  

    Haha no tak, nie pomyślałem ze jemu chodzi o ten standardowy "błąd".

    0
  • TermoPasty.pl
  • #5 20 Kwi 2009 14:36
    piotr6500
    Poziom 11  

    macie rację Panowie tyko że euroscan pokazuje parametry pracy silnika i wida skaczące wyprzedzenie zapłonu rozrząd sprawdziłem w sobotę i dobrze. po skasowaniu pracuje dobrze potem jest błąd.Wygląda na to że jeden po drugim czujniku jest zepsuty .Czy to sie według was zdarza.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Mam takie wrażenie że to jakieś wady konstrukcyjne tej jednostki może słyszeliście kazdu pojadz ma większe lub mniejsz, bo aż w trzech sztukach?

    0
  • #6 20 Kwi 2009 14:50
    bartek_j
    Poziom 35  

    Czujniki czasem padają, i owszem. Ale raczej nie masowo.
    Problemem bywa jakość nowych czujników - części zamiennych.

    A, w tych V6 się kable od czujnika czasem przytapiały na wydechu.

    A robić opla euroskanem to jak jeść zupę nożem.

    1
  • #7 20 Kwi 2009 14:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 20 Kwi 2009 20:40
    piotr6500
    Poziom 11  

    Elektrit mnie chodziło o czujnik wału korbowego.Panowie a myśle , mam takie przeczucie że to sprzwa prozaiczna .Może sie zbłażnie to mnie wyprostujcie.Otóż tylko raz trafiłem na uszkodzenie cewki zapłonowej w takim silniku ale omegi.cewka ta miała uszkodzoną sekcje na dwóch cylindrach, zanim się to stało silnik nierówno pracował.W związku z tym że sterownik silnika jest inny niż w vectrze zamiast czujnika wału wyskakiwał błąd regulacji wolnych obrotów po wymianie cewki ustało.W vektrze jak myśle padanie cewki jest długie i namiętne można zatem szuka i szuka.tak mnie się wydaje.
    Można bra pod uwagę inne samochody peugeot 206 2002, 1 dzień pracy pisze wymień kat drugi dzień pracy sonda 3 dzień pracy pisze sonda i wymień kalkulator wtrysku.na czwarty dzień naprawiony napisał wtryskiwacz 1 cylindra fakt spalony pod baterią nic nie pik pik....Dziś skoda 1,6 polo nie odpala jak zimna strzela w drugi tłumik i rozrywa dławi się iskra jest -przyczyna cewka po wymianie jeżdzi.
    zatwm odświerzając temat pytanie do was czy to cewka czy jeżdziła bez awari kilka miesięcy.teraz vectra gażnie raz na tydzień jak sie wyjmie wtyczke z czujnika wału to odpala , co wy na to??

    Dodano po 4 [godziny] 29 [minuty]:

    Panowie piszcie bo temat jest moim zdaniem trudny. Za chwile i wy możecie sie z tym spotkać.czym zatem jest spowodowana nierówna praca silnika sześciocylinrowego i jak zgasi się go to nie odpala tak raz na tydzień.
    Ja niezbyt ufam wygenerowanym wiadomością ze sterownika silnika.Owszem pomagają ale trzeba nie dać sie zwieść, więc piszcie

    0
  • #9 20 Kwi 2009 23:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 21 Kwi 2009 07:14
    piotr6500
    Poziom 11  

    Błędy 19 i 31 pochodzą z wersji A a u mnie jest błąd p0335.dokładnie powiedziałbym jakie są warunki generowania błędów, czy tylko są to napewno warunki elektryczne czy są to też pośrednie czyli nierówna praca silnika.Wtedy sterownik silnika wykrywa nierówną pracę koła zębatego na wale (czujnikawału).Jeśli wartość ta jest w małym zakresie rozbierzna sterownik wykrywa że jest zła wartość krzywa generowana z czujnika.
    Jeśli wartość dużo wykracza z tej wartości
    (wykres czujnika wału jest nie jednostajny) to sterownik podaje błędy p0335 i p0350 czyliczujnik wału i czujnik detonacji.czujniki mogą być sprawne. tak mam w dwóch sztukach tyc silników w tej co robie teraz były takie błędy ale teraz został p0335 .

    Elektrit pytanie do Ciebie czy taka jest procedura warunków w oplu (lub w motronikach).wiem że silniki vektr astr tak mają realizowane wypadanie zapłonu na poszcególnych cylindrach.Sterownik wie wtedy na którym, i to prawda sprawdziłem na jednej astrze i działa ten sposób.nie musi to być cewka

    0
  • #11 21 Kwi 2009 12:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 21 Kwi 2009 12:43
    gutman2005
    Poziom 12  

    czyli pochodna prędkośći kątowej:D

    0
  • #13 21 Kwi 2009 12:48
    palala
    Poziom 23  

    Witam

    Pewnie zapomniałeś dodać, że mają gazunek i to kiepski , sprawdź przebiegi sterujące cewkami i możesz się zdziwić .........

    pozdrawiam

    P.S.

    Cewki siadają często z powodu złego wysterowania - i wtedy wali taki błąd - owalczyłem się z taką ..... kawałek czasu - musiałem poprawić ecu

    0
  • #14 22 Kwi 2009 09:27
    piotr6500
    Poziom 11  

    Kolego Palala czy tak dzieje się tylko w tych silnikach że trzeba grzebać w ecu. miałem taki problem w sławnym audi100 aletam to było prosto.Jak można twoim zdaniem sprawdzić przebiegi na cewce i ecu .oczywiście nie pytaj o schemat bo mam

    0
  • #15 25 Kwi 2009 06:07
    piotr6500
    Poziom 11  

    Wydaje mi się że jestem coraz bliżej.Myśle że to nie cewka.Gdyby to była cewka to fluktuacja obrotów o której pisał elektit była by chaotyczna, czyli silnikiem by bardzo rzucało.Zrobiłem kiedys omegę która miała uszkodzoną cewkę ale to było łatwe,tu jest sprawa bardziej skomplikowana.
    od wczoraj jest jeszcze inaczej.Zdjełem rozrząd w celu wymiany dolnego simmeringu bo poprzedni mechanicy nie wymienili.Złożyłem sprzwdziłem było żle poprzwiłem, psiknołem do czyszczenia gażników w przepływomierz (wiem może sie zepsuć) był zabrudzony kurzem.po założeniu go silnik ma dużą moc a nie miał na wyższych obrotach pracuje super a nie przacował.Na wolnych obrotach skacze 1600-2000 tak jakby za dużo paliwa dostawał.nie powinienem tego robić ale po wyjęciu wtyczki z przepływomierza pracuje tak jak na początku postu, jest osłabiony ale obroty dobre.
    wszyscy macie racje że badziewnym programem nic sie nie zdziała ale i przedmówca który napisał że sprzętem za 200 tys też sie nie zrobi bez praktyki.Potrzebny jest z podglądem parametrów.
    a co ten opelscaner potrafi?

    0
  • #16 05 Maj 2009 12:33
    piotr6500
    Poziom 11  

    Witam wszystkich po przerwie.
    Temat trochę przystopował.Vectra sypie się cały czas wychodzą nowe zepsucia właściciel jest załamany.Psuje się co 2 dni.I tak zacięła się stacyjka zrobiłem, alarm nie zamyka drzrzwi pobiera w nocy prąd -zrobiłemzapaliła się poduszka zrobiłem, w końcu stanęła pompa paliwa stanęła z powodu przekażnika , chłocnica cieknie -istny gruchot.
    A z silnikiem jest tak
    ma moc ale przepływomierz wskazuje 1,27 nie ma wolnych obrotów, jak się zagrzeje to rytmicznie falują obroty a wartość przepływomierza 1,42.po pewnym czasie pali się wydech z powodu złego stanu mieszanki.Jaka powinna być wartość przepływomierza?

    0
  • #17 05 Maj 2009 13:42
    emeryt2
    Poziom 42  

    Piotr - zagwozdkę masz dobrą,współczuję - a co z czujnikiem temperatury na ECU?

    0
  • #20 06 Maj 2009 19:53
    piotr6500
    Poziom 11  

    Temat zamykam sprawa sie rozwiązała, jak zwykle to było proste ale zachowanie tego sterownika wtrysku było nieobliczalne

    0
  • #21 06 Maj 2009 20:11
    emeryt2
    Poziom 42  

    Zaraz , zaraz , w czym ten sterownik był nieobliczalny? Tak się tematu nie kończy.

    0
  • #22 06 Maj 2009 20:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 07 Maj 2009 07:16
    piotr6500
    Poziom 11  

    Elektrit wcale sie nie wstydze powiem wam tyle że niby to proste ale czy wierzysz elektrit że po tych objawach to był zawór wolnych obrotów, omega też 2,5 na to cierpi dozując więcej powietrza jak on sie zatrze ale obroty w niej nie skaczą 1300-1700 nie ma tak .Natomiast błąd czujnika spowodowany był taką fluktuacją wału korbowego.Może szbciej bym doszedł do tego ale inne rzeczy się psuły przecież czytaliście na nich sie skupiałem żeby wogóle jeżdziła.No ale na tym pewnie nie koniec

    0