Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator w motocyklu, żelowy czy kwasowy?

marcin_oizo 22 Kwi 2009 18:07 9529 12
  • #1 22 Kwi 2009 18:07
    marcin_oizo
    Poziom 28  

    Cześć! Po pierwsze nie wiem czy w dobrym dziale umieściłem swoje zapytanie, jak nie to proszę o przeniesienie w stosowne miejsce.
    Mam problem mianowicie, mam motocykl wiekowy, z instalacją 6V, jest to CeZet 350 i padł akumulator (jedna cela ma zwarcie). Kupiłem nowy regulator napięcia bo stary, mechaniczny, już był wypalony (styki) i teraz zastanawiam się jaki powinienem kupić akumulator, kwasowy taki jak był czy żelowy? Wiadomo jak się obsługuje zwykłe aku, wszędzie kwas a w motocyklu ciągle się rusza i trochę się zawsze wylewa itd itp. Z aku żelowym jest o tyle dobrze, że nic nie wycieknie i nic nie trzeba dolewać.
    Tylko czy można zamontować akumulator żelowy w motocyklu?
    Który będzie odpowiedniejszy?
    Jak to jest że akumulator kwasowy jest droższy średnio o 20zł od żelowego o tej samej pojemności?
    Pozdrawiam serdecznie, Marcin.

    1 12
  • #2 22 Kwi 2009 20:29
    424165
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #3 22 Kwi 2009 20:42
    gothye
    Poziom 33  

    ale pamietaj o tym ze akumulatora żelowego pojemnośc spada wraz z temperaturą ponieważ jest on przewidziany do pracy w srodowisku o temperaturze 25C

    ja bym został przy akumulatrze kwasowym ,ze względu na wiekrzą charakterystyke rozładowania prądem

    0
  • #4 23 Kwi 2009 07:43
    marcin_oizo
    Poziom 28  

    Też właśnie, żelowy musi być dobrze ładowany i rozładowywany do określonego napięcia a w motocyklu jest różnie. Na sucho bez świateł napięcie ładowania jest 6,5-7V ale jak się włączy światła to już drastycznie to napięcie spada i zastanawiam się czy nawet nie włożyć mocniejszego akumulatora (jeśli dostanę). W takim razie mam pozostać przy kwasowym?
    Pozdrawiam!

    1
  • Pomocny post
    #5 23 Kwi 2009 07:59
    adasko527
    Poziom 9  

    Ja proponował bym ci kupić akumulator kwasowy sprawdzają się zawsze. Nie potrzeba im trakiej kontroli przy ładowaniu jak akumulatora żelowym pozdro

    0
  • #7 23 Kwi 2009 11:51
    gothye
    Poziom 33  

    akumulatory 12Ah i 17Ah są bardzo zblizone do siebie gabarytmi ;)

    0
  • #9 15 Sie 2012 15:10
    keseszel
    Poziom 26  

    Wcale nie tak dobrze, że więcej. Najpierw zastanów się do czego jest aku w pojeździe.. Wcale nie do świecenia lampkami tylko do uruchomienia silnika...

    2
  • #10 15 Sie 2012 15:33
    karolas950
    Poziom 10  

    obecnie w większości siedzi od 4 do 12 Ah... W zupełności wystarczają... Kolejny argument za kwasowym-jak wiadomo w zimie motocykl albo jest całkiem w odstawce albo jedynie odpalany w garażu raz w tygodniu na 10 minut coby się tłoki poślizgały :) co za tym idzie akumulator najlepiej jest z pojazdu wyciągnąć (co oznacza że jeśli nie będziemy go doładowywać przez 3-4 miesiące ma prawo się rozładować)... Rozładowanie żelu do zera to kompletna śmierć, natomiast kwasówki to co najwyżej drobne zasolenie aku... potem regeneracja i jest jak nowy. Co innego gdy doładowujemy go regularnie. :)
    Pozdrawiam

    0
  • #11 17 Sie 2012 02:50
    511311815
    Poziom 13  

    Natomiast Ja osobiście do motocykla polecam akumulator kwasowy. Z doświadczenia wiem że żelowy akumulator (choć ma więcej zalet) nie sprawdza się w chińskich motocyklach i skuterach żyje maksymalnie 3-4 miesiące a potem pada (nie wiem czego to wina, w ciągu roku wymieniałem akumulator 5 razy i nie były to najtańsze modele). Kwasowy mam niecały rok i nic się nie dzieje.

    0
  • #12 17 Sie 2012 17:14
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Toć to "kaziroctwo" do tak zacnego motocykla, montować żelowy - kupuj kwasowy, bo tak ma być w oryginale - koniec, kropka.

    0
  • #13 17 Sie 2012 22:15
    keseszel
    Poziom 26  

    Koleś pewnie zapomniał już o temacie lub moto sprzedał ;) Miałem podobny problem jak on i wybrałem kwasowy. Generalnie zadaniem aku jest uruchomienie rozrusznika.

    0