Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obliczenia windy osobowej

23 Kwi 2009 12:39 6900 8
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich :]
    Mam taką może nie do końca pasującą do tego forum sprawę. Jestem studentem wydziału mechanicznego na AGH i dostałem za zadanie zaprojektować przekładnię zębatą do windy osobowej. Chciałem zapytać czy ktoś mógłby mi polecić jakieś książki o windach, bo jak liczyć przekładnie to wiem tylko właśnie mój profesor kazał mi przeliczyć przeciwciężar a ja właśnie nie wiem za bardzo jak to zrobić. Szukam jakiejś literatury na temat wind i nie mogę znaleźć. Za pomoc z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Tu jest temat o windach (w szczególności ZREMB):
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic651794.html
    Przyjmuje się, że przeciwwaga ma masę kabiny + połowę udźwigu.
    Przyjmij jakieś dane początkowe, udźwig, prędkość, wsp. tarcia lina/rowek.
    W podanym wyżej temacie pisałem m.in. o obliczaniu sprzęgła w zespole napędowym windy.
  • Poziom 31  
    Kto ci taki projekt zadał? Wygląda jak projekt od Maziarza. Pytałeś w blibliotece w B2? Babka czasami potrafi jakąś książkę polecić.

Jest książka wydawnictwa AGH Jerzy Kwaśniewski - Dźwigi osobowe i towarowe : budowa i eksploatacja. W bibliotece AGH jej nie widziałem, w Bibliotece Jagiellonskiej jest, jak masz plastikową legitymację to sie możesz zarejestrować za darmo. Sprawdź też w księgarniach AGH.

Możesz też przejrzec liste norm na stronie wikipedii o windach i wypożyczyć je w normowni w blibliotece.
  • Poziom 9  
    No zgadłeś. Maziarz mi zadał ten projekt. Jego dokładna treść:
    zaprojektować przekładnię zębatą do napędu windy osobowej dla danych:
    ciężar klatki + załoga - 1,5 tony
    prędkość jazdy- 1m/s
    obroty silnika- 950 obt/m
    Praca przez 8 lat na dwie zmiany przy współczynniku wykorzystania czasu pracy 0,6