Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G, szarpie, gaśnie, check engine, p0505

valdman 22 Kwi 2009 08:53 16254 14
  • #1 22 Kwi 2009 08:53
    valdman
    Poziom 11  

    Witam, mam Astrę II z 1999, 1.8 16v silnik 115KM/85KW, benz, lpg sekwencja

    Mam następujący problem.
    prawie miesiąc temu zapaliła się kontrolka check engine, silnik po wciśnięciu sprzęgła zgasł, odpaliłem z biegu, po sprzęgle znowu zgasł, cały czas świeci się ta kontrolka.

    by silnik nie gasł muszę go trzymać na obrotach za pomocą pedału gazu.
    sytuacja jest taka sama na lpg i benzynie.

    wykonałem sprawdzenie kodów błyskowych
    wyskoczył mi kod:

    10 5 10 5 czyli 0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego

    przez 2 lata jak posiadam astrę zawsze była niezawodna, do dziś.

    przeczyściłem przepustnicę nie wiem czy to przypadek czy coś związanego, lecz przestał na wolnych gasnąć.
    Przytrzymanie pedału gazu przy większych niż 2500 obrotach silnik zaczyna szarpać, a obroty zaczynają falować przy 2500obr falowanie około +-200, przy 3500obr falowanie już jest około +- 800obr

    Na lpg po przekroczeniu 3000obr, później wciśnięcie sprzęgła powoduje gaśnięcie samochodu.

    W trakcie jazdy puszcze pedał gazu silnik zaczyna hamować samochód to jest ok., lecz wciśnięcie delikatnie pedału gazu powoduje szarpnięcie, brak delikatnego przyśpieszania, dzieje się tak zarówno na lpg jak i na benz.

    Kupiłem 2 używane przepustnice problem cały czas taki sam,
    Odwiedziłem paru mechaników, jeden po podaniu kodu 0505 od razu stwierdził wymianę sterownika silnika.
    Pojechałem nawet do serwisu tam po zdiagnozowaniu samochodu stwierdzono uszkodzenie przepustnicy, a sterownik jest dobry.

    Pojechałem do innego mechanika u niego zobaczyłem na ekranie komp., że komp. otrzymuje wszystkie dane z czujników.
    W poz. przepustnicy podane są 2 wartości, pierwsza podaje wartość podawaną przez przepustnicę, druga jaka powinna być. No i jest różnica, wartość z przepustnicy jest większa o około 0,5v. w każdym położeniu kąta otwarcia przepustnicy
    Czy to jest ten problem? Czy to może powodować w/w problemy z silnikiem?
    Czyli chyba sterownik silnika jest ok., tylko 3 przepustnice które mam wszystkie uszkodzone, aż taki pech w zakupach przepustnic?

    może jakiś opornik wlutować w odpowiedni przewód i tym zmniejszyć tą różnice.
    Tylko który to przewód i jaki opornik

    Świece miałem wymieniane około 1rok temu, listwa cewki nie wiem kiedy była wymieniana.

    z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
    Valdman

    2 14
  • Texa Poland
  • #2 22 Kwi 2009 12:28
    powidz
    Poziom 20  

    Zobacz przewody podciśnieniowe, zwłaszcza że masz sekwencje,tam dodatkowo jest zamontowany rozdzielacz na reduktor.

    0
  • #3 22 Kwi 2009 13:03
    valdman
    Poziom 11  

    sprawdzałem wszystkie przewody podciśnieniowe, wszystkie są cały, nie dostaje się "lewe powietrze."

    1
  • Texa Poland
  • #4 22 Kwi 2009 15:52
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    podmień sterownik i zobaczysz czy masz dobry czy zły

    0
  • #5 22 Kwi 2009 16:45
    valdman
    Poziom 11  

    nie mam dostępu do sterownika, jedyna możliwość tu kupić, a do sprawdzenia, jeśli to nie to, to trochę drogi interes :(

    w serwisie opla sprawdzali sterownik i z tego co powiedział mechanior to jest na 100% pewny, że sterownik jest sprawny. przerabiał już parę uwalonych ale mój jest dobry.

    Czy jeśli łapie "lewe powietrze" to jest możliwość, że na luzie obroty są ok, a przy ponad 2500obr będzie szarpać?

    0
  • #6 22 Kwi 2009 22:47
    igorek83
    Poziom 24  

    a robiles adaptacje przepustnicy??? jezeli nie to zrób?

    1
  • #7 23 Kwi 2009 09:25
    valdman
    Poziom 11  

    adaptację czyli po założeniu nowej przepustnicy wł. zapłon na 15s. nie dotykać pedału gazu i wył zapłon?
    jeśli o tym piszesz to tak, gdzieś znalazłem o tych 15s na internecie, a może coś jeszcze należy zrobic?

    0
  • #8 30 Kwi 2009 21:51
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Witam ja stawiałbym na sterownik słyszałem żę Simtec 70(a chyba taki masz sterownik) czesto ma blad P05005 .To jest jakaś fabryczna usterka tych sterowników

    1
  • #9 30 Kwi 2009 22:10
    autoas
    Poziom 42  

    szczepanstjepan napisał:
    podmień sterownik i zobaczysz czy masz dobry czy zły

    Sorry, ale to jedna z bardziej obciachowych porad
    Cały ten temat to "raczkowanie diagnostyczne" a tu podmień sterownik....ciekawe jak sobie poradzicie z immobilizerem na takim etapie wiedzy
    Autor..... "kupiłem dwie używane przepustnice" i dalej źle
    Niech szewc szyje buty, piekarz piecze, krawiec kraje, a wy lamerzy macie za dużo pieniędzy, skoro kupujecie uszkodzone stare części i macie wrażenie, że allegro i forum wam coś pomoże
    Forum jest potrzebne bo to wymiana doświadczeń ale dla doświadczonych chociaż trochę użytkowników
    SWIĘTO PRACY ...panowie....

    0
  • #10 04 Maj 2009 00:14
    tzok
    Moderator Samochody

    Przepraszam za off-topic ale... zauważ drogi autoas, że kolega był przynajmniej u 2 niezależnych "fachowców" i w ASO. Wobec "profesjonalizmu" wielu warsztatów zdesperowanym posiadaczom samochodów pozostaje tylko forum i kształcenie się samemu na diagnostę/mechanika.

    1
  • #11 04 Maj 2009 08:09
    autoas
    Poziom 42  

    Nie ma problemu i obyś miał rację, ale znam życie i teraz wszyscy klienci chcą tylko odczytu kodów błędu i uważają że sami potem sobie poradzą.... z pomocą forum, ale skończyły sie czasy Kadetów z 3 czujnikami na krzyż i odczytem kodów migowych
    Myślę więc, że tak na prawdę autor "nigdzie" nie był
    Chociaż zdaję sobie sprawę, że bywają też nietypowe i trudne przypadki, ale na tym robi sie fajną kasę
    Chociaż z drugiej strony jak się nie próbuje to się nie nauczy

    0
  • #12 04 Maj 2009 10:35
    plakon83
    Poziom 13  

    Specem nie jestem i może poklepie bez sensu, ale czy to nie jest błąd map sensora?? podaje ecu zły odczyt ciśnienia w kolektorze, a ecu go zalewa, albo nie dolewa paliwem??

    0
  • #13 15 Kwi 2010 10:38
    KamykM
    Poziom 2  

    Postanowiłem się podpiąć pod temat... u mnie troszkę to wygląda inaczej. Zacznę od początku, mam astrę G z 2003 roku z silnikiem Z16XE i podczas jazdy w szczególności jak śmigam na trasie po odpuszczeniu pedału gazu silnik gaśnie, uruchamia się za 1 razem, muszę prztrzymywać obroty by mi nie zgasł na poziomie 2-3 tyś... gdy tylko puszczę gaz silnik się wyłącza. Tak mam 4-5 razy ze musze go uruchamiać później już spokojnie mogę odpuścić gaz i silnik normalnie pracuje;/ Może miał ktoś taki problem ? co to może być?

    po rozmowie z moim mechanikiem powiedział że
    - silniczek krokowy
    - zawór EGR
    - przepustnica

    1
  • #14 25 Lip 2013 15:35
    london2004
    Poziom 19  

    Witam,czy uszkodzony byl sterownik silnika? blad P0505

    1
  • #15 21 Wrz 2013 11:51
    łamacz kości
    Poziom 1  

    mialem podobny problem wymieniłem zawór EGR.

    2