Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Scorpio 2.0 DOHC,brak iskry

nathing 20 Kwi 2009 15:44 3973 12
  • #1 20 Kwi 2009 15:44
    nathing
    Poziom 8  

    Witam wszystkich.
    Problem jak w temacie,nie mogę zlokalizować czujnika położenia wału bo od tego chciałbym zacząć.Poprostu napiszcie gdzie go wkręcili w fabryce w ten silnik?
    Cewka dobra,napięcie na niej jest.

  • #3 20 Kwi 2009 17:51
    nathing
    Poziom 8  

    wracam właśnie spod Scorpio,dodam,że to rocznik 93 ,oznaczenie silnika N9.
    Niestety pod rozrusznikiem nic poza miska olejawą nie widzę.
    Proszę bardziej obrazowo,bezpośrednio nad rozrusznikiem jest filtr oleju,więc tam też zabardzo nie ma miejsca na cokolwiek.

  • #4 20 Kwi 2009 18:13
    manta
    Moderator Samochody

    od dołu to nad rozrusznikiem dwupinowa kostka w kolorze czarnym

  • #5 20 Kwi 2009 19:57
    nathing
    Poziom 8  

    Odalazłem to cacko,przedmuchałem poskręcałem i zagadał.
    Po opuszczeniu z lewara,poskręcaniu filtra itd-znowu lipa.
    Jaka powinna być rezystancja na wyjętym czujniku?
    Mój pokazuje 259Ω,może coś z nim nie tak?
    Tylko najdziwniejsze , że już pracował i za chwilę to samo co wcześniej...

  • #7 20 Kwi 2009 20:14
    fructon
    Poziom 33  

    opór jest prawidłowy ale to i tak nie jest miarodajne ponieważ nie wiesz jaki jest oscylogram

  • #8 20 Kwi 2009 21:03
    nathing
    Poziom 8  

    no tego nie wiem -oscylogramu nie mam,ale wracając do ustawienia to nie widzę możliwości regulacji tego czujnika.

    Dodano po 36 [minuty]:

    i żeby było śmieszniej,to zapalił jak miałem uniesiony przód na jakieś 40cm,a gdy go opuściłem to znów zanikła iskra.powrócę do remontu za kilka dni i opiszę ewentualne zmiany.
    Dzięki za dotychczasową pomoc.

  • #9 20 Kwi 2009 22:05
    tos64sy
    Poziom 15  

    Musisz sprawdzić ciągłość przewodów od czujnika położenia wału,często się przegrzewa izolacja na kablach i robi się zwarcie.To częsty przypadek w FORDach z tych lat a w scorpio to na okrągło.Te auta mają wadliwą instalacje elektryczną,kable się w rękach łamią.

  • #10 03 Maj 2009 18:49
    nathing
    Poziom 8  

    Wróciłem do zabawy ze Scorupą.Niestety przewody od czujnika są dobre(piny 55 i 56).
    Tylko ciekawi mnie jeszcze w jaki sposób wymusić prawidłowe zadziałanie samego czujnika,bo gdy zbliżam go z pewną częstotliwością do jakiegoś kawałka stali to opór nieznacznie zmnienia się,pytanie tylko do ilu powinien spadać żeby sterownik otczytywał ten sygnał prawidłowo.
    Oraz sprawa zaolejenia,czy to może wpływać na prawidłowe działanie?

  • #11 03 Maj 2009 20:16
    tocka
    Poziom 23  

    sprwadz volty na tym czyjniku - tak samo go przybliżaj do kawałka metalu, powinno być od 2 do 5 jeśli nie daje tzn. że jest uszkodzony.
    Ale w twoim przypadku to bedzie uszkodzenie gdzieś w wiązce.

  • #12 03 Maj 2009 20:53
    Usunięty
  • #13 10 Maj 2009 09:59
    nathing
    Poziom 8  

    Jak co tydzień powróciłem do Scorpio.
    Pomierzyłem napięcie na czujniku wału i pomiedzy pinami 55-masa,56-masa jest 1,46V .
    Jak zbliżam kawałek stali do niego żeby wymusić jakieś działanie to kompletnie nic się nie dzieje i stoi napięcie bez jakiechś większych zmian,tak więc myśle sobie ,że już go szlag trafił do końca.
    Bo moim skromnym zdaniem powinny być jakieś wachania napięcia.
    Przewody czujnik-sterownik-moduł są ok.
    A w kwestii modułu to raczej jest ok,bo jak wyżej pisałem to udalo mi się go odpalić na chwilę i pracował silnik poprawnie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME