Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xantia 96r 1.6i, ABS a zawieszenie hydropneumatyczne

MateuszWejman 21 Kwi 2009 01:59 8723 10
  • #1 21 Kwi 2009 01:59
    MateuszWejman
    Poziom 11  

    Witam,

    jeżdżę Xantią z Grudnia 96r 1.6i katalizator benzyna. Kontrolka ABS zapala się jakgby tylko wtedy, gdy samochód postawię na nierównej nawierzchni, gaśnie zazwyczaj po tym jak odpalę księżnę 2gi raz. ABS nie działa tylko jak pali się kontrolka. Co mam wymienić?

    Z zawieszeniem może nie być w sumie zaciekawie, muszę nagrać i udostępnić stuki po odpaleniu. Po minucie zazwyczaj nie ma odgłosu tej pompy. Częstotliwość stuków jest różna. Myślałem, że w kazdej Xantii pompa działa tak samo, ale czytałem forum i przyznam, że będę teraz po klejeniu magnesów w rozruszniku Valeo regenerował zawieszenie.

    A tak przy okazji, gdzie podłączyć diodę z rezystorem, tak by odliczać te miganie kodów? Który pin dokładnie? Kod silnika XU5JP/Z (BFX) System Magneti-Mareli DCM8P13.

    BTW. Nie jestem elektronikiem, jak już chcę uzyskać więcej informacji dla ojca, który od 20 lat prowadzi małą firmę mechaniki i blacharki samochodowej. Na przegląd jadę praktycznie tylko po pieczątki;)

    -1 10
  • #2 21 Kwi 2009 10:53
    kybernetes
    Poziom 39  

    MateuszWejman napisał:
    Kontrolka ABS zapala się jakgby tylko wtedy, gdy samochód postawię na nierównej nawierzchni, gaśnie zazwyczaj po tym jak odpalę księżnę 2gi raz. ABS nie działa tylko jak pali się kontrolka. Co mam wymienić?


    Kolego, gdyby diagnozowanie usterek na podstawie takich fragmentarycznych danych bylo takie proste to, parafrazujac Jozefa Wissarionowicza, wszystkim nam zylo by sie lepiej, zyloby sie dostaniej... Niestety, musisz sie udac do elektryka.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 22 Kwi 2009 11:04
    MateuszWejman
    Poziom 11  

    Elektryke to sobie zrobie u siebie, ojciec sklada cale samochody, wiec nie bedzie problemu. Wymienie czesc przewodow. elektryka siada mi w samochodzie, na dodatek padl mi po rozladowaniu akumulator. Jak podpinalem akumulatory z aut, ktore stoja u mnie na podworzu, to slabo krecily, no jedynie akumulator z 2,4 l diesla krecil dosc szybko. Zdziwil mnie pobor pradu rozrusznika Valeo... ten fabryczny klej do magnesów jest do dupy - 2 magnesy kleilem chesterem i krecil tak rok. Mysle o tym jaki kupic teraz akumulator, taki w rozsadnej cenie, nie chce wkladac do starego auta nowej baterii, nie wiem czy nie pojade na gielde. Co do aku mysle o 55Ah tak w granicach 420A, a wy jak uwazacie? W Xantii uzywam CB, radio4xglosniki.

    0
  • #4 22 Kwi 2009 16:34
    edison

    Poziom 25  

    Witam
    Akumulator 55 Ah w zupełności wystarczy do tego silnika. Jeżeli rozrusznik "słabo" kręci mimo dobrego akumulatora to chyba należy mu się regeneracja.
    Co do zawieszenia to jakie konkretnie problemy występują? Co ile sekund cyka pompa?
    Jeżeli chodzi o kody to mam schemat układu do odczytu błędów i ich opisy. Jak trzeba to spróbuję wysłać na maila.
    pozdrawiam

    1
  • #5 27 Kwi 2009 01:52
    MateuszWejman
    Poziom 11  

    Oto jak "pracuje" wnętrze maski, te cykanie to pompa?

    (wklejcie adres bezpośrednio do przeglądarki, inaczej link nie zadziała)
    www.isticeze.ugu.pl/pompaLHM2.avi

    Dziś też zaczęło pusto stukać łącznik stabilizatora, ma to wpływ na poziomowanie zawieszenia w czasie podnoszenia prześwitu?

    Edison, wyślij mnie ten schemat, z góry dziękuję.

    0
  • Pomocny post
    #6 27 Kwi 2009 06:51
    malina242
    Poziom 16  

    Witam.jesli chodzi o czeste stukanie pompy LHM to musisz sprawdzićciśnienie w akumulatorzeciśnienia(tj ta piąta kula przy regulatorze ciśnienia).nie pamietam dokladnie ale ona powinna miec chyba 72 bary azotu.Jeśli natomiast chodzi o łącznik stabilizatora to nie ma on wpływu na poziomowanie zawieszenia,chyba że Twoja xantia to model Activa

    Dodano po 1 [minuty]:

    po wykreceniu akumulatora ciśnienia skorzystaj z okazji iwyjmij filtry ze zbiornika LHM i je umyj oraz zalej świeży LHM

    0
  • #7 27 Kwi 2009 21:03
    edison

    Poziom 25  

    Tutaj jest schemat i rozpiska jak odczytywać kody migowe.
    MateuszWejman nie mogę otworzyć Twojego pliku, po wklejeniu otwiera mi jakiegoś gifa.

    1
  • #8 27 Kwi 2009 22:33
    MateuszWejman
    Poziom 11  

    Mirror do pliku wideo z nagraniem pompy LHM

    Czy wszystkim nie działa pierwszy link?

    BTW. Gdzie znajduje się gniazdo diagnostyczne do tego Citroena? Jak otworzyłem skrzynke bezpieczników to mam złącze 30 pin i 2 pinowe, jakieś okragłe. W Workshop InfoTech mam w swoim modelu 1.6i tylko złącze 2 pin. Czytałem, że z 30 pin też odczytam kody migawkowe. Do czego służy zatem okrągła czarna wtyka z 2 pinami? Dodam, że znalazłem ją pod bezpiecznikami.

    0
  • #9 28 Kwi 2009 21:34
    edison

    Poziom 25  

    Strasznie często Ci cyka ten konżektor (zawór regulujący ciśnienie za pompą), radzę tak jak kolega wcześniej wspomniał sprawdzić akumulator ciśnienia i jeszcze zawór hamulcowy (jak jest zużyty to tył auta szybko opada a pedał hamulca "kopie" i syczy podczas hamowania).
    Dodałem opis złącza diagnostycznego. Jak już zauważyłeś znajduje się ono w skrzynce bezpieczników.

    0
    Załączniki:
  • #10 29 Kwi 2009 11:51
    MateuszWejman
    Poziom 11  

    1)
    Czyli mam do sprawdzenia cały konżektor? Czy tylko kulę konżektora? A może to to samo? A akumulator ciśnienia ( jak on wygląda na rysunku lub zdjęciu)? Zawór hamlców wiem gdzie jest. Sprawdzałem w grafice google, to znalazłem sam konżektor i stronę: http://oto.to/schematy/hydra/hydractiv2pl.html jednak bardziej pomocnym okazałby mi się schemat zawieszenia, żebym mógł pokazać ojcu co jest co, to by mi te części wymienił. Niektórzy na forum piszą, że po wymianie kul konżektora czas przerw w cykaniu się wydłuża, a kiedy nie ma większej poprawy - wymieniają kolejne podzespoły zawieszenia.

    2)
    Co do sprawdzania poziomu oleju LHM, to jak zwiększałem i obniżałem prześwit zawieszenia, to "grzybek" nie drgnął i cały czas jest powyżej kresek. Nie wiem co to za utrojstwo.

    3) Mógłby mi ktoś powiedzieć jaki długi jest bagnet od oleju i jego rączka? Tak się stało że mi się ta rączka rozsypała wczoraj i założyłem własnej roboty.

    Dziękuję wszystkim za zaangażowanie w temat.

    0
  • #11 29 Kwi 2009 19:45
    malina242
    Poziom 16  

    jeśli ''grzybek''od poziomu LHMu nie reaguje to zobacz czy na dole pływaka jest zaślepke.Jeśli jej nie ma to pływak będzie Ci wariował.na sam początek sprawdź kule od konżektora.i pamętaj o odpowiedznim odpowietrzeniu ukladu hydraulicznego

    0