Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zwiekszyc moc w Ford Mondeo mk2 1.8 115km

witek250etz 22 Kwi 2009 14:03 38318 26
  • #1 22 Kwi 2009 14:03
    witek250etz
    Poziom 9  

    Witam Mam forda mondeo 1.8 115km. Chciałbym zwiększyć mu trochę mocy w prosty i niedrogi sposób. Prosił bum o jakieś rady i konkretne typy części. :?:

  • #3 22 Kwi 2009 19:34
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, mam taki sam silnik i nie narzekam, chyba że chcesz go zajechać to próbuj.

  • #4 23 Kwi 2009 11:04
    Arski1
    Poziom 10  

    jeżeli nie wymieniałeś jeszcze uszczelki pod głowicą, to przy takim przebiegu można jednocześnie splanować głowicę. Cena niewielka a ciśnienie sprężania się podniesie o ok. 1,3 atm. Spowoduje to podniesienie mocy. Cena średnia to ok. 15-30 zł za 1mm zeszlifowanej grubości. Jest to grubość przy której osiągniesz odczucie zwiększenia mocy. Zazwyczaj przy wymianie uszczelki planuje się grubość ok. 0,20mm, ale nie wpływa to na zwiększenie mocy. Przy planowaniu głowicy o więcej niż 3 mm wykonuje się na denkach tłoka nacięcia, aby nie spotkały się zawory z tłokiem ;-))

    Dodano po 5 [minuty]:

    Można jeszcze pokombinować z kolektorem ssącym. Nie wiem, czy w tym modelu jest z tworzywa sztucznego. Wymiana ze względu na koszta raczej nie wchodzi w grę. Może oszlifowanie i wyczyszczenie w niewielki sposób też pomoże, jak również wymiana uszczelki lub jej sprawdzenie.

  • #5 24 Kwi 2009 11:41
    GrekuPL
    Poziom 10  

    ja polecam zmienić dolot (wywalić rezonator i zamiast niego wrzucić rurę z focusa), wrzucić stożek i zmienić tłumik na przelotowy najlepiej dedykowany albo customowy pod auto...

  • #6 26 Kwi 2009 16:15
    witek250etz
    Poziom 9  

    witam a zmiana ustawień w komputerze coś pomoże???

  • #7 28 Kwi 2009 09:24
    set45
    Poziom 9  

    Prosty sposób zmiana koła zamachowego na lekkie.
    Koszt około 400-500zł ale jakie efekty!!!

  • #8 28 Kwi 2009 10:00
    Moulder
    Poziom 23  

    set45 napisał:
    Prosty sposób zmiana koła zamachowego na lekkie.
    Koszt około 400-500zł ale jakie efekty!!!


    No jakie, więcej mocy i momentu :D

  • #9 29 Kwi 2009 21:14
    witek250etz
    Poziom 9  

    Witam
    To dobry pomysł z tym kołem. A z skąd takie wziąć?? Prosił bym o stronę internetową z takimi częściami.

  • #10 29 Kwi 2009 21:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 03 Lis 2009 21:10
    zizitop901
    Poziom 13  

    witam. mondeo 1.8td zapewne endura-de. chcesz z tego zrobić ferrari? cóz można prubowac ale nie licz na szok. więc tak planowanie głowicy wzrost ciśnienia fakt sprawdzony i prawdziwy działa czuć poprawę ale są uboczne skutki większe ćiśnienie szybsze zużywanie sie łozysk wału korbowego, panewek korbowodu, wzrost temperatury bloku i oleju sinika efekt przegrzewanie sie silnika i w rezultacie po pewnym czasie wymiana silnika, planowanie tłoka-niewiem kup jóż z nacięciami są takie. dalej dolot niewiem niewiem może na prosty ale napewno nie z tworzywa, dalej filtr stozkowy hm...........manipulowanie kompem przy dieslu na moje oko nic nie da.ale prubuj może sie uda- a ikoło zamachowe lżejsze-moment spada a za tym moc i chęc wchodzenia na obroty

    Dodano po 53 [minuty]:

    Stage I
    BHP : 120 - 140 - depending on engine
    COST: 150-350F
    W przeciwieństwie do CVH i innych wcześniejszych silników takich jak Pinto, silniki Zetec nie reagują dobrze na zwyczajowe modyfikacje dolotu. Spowodowane jest to zaawansowanymi technologiami budowania silników i projektowania ich w celu uzyskania jak największej mocy ze standardowego silnika. W tym celu producenci używają komponentów, które są zaprojektowane najlepiej jak to jest możliwe. Montując sportowy dolot nie spowodujemy znacznego wzrostu mocy-możemy się spodziewać jedynie zwiększonego hałasu. Stosując wolny wydech również nie uzyskamy znacznego przyrostu mocy-można się spodziewać około 10BHP niezależnie od silnika (1,8 czy też 2,0). Usunięcie katalizatora umożliwi lepszy przepływ spalin, oraz lepsze wkręcanie silnika na obroty, co będzie przydatne w kolejnych modyfikacjach.

    Stage II
    BHP: 120-150 depending on engine
    COST: 300-900F
    Zmiana wałków rozrządu w silniku 1,8 lub 2,0 spowoduje przyrost około 15BHP, while chipping a Zetec is more for drive ability than Power (tego wyrażenia nie rozumiem).
    Jeżeli modyfikujecie wersję 105 lub 115 konną, wkładanie zestawu wałków z 2,0 lub ostrzejszych wałków drogowych jest dobrym pomysłem, ale będziecie potrzebować zamiast przepustnicy z 1,8 o średnicy 49mm, przepustnicy z 2,0 o średnicy 52mm.
    Będzie potrzebny również przepływomierz z 2,0, który jest o wiele większy. Z takim zestawem zamontowanym w 1,8 możecie spodziewać się około 140BHP, natomiast stosując ostrzejsze wałki i komputer w 2,0 można osiągnąć około 155 BHP. Zamontowanie rurowego kolektora z Focusa ST170 również będzie pomocne.

    Stage III
    BHP: 180+
    COST: 2000-3000F
    Kiedy macie 130 BHP, kolejnym krokiem jest polepszenie zasilania, przepływu spalin i remap w połączeniu z większymi wtryskiwaczami. Wielu tunerów zgadza się, że maksymalna moc jaką możecie uzyskać z seryjnej szyny paliwowej i wtryskiwaczy w silniku 1,8 Zetec to około 165-175 BHP, and by then you'll be pushing the engine management to its limits.(niestety nie rozumiem).
    Zamontowanie zamiast dolotu układu z indywidualnymi przepustnicami, czyli tzw. throttle bodies w tym momencie jest wymogiem. They'll replace the complete, but they're all joined in unison and open and close at the same time (też nie rozumiem). Długość kanałów dolotowych ma duży wpływ na moment obrotowy-im dłuższe tym lepiej. Bądźcie pewni, że będziecie mogli w dalszym ciągu zamknąć maskę, ponieważ będzie tam stosunkowo ciasno! Łącznie z throttle bodies, będziecie potrzebować lepszych wtryskiwaczy (aby zapewnić wymaganą ilość paliwa), oraz zmodyfikowane ECU z customowymi mapami aby uzyskać najlepsze efekty.
    Potrzebna będzie również większa pompa paliwa, oraz regulator ciśnienia.

    Stage IV
    BHP: 200+
    COST: 2000F
    Standardowa głowica wystarczy do 180BHP przy zastosowaniu nowych wałków, chipa, wydechu, throttle bodies i lepszemu zasilaniu paliwem. Dalej możecie zacząć myśleć nad portingiem i polerowaniem kanałów głowicy. Większe zawory umożliwią lepszy przepływ powietrza. Potrzebujecie również wałków o wyższym wzniosie oraz lekkie przesunięcie odcinki aby uzyskać jak najwięcej z silnika. Lepsze (kute) śruby są wymogiem, jeżeli chcemy kręcić silnik do 7000RPM.

    Stage V
    BHP: 240+
    COST: 5000F+
    Standardowe silniki Zetec mają stopień sprężania 10:1, więc podniesienie go da ładny przyrost mocy. Jeżeli odcinka również jest przesunięta, będzie jeszcze lepiej. Kute tłoki pozwolą zwiększyć stopień sprężania do około 11,5:1 dla samochodów ulicznych, natomiast gdy zastosujemy wyścigowe paliwo, możemy stopień sprężania zwiększyć jeszcze bardziej.
    Kuty wał oraz kute korby w połączeniu z lepszymi śrubami pozwolą na wysokie przesunięcie odcinki co da większą moc i moment.

    Dodano po 4 [minuty]:

    znalezione na forum klub polska

  • #12 18 Mar 2011 21:24
    sobol350
    Poziom 15  

    ale fachowcy jeden pisze że moc się podniesie po odelżeniu koła zamachowego i poleci moment,drugi wyjechał z całym wykładem i kutym wałem-sami fachowcy bez zielonego pojęcia

  • #13 19 Mar 2011 18:22
    zizitop901
    Poziom 13  

    nie pisałem że jestem fachowcem, nie radze nikomu co i jak z czym i po co. z seryjnego silnika nie warto robic rakiete.

  • #14 04 Maj 2011 22:00
    witek250etz
    Poziom 9  

    Dziekuje za podpowiedzi uwazam temat za zamkniety

  • #15 07 Cze 2011 23:44
    sobol350
    Poziom 15  

    Dla przeglądających ten temat dodam że odelżenie koła zamachowego nieda nawet 1/4 konia mechanicznego przyrostu mocy!!!poprawi się nieco moment,będzie się lepiej wkręcał na obroty-kosztem kultury pracy na jałowym(wszystko zależnie od tego jak bardzo jest odelżone

  • #16 11 Paź 2011 14:09
    robotaxxx
    Poziom 10  

    Przepraszam ze taki lekko kotlet , ale nigdy wiekszych bzdur nie czytalem.

    Wiec autor tematu mondek mk2 1.8 115KM , wiec zaden diesel bo takiego nie bylo tam.
    1.8 zetec silver top 115KM

    Wiec zadne stozki cuda wianki kola zamachowe, odelzanie kola zamachowego w aucie do jazdy codziennej najwieksza glupota.


    zeteci sie bardzo latwo i tanio tuninguje do pewnych mocy. Zreszta ogolnie ten silnik nawet turbo lubi i wychodzi to calkiem tanio.

    Ale takie podstawowe modyfikacje.

    walki rozrzadu od silnika 2.0 zetec 136KM z srebrna alumiowa pokrywa , czyli silver top.
    przepustnica z mondka 2.0

    Koszt tych czesci w zaleznosci moze wyniesc od 200 do 300zl plus wymiana nawet 200zl.

    efekty bardzo wyrazne , silnik ciagnie powyzej 5 tys az do samego konca, moc od 125+ , okolo 130 koni powinno wyjsc , zalezy od staniu wczesniejszego jak i calej reszty.

    Wiec jak ktos takiego czegos nigdy nie robil , niech lepiej da sobie spokoj z wypowiadaniem sie bo wlasnie tak rodza sie mity i ciemnoty.

    a na koniec zeby zamknac dyskusje ze moc biore z fusow.

    Wykres escorta znajomego ktorego robilismy.
    http://kamolot.net/bobson/escort/escort.jpg
    ten sam silnik 1.8 co w mondku.

    Wiec gdyby teraz zalozyc kolektor 4-2-1 , poprawic airboxa , na koniec zalozyc swinke i wystroic to wszystko , mozna uzyskac jeszcze wiecej.

    Wiec panowie pierw czytamy inne fora , bo o zetecach jest pelno, z rodzimego kraju tez nie tylko u angoli , a potem piszemy. Bo wiekszych komet jak tutaj nie widzialem.

  • #17 11 Paź 2011 20:54
    sobol350
    Poziom 15  

    Ja jestem takiego zdania że nikt z tego tematu nie skorzysta,ponieważ gdy byśmy napisali że wymień to i to a koszt to 30 zł to każdy by to zrobił,ale że kosztuje sporo więcej,to tematy kończą się na głupich pytaniach,takich samych odpowiedziach oraz gdybaniach.Takie jest moje zdanie.

  • #18 12 Paź 2011 20:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 14 Paź 2011 01:04
    robotaxxx
    Poziom 10  

    jezu jak czytam takie teksty to mnie skreca....

    poczytacie ludzie dopiero potem piscie takie komety. za 500zl kupi sobie nowe auto. chyba w skali 1:36

    mondeo 1.8 115 jest 16v a nie 8v....

    jak juz sie nic nie wie to lepiej sie zamknac:D

    Dwa niektore stare auta sa w lepszym stanie niz te wasze nowe .

  • #20 11 Mar 2012 21:55
    marcn86
    Poziom 2  

    wlasnie bede wrzucac do swojego mondeo 1.8 115HP przepustnice od 2.0 zetec i walki rozrzadu
    takze jak czytalem znawców tematu i silnika zetec miałem niezły ubaw
    robotaxxx dobrze prawi
    moze w niedalekiej przyszlosci jakis turbo dodatek wskoczy pod maskę
    pozdrawiam

  • #22 13 Maj 2012 22:13
    ernest091
    Poziom 9  

    Też w sumie nie kumam niektórych ludzi , ktos się pyta o modyfikację swojego prywatnego , może i juz wysłużonego samochodu ( niektórych nie stać na nowe GTI) A cała reszta zamiast w swojej wypowiedzi doradzić coś na temat obrzuca takiego , ze to nieopłacalne , bezsensowne i wogóle pomysł z kosmosu. Jeśli ktoś wogóle sie wypowiada niech przynajmniej ma o tym jakies pojęcie bo miał z tym styczność albo przynajmniej się orietował bo sam chciał (ale choćby mu finanse niepozwalały) . Ja osobiście mam mundka 2.0 16V black top 131KM założyłem dolot dedykowany do Focusa 2.0 + stożek i efekt jest znacząco widoczny w przedziale obrotów 3,5-6 tys obrotów . Myślę o wrzuceniu osprzętu turbiny od Audi-VW 1.8 bo wg mnie koszt takiego zabiegu zmieśli sie w ok 1000-1500 PLN ( pomijając robociznę ) .

  • #23 31 Sty 2013 11:50
    Danielloo1.8 16v
    Poziom 2  

    Pieszy

    Auto
    mondeo 1.8 16
    Od
    21 Nov 2012
    Mieszka w
    grabów nad prosą
    Witam. Mam Mondeo MK1 giha 1.8 16v plus LPG. Moim problemem jest to ze autko na trasie jak jest rozpędzone to jedzie dobrze ale problemy pojawiają się gdy trzeba zredukować i przyśpieszyć. Gdy następuje redukcja biegów do 4 lub 3 to przyśpiesza dopiero przy 3 tys. obrotów i więcej. Występują też dziwne szarpania auta na zimnym silniku. Wymieniłem świece i przewody. Czasem też dostaje "muła" i z 1 biegu lub 2 auto w ogóle nie zrywa się do jazdy co jest niebezpieczne przy włączaniu się do ruchu. Liczę, że ktoś mi pomoże rozwiązać ten problem. Czekam na odpowiedź od Was. Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    " przepływka była sprawdzana , i mechanik nic nie stwierdził ze jest jakaś usterka. A co innego może byś przyczyną że "muła" dostaje na 1 lub 2 biegu. Chciałem w końcu to wyeliminować. A czy delikatny tuning silnika coś by tu pomógł? Czytałem że można zamontować wałki rozrządu i przepustnice od 2 litrówki do 1.8. Chciałbym z kimś porozmawiać kto ma tak przerobiony silnik."

  • #24 15 Lut 2013 16:23
    th00rop
    Poziom 13  

    Z najprostszych spraw to mogą być filtry: powietrza, Pb, LPG.
    Muła ma tylko na gazie czy na benzynie też?

    Wymiana wałków i przepustnicy przyniesie Ci niewielki przyrost mocy, ale głównie w jeszcze wyższym zakresie obrotów, także nie wiem czy dokładnie tego oczekujesz.

  • #25 15 Lut 2013 21:49
    Danielloo1.8 16v
    Poziom 2  

    no czasem na bezynie tez mialem taki przypadek ale od momentu odloczenia przepływki autko jakosc lepiej jedzic mi firtry wymieniłem.Wymiana wałków i przepustnicy plus polepszenie kompresi silnika czy to moze dasc cos wiecj mocy? a co mozna zrobisc żeby od 1,2 3 biegi autko mialo " kopa lepszego" ?

  • #26 21 Lut 2013 22:22
    sobol350
    Poziom 15  

    Ja na swoim osobistym aucie-PRZYKŁAD-.Padł mi motor w mondeo mk1 zetec 2.0 16v,więc miałem po ręką taki tylko 1.6 była potrzeba to zamontowałem blok z głowicą od 1.6 a wałki i reszta(wtryski,ster,kolektory itp) była od 2.0 I teraz rezultaty

    mniejsze spalanie o około litr
    przyrost mocy? może z 5 klaczy doszło-to nie był tuning tylko potrzeba korzystania z auta,lecz nie ukrywam myślałem ze będzie lepiej rwał
    jak chcesz to poważnie odczuć to niestety albo motor do rozwiercenia albo swap.Jak byś pytał czy pasuje od 1.6, 1.8 2.0 to odpowiadam tak,jeśli chodzi o osprzęt wałki dolot itp,aha tarcza sprzęgłowa w 1.8 jest mniejsza niż w 2.0(to w razie gdybyś mu dodał za wiele mocy) :D

    Podsumowując,doprowadź go do kultury orginału i nie kombinuj bo utopisz kasę,będzie pił jak smok a jak nie włożysz kilka tysi w tuning to tylko będziesz go pozdrawiał miłymi słowami typu ku.. ty..je.. złomie itd. Ja też byłem z tych co zawsze chcieli coś urobić tanim kosztem,teraz kupiłem sobie auto z większym motorem i zostawiłem go w orginale bo banan od ucha do ucha jak przyspiesza.

  • #27 22 Lut 2013 14:45
    Danielloo1.8 16v
    Poziom 2  

    czesc sobol350 dzieki za rade moze bedzie tak lepiej ze go do orginału doprowadze i tez bede miał radosc ze autko mi jedzie i juz lub jak piszez kupisc lepsze autko i juz . pozdrawiam