Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła awaryjne przy ostrym hamowaniu np peugeot 307

bartek_j 23 Kwi 2009 12:24 6962 12
  • #1 23 Kwi 2009 12:24
    bartek_j
    Poziom 35  

    Takie pytanie teoretyczno - problemowe: skąd brana jest informacja o "gwałtowności" hamowania celem odpalenia świateł awaryjnych, np w peugeocie 307 ? Czy jest akcelerometr jakiś specjalny, czy może wykorzystywany ten z airbagu ? Albo może z ABSu ta informacja pochodzi na podstawie zmiany prędkości obrotowej kół ?
    Jak by było tylko w autach z ESP to by było raczej jasne, ale w autach bez ESP też jest.... Jakieś pomysły ?

    0 12
  • Pomocny post
    #2 24 Kwi 2009 17:55
    golax
    Poziom 15  

    Sygnał brany jest z modułu abs(esp) natomiast sama funkcja aktywowana jest w konfiguracji bsi- są z tym problemy ,nie ma możliwości regulacji czułości i awaryjne włączają się na wybojach i przy delikatnym hamowaniu. Pozdrawiam

    2
  • Pomocny post
    #3 24 Kwi 2009 19:15
    tomekb
    Poziom 25  

    pierwszy sygnał idzie z czujnika przy dzwigni hamulca
    z tego czujnika idzie info na temat prędkosci wcisniecia hamulca
    jak piszał moj przemówca nie ma mozliwosci regulacji

    0
  • Pomocny post
    #4 24 Kwi 2009 19:33
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 24 Kwi 2009 19:35
    bartek_j
    Poziom 35  

    No właśnie też tam poza 2 pinowym czujnikiem wciśnięcia hamulca nic nie widzę... Więc jak to jest ?

    0
  • Pomocny post
    #6 24 Kwi 2009 19:43
    milejow
    Poziom 42  

    Zwykly czujnik przyspieszen/opoznien(G-schock)dzialajacy tylko w osi podluznej pojazdu,aktywowany w momencie zadzialania swiatel stop i podajacy sygnal do UCH-a(modele renaulta bez ESP)

    0
  • #7 25 Kwi 2009 18:26
    bartek_j
    Poziom 35  

    A godzie on się fizycznie w 307 znajduje ?

    1
  • Pomocny post
    #8 25 Kwi 2009 20:06
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #9 26 Kwi 2009 09:43
    Mihó
    Poziom 27  

    Na allegro widziałem taki sterownik - analizował przeciążenie

    0
  • #10 26 Kwi 2009 10:06
    enauto
    Poziom 29  

    georgesgr napisał:
    Nie ma nic takiego w 307.
    W wersji z ESP to wlasnie ten system sledzi cisnienie w ukladzie hamulcowym i predkosc jego narastania i decyduje o ewentualnym wzmocnieniu akcji kierowcy (pomoc przy gwaltownym hamowaniu). W tym przypadku zada tez od BSI wlaczenia swiatel awaryjnych.
    Pozdrawiam

    Musi być jeszcze "coś" bo awaryjne włączyły by się przy gwałtownym naciśnięciu hamulca na postoju - np taki czujnik jak napisał milejow.

    0
  • Pomocny post
    #11 26 Kwi 2009 13:13
    zbyniuś
    Poziom 26  

    BSI włącza światła awaryjne na podstawie informacji V>40km/h oraz opóżnienie większe niż 7m/s info pochodzi z ABS lub ESP.

    0
  • #12 26 Kwi 2009 14:26
    bartek_j
    Poziom 35  

    Czyli analizowane jest opóźnienie kątowe obrotów kół. I o to mi chodziło.

    0
  • #13 30 Gru 2017 18:20
    SlaWasII
    Poziom 10  

    Nie wiem jak było w 2009 roku, ale obecnie instaluje się czujniki przeciążeniowe z analizą czasu działania przeciążenia (żeby) nie włączało na każdej nierówności.

    Regulamin 13-H Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych określający "Jednolite przepisy dotyczące homologacji samochodów osobowych w zakresie hamowania" dopuszcza stosowanie systemu ESS w samochodach klasy M1 (osobowe) i N1 (dostawcze do 3,5t) o następujących parametrach:
    "Sygnał musi się włączać z chwilą, gdy uruchomienie układu hamulcowego roboczego powoduje opóźnienie równe co najmniej 6 m/s2. Sygnał musi się wyłączać najpóźniej z chwilą, gdy wartość opóźnienia spada poniżej 2,5 m/s2."

    Regulamin 48 EKG ONZ określa częstotliwość pulsowania świateł awaryjnych stop na 4Hz +/- 1, chyba, że są to światła żarowe, wtedy 4Hz +0/-1.

    0