Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1,4/44KW kontrolka ciśnienia oleju

21 Kwi 2009 20:15 14917 10
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich,
    drodzy koledzy, mam problem z ciśnieniem oleju. Wymieniony rozrząd i uszczelniacze. Brak wycieków sprawdzam regularnie poziom i czy nie zostawiam plamy.
    Mimo to mam problem z nieustannie migającą kontrolką ciśnienia oleju.
    Przy pracy na biegu jałowym kontrolka nie włącza się. Reaguje dopiero powyżej około 2000obr/min.
    Wymieniłem czujnik ciśnienia, przewód z wtyczką i nic nie pomaga. Zczytałem Vagiem kody błędów:
    VAG-COM
    Windows Based VAG/VAS Emulator
    Version: Alpha 0.81


    Diagnostic Trouble Code Report

    Saturday, 18 April 2009, 16:18:32

    Control Module Part Number: 047 906 033 D
    Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PB

    1 DTC's Found:

    16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
    35-10 - - - Intermittent

    Readiness: 0110 0101

    I teraz moje pytanie, czy czujnik obrotów wału rozrządu może powodować włączanie się kontrolki ciśnienia oleju?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    czy tyo jest silnik 16 zaworowy ?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 32  
    Rozumiemy że manometr był użyty?
  • Poziom 15  
    Ośmiozaworowy.


    "Rozumiemy że manometr był użyty?"

    Ufając serwisowi Skody. Tak.
    Dlatego wymieniłem czujnik. Gdyż stwierdzono że to on "broi".
  • Poziom 28  
    a tak w ogole to jakie jest cisnienie oleju na nagrzanym silniku ? /olej tez ma byc nagrzany /
  • Poziom 26  
    Błąd czujnika wału będzie pokazywał się zawsze przy diagnostyce na silniku nie odpalonym.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Załatwiłem sobie manometr jutro sprawdzę jakie są ciśnienia i opisze pomiary. Nie jestem pewny co do pomiaru ciśnienia przez serwis Skody. Ale czy im się opłacało mnie zrobić w balona dla 40zł?(cena wymiany czujnika)

    Jest jeszcze jedna sprawa, wymieniłem w serwisie VW olej na "Cstrol" norma VW 505 syntetyk, nie wiedziałem jaki olej był lany wcześniej. Kilka dni po wymianie znalazłem w schowku koła zapasowego olej mineralny Elf Start 15W40 prawdopodobnie taki też był w silniku, czy aby nie narobiłem sobie szkód tą wymianą? Jeśli tak to jak z tego wybrnąć?
  • Poziom 15  
    Przepraszam za długą nieobecność.
    Nie udało mi się pożyczyć manometr.
    Więc wziąłem sprawy w swoje ręce.

    Ale problem rozwiązałem w inny sposób.
    Opisze po kolei co zrobiłem:

    -Wyszukałem schemat i dane robocze czujnika ciśnienia oleju.
    Fabia 1,4/44KW kontrolka ciśnienia oleju
    - kupiłem miernik elektryczny (25zł)
    - według schematu przy ciśnieniu 0.9bar czujnik powinien zwierać do masy. Podłączyłem jeden przewód pomiarowy do pinu czujnika a drugi do masy. Gdy silnik nie pracował pomiędzy pinem czujnika a masą nie było połączenia. Po odpaleniu silnika czujnik załączał. Przegazowałem na 2000 obr./min aby zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Czujnik nadal był załączony do masy.
    - stwierdziłem coś musi być z przewodami. Z drugiej strony myślę przecież w serwisie wymieniono czujnik i przewód.
    - ....te pikanie doprowadzało mnie do szłu
    - wyciągnąłem akumulator
    - odkręciłem podstawę obudowy akumulatora
    - odkręciłem filtr powietrza
    - gdzieś w necie wyczytałem o gnijącej wiązce kabli na lewej podłużnicy
    - nożykiem do tapet delikatnie rozcinałem izolację wiązki na podłużnicy
    - i znalazłem przyczynę, wszystkie przewody na tej wiązce spuchnięte mokre od błotnistej "mazi".
    - przewód czujnika wymieniono do kostki łączącej przy reflektorze!!
    i nawstawiano mi głupot o pompie oleju!!!!
    - kupiłem oznaczniki na przewody i koszulki termokurczliwe( ciężko dostać przewody w 30 różnych oznaczeniach, bynajmniej w moim mieście)
    - wymieniłem na razie tylko przewód od czujnika ciśnienia oleju, odcinek przewodu od kostki przy reflektorze do prawej strony podszybia
    - problem z czujnikiem ciśnienia zniknął
    - resztę przewodów wymienię jak pogoda dopisze gdyż nie mam garażu i muszę to robić pod gołym niebem
    - jeśli chcecie porobię zdjęcia jak będę wymieniał resztę okablowania, zobaczycie jak to wygląda

    Jakby co to napiszcie.

    P.S. JUŻ NIGDY NIE POJADĘ DO MECHANIKA!!!. O ILE STARCZY MI WIEDZY BĘDĘ ROBIŁ WSZYSTKO SAM.
  • Poziom 39  
    Ty nie byłeś u mechanika tylko u partacza. Nie obrażaj mechaników.
  • Poziom 15  
    Nie koledzy, watpie żeby serwis skody zatrudniał partaczy. Po prostu salony nie mają zbyt wysokiej sprzedaży i serwisy muszą podciągać z kasą.

    Pozdrawiam wszystkich i zamykam temat.