Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

miga kontrolka ciśnienia oleju

ania2291 22 Kwi 2009 14:17 5115 4
  • #1 22 Kwi 2009 14:17
    ania2291
    Poziom 1  

    Dla
    czego po wymianie paska rozżądu w fordzie focusie 1999 combi diesel podczas jazdy zaczęła migać kontrolka ciśnienia oleju??Sprawdzanie na komputerze nic nie wykazało.Przed wymiana tego nie było a czujnik też wymieniony

    0 4
  • #2 22 Kwi 2009 14:31
    bartek_j
    Poziom 35  

    1. Zmierzyć faktyczne ciśnienie oleju, mechanicznym manometrem
    2. Do zbadania kablologia wokół czujnika.

    Jeżeli to się stało po wymianie to pewnie gdzieś w kabelkach uksytych problem leży

    0
  • #3 22 Kwi 2009 15:47
    dariuszj
    Poziom 20  

    Nie wiem jak to jest w Fordzie, ale problem może leżeć w kasowaniu inspekcji olejowej (przegląd serwisowy). W dobrym warsztacie wyposażonym w interfejs komputerowy powinni uporać się z tym w 10 minut. Chyba że j/w napisane problem z kablami.

    0
  • #4 22 Kwi 2009 20:17
    eltron
    Poziom 26  

    Ja miałem taki przypadek z focus'em. Też po wymianie rozrządu. Podstawiali silnik na podstawkach za miskę i zagięli ją tak że smoka zatkała. Ciśnienia nie było. Kontrolka mrugała.

    0
  • #5 23 Kwi 2009 00:43
    BRYS_
    Poziom 22  

    Myślę że czysty zbieg okoliczności,wymiana paska rozrządu niewiele ma wspólnego z ciśnieniem oleju
    Jak koledzy wspomieli można szukać naderwanych kabelków,niepodpiętych wtyczek,uszkodzonego czujnika oleju..dochodzą błędy pracy samych mechaników:wgięta miska olejowa,może ekstremalnie mocne uderzenia w wałek rozrządu lub wał główny przy zakładaniu/zdejmowaniu kół zębatych rozrządu,jakieś błędy przy montażu blokad rozrządu na wałku,może jakaś wada hydraulicznego napinacza paska rozrządu(nie wiem czy występuje w tym modelu silnika :?:)który w czasie montażu zablokował jakiś kanał olejowy(z tym ostatnim to czysto teoryzuje )

    najważniejsze sprawdzić stan/jakość oleju(ewentualnie wymienić go wraz filtrem olejowym)i jak wspomniał kolega:zacząć od sprawdzenia faktycznego ciśnienia silnika,manometrem wkręconym zamiast czujnika oleju,pozwoli to jednoznacznie określić czy faktycznie brak jest ciśnienia w silniku czy występują tylko przekłamania w jego odczycie/wskazaniach

    Dodano po 8 [minuty]:

    dość często spotykałem się z sytuacją że bagnet wskazujący poziom oleju oszukiwał.Na bagnecie wskazywało że w silniku jest powiedzmy 4 litry oleju a faktycznie po spuszczeniu go z silnika było 3 :D

    0
  Szukaj w 5mln produktów