Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EXCEL 2003 wyswietlanie tekstu w komorce

greep 23 Kwi 2009 20:02 10920 10
  • #1 23 Kwi 2009 20:02
    greep
    Poziom 19  

    Mam w sumie blaha sprawe ale nie mam pojecia jak to zrobic. Nie wiem tez czy jest to w ogole w Excelu mozliwe, chociaz wydaje sie to byc bardzo prosta rzecza...

    Tak wiec... mam komorke w Excelu zawierajaca mnostwo linijek, tak ze zawartosc komorki nie miesci sie w calosci na ekranie (dostepne jest tylko pierwszych iles tam pierwszych linijek).
    Reszta jest ukryta i dostepna dopiero jak klikniemy na ta komorke i cala zawartosc wyswietla sie w nowym okienku.

    Czy ta sie sformatowac zawartosc komorki w Excelu w ten sposob, zebym mogl zobaczyc tylko ostatnie wiersze, a nie pierwsze?

    Podam to na przykladzie:
    Mam komorke z 100 linijkami tekstu.
    Rozmiar komorki jest taki ze pozwala na wyswietlenie tylko 30 linijek tekstu. Reszta (70 linijek) jest dostepna dopiero po kliknieciu na komorke i pokazuje sie w nowym okienku.

    Czy jest mozliwosc sformatowania tej komorki, tak zeby wyswietlala ona ostatnie, a nie pierwsze 30 linijek tekstu?

    Kazda z liniek tekstu to jakies tam uaktualnienie czegos. Kolejne uaktualnienie sa dodawane ponizej. Jesli zbierze sie ponad 30 uaktualnienien, nie widac juz tych ostatnich, tylko te najstarsze...
    Przeszkadza to tez w wydruku, bo wtedy niewidoczne sa te najnowsze wpisy.

    Pomijam fakt, ze mozna zwiekszyc rozmiar komorki (on i tak jest ograniczony).

    Wiem, ze moge wpisywac te ostatnie uaktulanienie na gorze, a nie na dole, zebym zawsze mial te ostatnie wpisy widoczne w komorce, ale... zastanawiam sie czy jest w Excelu jakas funkcja dzieki ktorej mozna wyswietlac tylko dolna czesc zawartosci komorki (w przypadku duzej ilosci tekstu, ktora nie miesci sie w komorce)

    Mam nadzieje, ze tego bardzo nie zamotalem i ze bedziecie wiedziec o co mi chodzi :)

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

    0 10
  • #2 23 Kwi 2009 22:20
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    Spróbuj takiego rozwiązania:
    Kliknij prawym klawiszem w nazwę arkusza, wybierz: "Wyświetl kod" i w edytorze VB wklej

    Code:
    Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    
    MsgBox ActiveCell.Value
    End Sub

    Kliknięcie w dowolną komórkę spowoduje wyświetlenie tekstu w oknie.

    0
  • #3 23 Kwi 2009 23:01
    greep
    Poziom 19  

    dzieki za odpowiedz, ale nie o to mi chodzilo.
    pozdrawiam

    0
  • #4 24 Kwi 2009 00:10
    marek003
    Poziom 40  

    Mam 2002. Max liczba widocznych "linijek" w jednej komórce to 254. Da się zapisać więcej ale nie będą widoczne dopóki nie usuniesz wcześniejszych "linijek" lub nie skopiujesz zawartości takiej komórki i nie wkleisz "normalnie" - tak aby każda "linijka" wpisała się do odrębnej komórki.
    Co do pokazania ostatnich linijek w takim przypadku - nie wiem. Nigdy by mi nie przyszło do głowy zapisywać kolejne dane do tej samej komórki jako kolejna "linia". Nie widzę sensu i możliwości wykorzystania do czegokolwiek tak "ułożonych" danych. Po co to trzymać w excelu?

    Chyba że czegoś nie zrozumiałem. Najlepiej załącz przykładowy plik.

    0
  • #5 24 Kwi 2009 00:17
    greep
    Poziom 19  

    chyba nie ma na to rozwiazania... chodzi mi tylko o sposob przedstawienia danych w komorce (nie tak jak zwykle, gdzie widzisz iles tam pierwszych linijek (w zaleznosci od wielkosci komorki), tylko widzisz iles tam ostatnich linijek (w zaleznosci od wielkosci komorki), a te pierwsze linijki sa ukryte.

    jesli chodzi o 'dane' to... moze to byc tez normalny tekst. chce zeby bylo widac koniec tego tekstu a nie poczatek..

    pozdrawiam

    0
  • #6 24 Kwi 2009 01:13
    452387
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 24 Kwi 2009 09:42
    marek003
    Poziom 40  

    Tak jak pisałem: po 254 linijce w jednej komórce przestaniesz widzieć to co wpisujesz (nie widać kolejnych "linijek") - Nawet po kliknięciu na tą komórkę w tym "nowym okienku". Więc jak już chcesz tak gromadzić dane to rób to tak jak sam sugerujesz:

    greep napisał:

    Wiem, ze moge wpisywac te ostatnie uaktulanienie na gorze, a nie na dole, zebym zawsze mial te ostatnie wpisy widoczne w komorce, ale...


    Wtedy po przekroczeniu danych (254 linijek) będziesz widział zaktualizowane dane. Jeżeli one będą na końcu nie zobaczysz ich (chyba że wykasujesz wcześniejsze linijki).

    Excel nie ma takiej funkcji bo prawdę mówiąc nie do takich danych jest przystosowany. Z tak przetrzymywanymi danymi nie da się nic zrobić. Może jedynie makrem na funkcjach tekstowych przy wyszukiwaniu kolejnych znaków specjalnych w postaci nowej linii.

    A dla samej ciekawości: Jakie dane chcesz w ten sposób przetrzymywać (np listę pracowników z ich zarobkami)? co uaktualniasz, (zarobki)? Interesuje się bo nie mam pojęcia po co w ten sposób aktualizować dane. Docelowo tez jak to robisz? automatem czy ręcznie?

    0
  • #9 24 Kwi 2009 09:42
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    Jakoś wspólnymi siłami próbujemy Ci wytłumaczyć, że tak się w prosty sposób nie da. Jeżeli MsgBox jest za mały, próbowałbym sposobem opisanym przez kol. wyrobekj. Na rysunku efekt: formularz z polem tekstowym.
    EXCEL 2003 wyswietlanie tekstu w komorce
    Drukowanie w VB natomiast nie jest takie proste (tutaj opis), ale możesz zaznaczyć kilka linijek z pola tekstowego i skopiować do notatnika.
    Można jeszcze spróbować eksportu zawartości komórki do pliku tekstowego i importu przez tablicę określoną ilość końcowych linii.
    Oczywiście też się zastanawiam dlaczego wszystko wpisujesz do pojedynczej komórki...

    0
  • #10 24 Kwi 2009 13:54
    greep
    Poziom 19  

    ok, dzieki za odpowiedz.
    tak wiec nie ma takiej opcji...
    bede musial te najbardziej aktualne wpisy wrzucac na sama gore.

    jesli chodzi o limit 254 wierszy, to... i tak nigdy ich nie przekrocze.

    jesli chodzi o typ wpisywanych danych to:

    kazdy wiersz, to jakis tam problem, opisany, kto do niego zotal przydzielony, a kolumna ktorej wyswietlanie zawartosci mnie tak interesowaly, to STATUS.
    W STATUSIE, wpisuje jaki jest aktualny stan na dzien dzisiejszy np:

    np:

    15.04.09 - Problem przypisany do XX
    17.04.09 - XX skontaktowal sie z YY. Spotkanie wyznaczono na xx.xx.xx
    19.04.09 - Rezultat spotkania to aktualizacja dokumentacji etc...
    21.04.09 - Oczekiwanie na zatwierdzenie uaktualnien...

    i tak dalej...

    nic wielkiego i jest na to proste rozwiazanie. Myslalem, tylko ze da sie w dowolny sposob manipulowac tekstem ktory jest wyswietlany w komorce EXCELa

    pozdrawiam i dzieki za poswiecony czas

    0
  • #11 20 Mar 2013 21:13
    MrSylwek
    Poziom 1  

    Wystarczy sformatować tekst pionowo jako dolne. Skrót ctrl+1 i tam ustawić.

    1
  Szukaj w 5mln produktów