Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

aterowanie siłownikiem bagażnika

23 Kwi 2009 18:00 6490 9
  • Poziom 2  
    Witam.

    Od razu kawa na ławę. Jestem zielony z elektroniki i itp. etc. itd. Mam następujący problem. Zamontowałem w klapie swojego samochodu 2 przewodowy siłownik służący do otwierania zamka (klapa ma nawet przygotowane otwory montażowe - Escort kombi). Zamek otwiera się poprzez sztywne cięgno, które popycha siłownik. Powrót następuje poprzez sprężynę. A siłownik uruchamiany jest 1 sek impulsem z alarmu (poprzez przekaźnik oczywiście). I tu jest problem okazuje się, że siłownik potrafi się zaciąć, tzn. sprężyna nie daje rady go cofnąć oraz czasami sama sprężyna zapiera się o elementy zamocowane w klapie.
    Chciałbym zatem zbudować automatyczny rewers do siłownika tak aby gdy otworzy zamek odwróciła się polaryzacja na przewodach i wrócił do położenia początkowego (całkowicie wsunięty). Wiem sprawa prosta (przekaźnik, krańcówka i trochę przewodu), jednakże.... Wymyśliłem sobie, że dobrze by było gdyby siłownik po powrocie przestawał dostawać napięcie. Nie wiem jak to właśnie zrobić.
    Mam nadzieje, że w miarę jasno nakreśliłem swoją wizję. Może mi ktoś trochę pomóc. Dzięki.

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Do otwierania klapy itp.stosuje sie do tego przystosowany silownik jednokierunkowy(tzw.zbijak elektromagnetyczny)
    aterowanie siłownikiem bagażnika
  • Poziom 14  
    witam,mam pytanie ktos moze wie jak dziala zamek w tylniej klapie escorta mk7 sedan,przy nodze mam dzwignie z linka,ogladalem zamek w klapie i nie widac zeby tam linka szła do niego.
  • Poziom 14  
    aterowanie siłownikiem bagażnika

    Dodano po 42 [sekundy]:

    witaj,czy zrobiłes taki układ jak na tym foto?
  • Poziom 19  
    Te siłowniki do bagażnika się nie nadają.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    dlaczego sa złe?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    kurcze,a ja zamówiłem taki ,jutro bede mial juz i będe zakładal.Zobaczymy co wyjzie z tego
  • Poziom 14  
    witam! układ na mojim zdjeciu jest dobry,jednak siłownik musi byc minum 8kg uciagu -4kg niestarczy.W escortach po 1996 jest inny układ klapy i mechanizmu jest on przystosowany to elektrycznego otwierania klapy.Na zamku jest miejsce na druga linke i na puszenie jej dalej.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Siłownik prezentowany prze milejowa jest jak najbardziej dobry do tego zastosowania. Wżne, by zasilić go właściwie.
    Natomiast ja mam w swoim escorcie zamontowany układ niemal jak z drugiego zdjęcia. Zastosowałem siłownik 6 kg. Musiałem trochę poluzować klapę, ale nie na tyle by latała i się tłukła(częsta przypadłość w escortach). Działa wszystko bez zarzutu.
    A w rozwiązaniu fabrycznym siłownik jest nie na progu, ale w klapie bagażnika i tam ciągnie za dźwignię.