Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

romet nie mogę ustawić platyny?, gaźnik?

mathini 23 Apr 2009 10:09 9133 18
  • #1
    mathini
    Level 10  
    Witam MAM PROBLEM Z MOIM ROMETEM otóż niedawno zmieniałem siemeringi bo brał olej do silnika bo kopcił niemiłosiernie i ubywało oleju z przekładni. założyłem również inny wał (nie nowy) bo klin od magneta zaczął wybijać dużą dziurę na wale. po tych wymianach KONIEC za nic nie mogę go ustawić raz udało mi sie to jako tako przez chwilę chodził, ale nie wchodził na obroty. chciałem to poleprzyć i minimalnie kombinowałem z platynami. tak zrobiłem że już nie odpalił. to ustawienie platyn na dzień dzisiejszy pozwala na to że na co 5 kopnięcie puknie tzn zapali na 1 ruch tłoka i dalej nic. POMÓŻCIE CZY TO WINA WAŁU? oby nie :)
  • #2
    Damianryba
    Level 12  
    Podaj co to za romet. Ogar 200, 205, komar ?
  • #3
    mathini
    Level 10  
    romet kadet m-780
  • #4
    raceman
    Level 18  
    Wstępnie możesz ustawić zapłon w następujący sposób:
    1)Odkręć świece i zbadaj gdzie znajduje się tłok (ma być ok 2mm od położenia max od góry)- możesz użyć np długiego śrubokręta.Tylko nie porysuj cylindra.
    2)W tym punkcie powinny rozwierać się platynki.
    3)Obracasz podstawę pod magnetem tak ,żeby platynki się otwierały
    4)Kontrolujesz przy okazji odstęp między platynkami - ok 0.4mm
    Dawno tego nie robiłem ,ale mniej więcej tak to wygląda.
  • #5
    mathini
    Level 10  
    niestety nie pomogło :(
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    mathini
    Level 10  
    powiem ci że jest w 1/4 wybity(klin)

    Dodano po 3 [minuty]:

    simering jest dobry bo nie widzę oleju
  • #8
    Macosmail
    Level 34  
    Witam. Jeżeli wał od starego komara (silnik owalny) to ma wycięcie na klin w innym miejscu i nie będzie chodził. Sprawdź dokładnie, w którym momencie rozwierają się styki przerywacza i napisz. Pozdrawiam.
  • #9
    mathini
    Level 10  
    wał był od rometa ale nie wiem czy ten sam typ silnika
  • #10
    raceman
    Level 18  
    Czyli platynki rozwierają ci się jak tłok dochodzi do górnego położenia tak?Zobacz czy cewka daje iskre ,i czy czasem na platynkach nie iskrzy - wtedy kondensator do wymiany.
  • #11
    mathini
    Level 10  
    na platynach sporadycznie pojawiają się iskry
    ale czy tak nie powinno być?
  • #12
    raceman
    Level 18  
    Tak jak pisałem, jeśli zapłon dobrze ustawiłeś, to na wszelki wypadek podmień kondensator.Ewentualnie sprawdź czy świeca/kabel WN nie ma przebicia gdzieś.Poczytaj w internecie jak się ustawia zapłon, bo najjpewniej tu leży problem.
  • #13
    Damianryba
    Level 12  
    A masz chociaż iskrę na świecy?
  • #14
    maniek.mm
    Level 11  
    Możliwe że masz ukręcony czop wału (często zdarza się w polskich konstrukcjach) ,wtedy regulacja nie pomoże. Ustaw przerwę na przerywaczu ,potem suwmiarką odległość tloka od GMP wg instrukcji obsługi. Jeśli rozwarcie styków w jakiejkolwiek konfiguracji nie zgrywa się z praktyką to musisz obejrzeć wał. Niestety bez rozbiórki silnika się nie obejdzie.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    mathini
    Level 10  
    wiecie co ja jednak uważam że jest kilka typów tego silnika i wał jest od innego typu bo od czasu kiedy założyłem ten wał tak koniec
    po prostu miejsce na klin od koła zamachowego jest w innym miejscu i za każdym obrotem koła iskra jest podawana w innym momencie i dlatego raz na ok 5 kopnięć "puknie"

    Dodano po 37 [sekundy]:

    co wy o tym myślicie?
  • #17
    Macosmail
    Level 34  
    mathini wrote:
    wiecie co ja jednak uważam że jest kilka typów tego silnika i wał jest od innego typu bo od czasu kiedy założyłem ten wał tak koniec
    po prostu miejsce na klin od koła zamachowego jest w innym miejscu

    Dokładnie tak jest. Pozdrawiam.
  • #18
    mathini
    Level 10  
    ale czy można kupić wał od konkretnego typu?
  • #19
    mathini
    Level 10  
    okazało się że powodem był banalny problem.
    po dłuższych i bardzo dokładnych ustawieniach platyn stwierdziłem że należy wyszlifować dziury do przykręcania iskrownika bo za słabo się odchylał i iskra była za późno
    kiedy to zrobiłem i ustawiłem gaźnik ZAPALIŁ ZA PIERWSZYM!!!
    dzięki za rady pozdro