Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

romet nie mogę ustawić platyny?, gaźnik?

mathini 23 Kwi 2009 10:09 7591 18
  • #1 23 Kwi 2009 10:09
    mathini
    Poziom 8  

    Witam MAM PROBLEM Z MOIM ROMETEM otóż niedawno zmieniałem siemeringi bo brał olej do silnika bo kopcił niemiłosiernie i ubywało oleju z przekładni. założyłem również inny wał (nie nowy) bo klin od magneta zaczął wybijać dużą dziurę na wale. po tych wymianach KONIEC za nic nie mogę go ustawić raz udało mi sie to jako tako przez chwilę chodził, ale nie wchodził na obroty. chciałem to poleprzyć i minimalnie kombinowałem z platynami. tak zrobiłem że już nie odpalił. to ustawienie platyn na dzień dzisiejszy pozwala na to że na co 5 kopnięcie puknie tzn zapali na 1 ruch tłoka i dalej nic. POMÓŻCIE CZY TO WINA WAŁU? oby nie :)

  • #2 23 Kwi 2009 10:22
    Damianryba
    Poziom 12  

    Podaj co to za romet. Ogar 200, 205, komar ?

  • #3 23 Kwi 2009 10:43
    mathini
    Poziom 8  

    romet kadet m-780

  • #4 23 Kwi 2009 11:04
    raceman
    Poziom 18  

    Wstępnie możesz ustawić zapłon w następujący sposób:
    1)Odkręć świece i zbadaj gdzie znajduje się tłok (ma być ok 2mm od położenia max od góry)- możesz użyć np długiego śrubokręta.Tylko nie porysuj cylindra.
    2)W tym punkcie powinny rozwierać się platynki.
    3)Obracasz podstawę pod magnetem tak ,żeby platynki się otwierały
    4)Kontrolujesz przy okazji odstęp między platynkami - ok 0.4mm
    Dawno tego nie robiłem ,ale mniej więcej tak to wygląda.

  • #5 23 Kwi 2009 12:36
    mathini
    Poziom 8  

    niestety nie pomogło :(

  • #6 23 Kwi 2009 13:05
    630176
    Usunięty  
  • #7 23 Kwi 2009 13:13
    mathini
    Poziom 8  

    powiem ci że jest w 1/4 wybity(klin)

    Dodano po 3 [minuty]:

    simering jest dobry bo nie widzę oleju

  • #8 23 Kwi 2009 13:45
    Macosmail
    Poziom 32  

    Witam. Jeżeli wał od starego komara (silnik owalny) to ma wycięcie na klin w innym miejscu i nie będzie chodził. Sprawdź dokładnie, w którym momencie rozwierają się styki przerywacza i napisz. Pozdrawiam.

  • #9 23 Kwi 2009 14:05
    mathini
    Poziom 8  

    wał był od rometa ale nie wiem czy ten sam typ silnika

  • #10 23 Kwi 2009 15:34
    raceman
    Poziom 18  

    Czyli platynki rozwierają ci się jak tłok dochodzi do górnego położenia tak?Zobacz czy cewka daje iskre ,i czy czasem na platynkach nie iskrzy - wtedy kondensator do wymiany.

  • #11 23 Kwi 2009 18:01
    mathini
    Poziom 8  

    na platynach sporadycznie pojawiają się iskry
    ale czy tak nie powinno być?

  • #12 23 Kwi 2009 20:09
    raceman
    Poziom 18  

    Tak jak pisałem, jeśli zapłon dobrze ustawiłeś, to na wszelki wypadek podmień kondensator.Ewentualnie sprawdź czy świeca/kabel WN nie ma przebicia gdzieś.Poczytaj w internecie jak się ustawia zapłon, bo najjpewniej tu leży problem.

  • #13 24 Kwi 2009 11:21
    Damianryba
    Poziom 12  

    A masz chociaż iskrę na świecy?

  • #14 26 Kwi 2009 00:06
    maniek.mm
    Poziom 10  

    Możliwe że masz ukręcony czop wału (często zdarza się w polskich konstrukcjach) ,wtedy regulacja nie pomoże. Ustaw przerwę na przerywaczu ,potem suwmiarką odległość tloka od GMP wg instrukcji obsługi. Jeśli rozwarcie styków w jakiejkolwiek konfiguracji nie zgrywa się z praktyką to musisz obejrzeć wał. Niestety bez rozbiórki silnika się nie obejdzie.

  • #15 26 Kwi 2009 00:21
    630176
    Usunięty  
  • #16 02 Maj 2009 09:53
    mathini
    Poziom 8  

    wiecie co ja jednak uważam że jest kilka typów tego silnika i wał jest od innego typu bo od czasu kiedy założyłem ten wał tak koniec
    po prostu miejsce na klin od koła zamachowego jest w innym miejscu i za każdym obrotem koła iskra jest podawana w innym momencie i dlatego raz na ok 5 kopnięć "puknie"

    Dodano po 37 [sekundy]:

    co wy o tym myślicie?

  • #17 02 Maj 2009 11:18
    Macosmail
    Poziom 32  

    mathini napisał:
    wiecie co ja jednak uważam że jest kilka typów tego silnika i wał jest od innego typu bo od czasu kiedy założyłem ten wał tak koniec
    po prostu miejsce na klin od koła zamachowego jest w innym miejscu

    Dokładnie tak jest. Pozdrawiam.

  • #18 03 Maj 2009 18:41
    mathini
    Poziom 8  

    ale czy można kupić wał od konkretnego typu?

  • #19 04 Maj 2009 17:32
    mathini
    Poziom 8  

    okazało się że powodem był banalny problem.
    po dłuższych i bardzo dokładnych ustawieniach platyn stwierdziłem że należy wyszlifować dziury do przykręcania iskrownika bo za słabo się odchylał i iskra była za późno
    kiedy to zrobiłem i ustawiłem gaźnik ZAPALIŁ ZA PIERWSZYM!!!
    dzięki za rady pozdro

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME