Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo

22 Kwi 2009 21:22 20598 15
  • Poziom 11  
    Witam.

    Posiadam Seata Leona 1.9 TDI 110 KM, silnik AHF. W ostatnim czasie złapałem parę razy notlaufa. Komputer pokazał przeładowanie (błąd 17965). Kierując się poradami znalezionymi na forach wyczyściłem turbinę (kierownice chodzą płynnie, brak szczególnych luzów na wirniku, gruszka chodzi w pełnym zakresie chociaż może odrobinę ciężkawo).

    Leon przez czyszczeniem przyspieszał bardzo dobrze (o ile nie złapał notlaufa) i ciągnął do 200 km/h (wykonałem test tuż przed czyszczeniem turbo).

    Po czyszczeniu auto jest sporo słabsze na wyższych biegach, na wysokich obrotach (powyżej 3000). Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h na 5 biegu przy 3500 orb/min. Wiele razy próbowałem i nie daje rady ani kilometra i ani obr/min więcej. Na biegach 1-3 przy obrotach do ok 2800 przyspiesza dobrze. Nie jest to notlauf - inne zachowanie auta i komputer takowego już nie pokazuje.

    Dodam jeszcze, że parę tygodni temu VAG pokazał błąd:
    8039 - Accelerator Position Sensor (G79): Signal too High (problem z czujnikiem pedału przyspieszenia).

    Po czyszczeniu turbo wykryłem inny błąd: 18040 - Accelerator Position Sensor 1 Power Supply Malfunction, czyli wynika z tego, że czujnik pedału przyspieszenia padł zupełnie.

    Błąd ten jednak po skasowaniu ostatnio już nie wystąpił - czyli to błąd sporadyczny. Zasięgnąłem też języka i wiem, że istnieją w Leonie dwa niezależne od siebie potencjometry. Gdy jeden czujnik ulegnie awarii drugi służy jako rezerwowy - wiec to chyba nie powoduje słabej mocy auta.

    Co może być przyczyną słabej mocy i prędkości max 160 km/h? W razie potrzeby posiadam logi dynamiczne. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
  • Poziom 12  
    zobaczkolego czy wszystko dobrze poskrecałes albo czegoś przez przypadek nie uszkodziłes (nieszczelności)
  • Poziom 18  
    witam piszesz że masz logi to zapodaj oglądniemy
  • Poziom 11  
    Jeżeli chodzi o dokręcanie to początkowo źle dokręciłem przewód doprowadzający olej do turbo i chlapałem olejem (wcześniej bałem się go ukręcić). Ale po akcji tym olejem dokręciłem go bardzo bardzo mocno tak jak i inne przewody węże itp, więc raczej to nie jest przyczyną.

    Wklejam Logi z bloku 11

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo

    Kontynuacja poprzedniego

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo

    Tu pojawiają się dosyć wysokie wartości.

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo


    Logi z bloku nr 10: - Niepokoi mnie, że w pozycji MAF Sensor - masa powietrza pobranego - wartość waha się do ponad 700 mg/str.

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo

    Jeżeli potrzebne są inne logi napiszcie które.
  • Poziom 10  
    Wrzuć 3 grupę pod obciążeniem razem z 8, to mogą być objawy padjącej przepływki.
    A i jak robisz logi pod obciążeniem to cały czas pedał gazu w podłodze.
  • Poziom 11  
    Wrzucam świeżutkie logi dynamiczne. Napiszcie czy to przepływka pada - czy jest coś niepokojącego?

    Blok 3:

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo

    Blok 8:

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo
  • Poziom 10  
    A prosiłem, logi z pedałem gazu w podłodze.
    Nie robi się logów dynamicznych "bawiąc się" pedałem gazu. Najlepiej czwarty bieg, pedał gazu w podłogę i tak od ok 1500 do 4000obr/min. Niemniej jednak na 90% przepływka tnie dawkę paliwa. Aby to ocenić lepiej zrobić jednocześnie 3 i 8 blok. Wtedy widać co pokazuje przepływka i jak reaguje na to ECU.
  • Poziom 11  
    Wrzucę jutro logi z bloków 3 i 8 jednocześnie. Które wartości wskazują na nieprawidłowe działanie przepływomierza?

    Postaram się w weekend przełożyć przepływkę z Passata i zobaczę jak auto będzie jeździło.
  • Poziom 10  
    Ostatnia kolumna z bloku 8, ale to lepiej widać patrząc jednocześnie na blok 3. Zrób też loga po podmianie przepływki. Jak będzie lepiej to dodaj blok 11, bo tam też trochę skacze ciśnienie, ale to może być wina przepływki, lub operowania pedaałem gazu.
  • Poziom 11  
    Wrzucam Logi wykonane wg zaleceń: blok 3 razem z 8 na 4 biegu do końca - dalej już Leon nie przyspieszał (prędkość ok 140 km/h).

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo
  • Poziom 11  
    Witam ponownie.

    No i stało się: przełożyłem przepławkę na oryginalną identyczną z moją z Passata. Auto zaczęło przyspieszać lepiej. Widać to w tabeli poniżej. Niestety przy prędkości 140 przytrafił się notlauf co zaznaczyłem na pomarańczowo w tabelce poniżej.

    I tak się działo za każdym razem przy 140 km/h. Było kilka testów. Raz dojechałem do prawie 180km/h i notlauf. Czyli moja stara przepływka dawała mało powietrza i dlatego nie było notlaufa wcześniej.

    Sadze że objawem jest ciężko chodząca gruszka w turbinie bo same kierownice bez gruchy chodzą fajnie. Idę przełożyć gruchę na inną z Passata. Co o tym myślicie - pomoże czy turbo do wywalenia czy jeszcze coś innego? A może nie przekładać tej gruchy wogóle?

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo
  • Poziom 17  
    Masz dalej problem z regulacją ciśnienia doładowania turbina ewidentnie przeładowuje.Sprawdź jeszcze N75.
  • Poziom 10  
    Przepływka na 100% do wymiany. Ta z paska też przy 4000 już zaczyna mało pokazywać. A co do regulacji ciśnienia to nie opada sztanga. Albo kierownice się przycinają, albo grucha nie ma siły odbić.
  • Poziom 11  
    Wyjąłem gruszkę z auta. Niestety nie udało się przełożyć tej z paska (nie pasuje). Wyczyściłem moją starą gruszkę przy pomocy środków penetrujących oraz intensywnie rozruszałem – myślę, że chodzi całkiem płynnie. W celu sprawdzenia zaworu n75 zamieniłem go z n18 (do sterowania EGRem) – oba są u mnie identyczne – te same symbole na nich.

    Dodam jeszcze, że po zdjęciu gruszki kierownice w turbinie chodziły luźno (poruszałem nimi małym placem). Zdarza się natomiast, że czasami pierścień sterujący kierownicami stawia lekki opór - wnętrze części gorącej mojej turbiny jest mocno skorodowane - poszarpane i sadzę, że pierścień sterujący kierownicami może przyhaczać o jej krawędź. Zrobiłem również próbę zaciągnięcia powietrza w wężyku sterującym gruszką ustami, aby nią poruszać i udało się to w pełnym jej zakresie.

    Wykonałem test – niestety już na starej przepływce, którą jednak wcześniej wyczyściłem. Auto ciągnie lepiej – jednak widać że przepływka niedomaga (wymieniam ją w tym tygodniu). Auto nie złapało notlaufa, ale z logów wynika, że ciśnienie wskakuje na 2500 mbar. Jak powinien wyglądać prawidłowy wykres mojej turbosprężarki? Jakie ciśnienie jest dopuszczalne, i czy normalna jest sytuacja, że przy przyspieszaniu wskakuje na 2500 mbara.

    Poniżej fragment logów – zrobię lepsze logi po wymianie przepływomierza (pewnie wtedy znowu złapie notlaufa):

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo
  • Poziom 10  
    Max różnica to chyba 100mbar. Większe różnice są niedopuszczalne.
    qlik84 napisał:
    Zdarza się natomiast, że czasami pierścień sterujący kierownicami stawia lekki opór

    No i masz odpowiedź. Chyba bez rozbiórki turbiny się nie obejdzie.
  • Poziom 11  
    Zamontowałem nową przepływkę do auta - oryginał boscha. Auto ciągnie lepiej. Podczas testów raz udało się rozpędzic do 190 km/h bez notlaufa (potem musiałem hamować :), drugi raz 180 km/h i notlauf, za trzecim razem notlauf przy 160 km/h.

    Auto łapie średnio notlafa przy dość chyba nietypowej prędkości - ok 160-170 km/h.

    Czy powinienem jeszcze raz rozebrać turbo w celu wyszlifowania powierzchni po której porusza się pierścień sterujący kierownicami (kierownice są elegancko wyczyszczone i to nie one się przycinają) - ewentualnie wymienić turbinę?

    Czy może to być jakiś inny problem (kąt wtrysku itp...)??

    Poniżej logi z nową przepływką

    na 3 biegu:

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo

    na 4 biegu:

    Seat Leon TDI 110 KM - brak mocy po czyszczeniu turbo