Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Licznik czasu impulsu. Jak zbudować licznik?

savege 21 Apr 2009 18:54 4268 11
    savege
    Level 13  
    Witam
    Mam urządzenie które podaje określone czasy świecenia diody oczywiście czas jest różny każdy czas oznacza inny kod np. pali sie przez 2 sek. potem 1,2 sek. przerwy i 3 sygnały 0,5 sek. i to będzie kod 55 . Chodzi mi o to jak zbudować licznik który by mi wyświetlał już podane kody . Jestem samoukiem więc jeśli ma ktoś jakiś pomysł to niech pisze śmiało .

pozdr.
    prezeswal
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam.
    Jeśli podasz wszystkie czasy i wszystkie odpowiadające im kody, to będzie wiadomo o co chodzi.
    Pozdrawiam.
    savege
    Level 13  
    No postaram się wytłumaczyć jak tylko moge :

Dioda mryga w określonym czasie .
    Pierwsze seria błysków odpowiada dziesiątkom a druga jednostkom.
    Dwie cyfry reprezentowane są przez dwie oddzielne serie błysków.
    Błyski w serii dziesiątek trwają około 2 sek. , w serii jednostek 0,5 sek. Przedzielone są ok. 1,2 sek. przerwami.
    Seria dziesiątek od seii jednostek oddziela 1,6 sek. przerwa .
    Przerwa między zmieniającymi się kodami wynosi 10 sek.

Przykład :
    kod 31 = to trzy 2sek. błyski następnie 1,2 sek przerwa i jedno 0,5 sek. błysk
    kod 18 = to jeden 2 sek. błysk następnie 1,2 sek przerwa i osiem 0,5 sek. błysków

pozdr.
    mareklan
    Level 15  
    Czy to urządzenie to nie jest jakieś auto.
    prezeswal
    Witam.
    Zacząłbym od układu "dyskryminatora" czasu trwania impulsów. W układzie proporcjonalnego zdalnego sterowania modeli stosuję taki układ:
    Na bramkach U1A i U1B zbudowany jest multiwibrator monostabilny (może być inny układ, np. na 555). Czas trwania impulsu wynosi - w tym przypadku - 1.25sek.
    Jeśli na WE podamy dodatnie impulsy o czasie trwania 2sek., to na WY1 otrzymamy impulsy (ujemne) o czasie trwania 0.75sek.