Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat cc 700 gaśnie na wolnych obrotach

strazak530 24 Kwi 2009 13:27 18052 18
  • #1 24 Kwi 2009 13:27
    strazak530
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    Mam problem z moim cieniasem 704 cm3 z gaźnikiem............. Aisan.
    A mianowicie:
    Cieknący olej z silnika zmusił mnie do wyciągnięcia motoru razem ze skrzynia, zlokalizowałem miejsce wycieku, zrobiłem wszystko jak książka pisze. Po naprawie przyszedł czas na włożenie silnika ze skrzynią tam gdzie ich miejsce i tu też wszystko ok.
    Wszystkie przewody podciśnieniowe podłączyłem zgodnie z książką "obsługa i naprawa cinquecento" wydawnictwa Auto.

    Mój problem tkwi w tym, że po odpaleniu na zimnym jak i rozgrzanym silniku po zdjęciu nogi z gazu samochód gaśnie i nie pracuje na wolnych obrotach.

    Czynności które wykonałem by zlokalizować usterkę:
    - Wymiana całego gaźnika na drugi (niestety to samo)
    - wymiana czujnika termicznego na drugi
    - sprawdzenie elektrozawory iglicowego (otwiera się i zamyka)
    - kontrola przewodów podciśnieniowych (wszystkie są całe)

    Dodam jeszcze że:
    - autko na ssaniu chodzi dobrze
    - ciężko się odpala (trzeba długo kręcić i dodawać mocno gazu)
    - po wykręceniu zaworu iglicowego i zaślepieniu otworu śrubą auto chodzi na wolnych obrotach.

    Proszę o pomoc!!!!

    0 18
  • #2 24 Kwi 2009 13:45
    gajos3
    Poziom 12  

    Sprawdź bezpiecznik od centralki Aisan. Jak będzie przepalony to będą takie objawy choć nie koniecznie. Znajduje się on pod plastikową pokrywką trochę nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Sprawdź też działanie przekaźnika(znajduje się obok). Dokładnie obejrzyj węże podciśnieniowe niektóre radzę wymienić bo nawet minimalna nieszczelność w tym ustrojstwie powoduje duże problemy.

    0
  • #3 24 Kwi 2009 13:53
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 24 Kwi 2009 14:03
    gajos3
    Poziom 12  

    Auto chodzi na ssaniu ok więc do rozrządu to raczej nic nie ma. Ale sprawdzić można. Widziałem już takie przypadki i prawie zawsze były to niedomagania Aisana.

    0
  • #5 24 Kwi 2009 14:10
    strazak530
    Poziom 9  

    Bezpiecznik jest cały (10 A).
    Przekaźnik to ta kwadratowa kostka pod tą czarną plastikową przykrywką nad bezpiecznikiem???

    Sprawdzę jeszcze raz szczelność przewodów podciśnieniowych ale już to robiłem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    jaworskiauto napisał:
    jak ruszałeś rozrząd to sprawdz ustawienia


    Rozrządu nie ruszałem ale nie zaszkodzi sprawdzić.

    A może szczelina między czujnikiem położenia wału a kołem pasowym zwiększyła się?

    0
  • #6 24 Kwi 2009 14:26
    gajos3
    Poziom 12  

    Tak to ta kwadratowa kostka najczęściej szarego koloru. Sprawdź również elektrozawór iglicowy czy otwiera się o czy dostaje napięcie. Sprawdź termozawór dwódrożny korektor biegu jałowego i zawór opóźniający jednokierunkowy. Popatrz w tej książce "obsługa i naprawa cinquecento" wydawnictwa Auto jest tam opisane co i jak. Szczelinę możesz sprawdzić ale gdyby była za duża to auto zle chodziłoby w całym zakresie obrotów i ciężko by odpalało.

    0
  • #7 24 Kwi 2009 15:32
    strazak530
    Poziom 9  

    Na wysokich obrotach przerywa a elektrozawór iglicowy otwiera się i zamyka bo sprawdzałem napięcie dostaje bo na obydwu przewodach jest prąd nie sprawdzałem jeszcze wartości napięcia jakie dostaje elektrozawór ale dziś to zrobię.

    Termozawór dwudrożny jest wyłamany, ale wcześniej teżtak było i było ok.

    Cytat:
    korektor biegu jałowego
    - to ten dwustopniowy korektor podciśnieniowy biegu jałowego?

    jak sprawdzić zawór opuźniający (ten z niebieską podstawką) rozłączyć go i wyczyścić?

    Może będę się powtarzał ale jak wykręcę zawór iglicowy i zatknę otwór to "cieniasek" sobie elegancko pracuje na biegu jałowym.

    Dodano po 28 [minuty]:

    gajos3 napisał:
    Sprawdź bezpiecznik od centralki Aisan. Jak będzie przepalony to będą takie objawy choć nie koniecznie. Znajduje się on pod plastikową pokrywką trochę nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Sprawdź też działanie przekaźnika(znajduje się obok). Dokładnie obejrzyj węże podciśnieniowe niektóre radzę wymienić bo nawet minimalna nieszczelność w tym ustrojstwie powoduje duże problemy.


    Jak sprawdzić jego działanie ????

    1
  • #8 24 Kwi 2009 15:38
    tzok
    Moderator Samochody

    To jest zawór odcinający paliwo (do "hamowania silnikiem")? Jeśli tak - spróbuj podłączyć go na krótko lub odłączyć (zależnie od tego czy podłączony = odcięcie, czy odłączony = odcięcie)... miałem takie coś w Wartburgu 1.3 - zawór się zatarł, wyjęty niby działał, sterownie też było ok, ale po wkręceniu w gaźnik się blokował.

    0
  • #9 24 Kwi 2009 17:13
    gajos3
    Poziom 12  

    strazak530 napisał:
    Na wysokich obrotach przerywa a elektrozawór iglicowy otwiera się i zamyka bo sprawdzałem napięcie dostaje bo na obydwu przewodach jest prąd nie sprawdzałem jeszcze wartości napięcia jakie dostaje elektrozawór ale dziś to zrobię.

    Termozawór dwudrożny jest wyłamany, ale wcześniej teżtak było i było ok.

    Cytat:
    korektor biegu jałowego
    - to ten dwustopniowy korektor podciśnieniowy biegu jałowego?

    jak sprawdzić zawór opuźniający (ten z niebieską podstawką) rozłączyć go i wyczyścić?

    Może będę się powtarzał ale jak wykręcę zawór iglicowy i zatknę otwór to "cieniasek" sobie elegancko pracuje na biegu jałowym.

    Dodano po 28 [minuty]:

    gajos3 napisał:
    Sprawdź bezpiecznik od centralki Aisan. Jak będzie przepalony to będą takie objawy choć nie koniecznie. Znajduje się on pod plastikową pokrywką trochę nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Sprawdź też działanie przekaźnika(znajduje się obok). Dokładnie obejrzyj węże podciśnieniowe niektóre radzę wymienić bo nawet minimalna nieszczelność w tym ustrojstwie powoduje duże problemy.


    Jak sprawdzić jego działanie ????


    Korektor to właśnie ten dwustopniowy podciśnieniowy korektor biegu jałowego.Po zdjeciu i zakorkowaniu przewodu idącego od tego korektora dwustopniowego do zaworu opóźniającego obroty powinny wzrosnąc na około 1900 obr/min. Przekaźnik po przekręceniu kluczyka powinien tyknąć.
    Sprawdź filtr paliwa i pompę. Może filtr już jest trochę przytkany i tak jak pisałeś ciężko odpala i trzeba dodawać gazu. Aisan charakteryzuje się tym że ciężko zdiagnozować przyczynę usterki.

    0
  • #10 24 Kwi 2009 20:10
    Hubert
    Poziom 11  

    a czy sprawdzałeś czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza spróbuj ograniczyc mu dojście powietrza do gaznika albo do filtra i zobacz jaki będą objawy możesz mieć pękniętą podstawe gażnika lub coś podonego

    0
  • #11 25 Kwi 2009 11:26
    strazak530
    Poziom 9  

    Cytat:
    Korektor to właśnie ten dwustopniowy podciśnieniowy korektor biegu jałowego.Po zdjeciu i zakorkowaniu przewodu idącego od tego korektora dwustopniowego do zaworu opóźniającego obroty powinny wzrosnąc na około 1900 obr/min.

    odłączyłem ten przewód i obroty nie rosną, dzieje się to samo co wcześniej (autko od razu gaśnie)

    Cytat:
    Przekaźnik po przekręceniu kluczyka powinien tyknąć.


    jak przekręcam kluczyk to te kowadełko się schodzi

    Cytat:
    Sprawdź filtr paliwa i pompę. Może filtr już jest trochę przytkany i tak jak pisałeś ciężko odpala i trzeba dodawać gazu.

    filtr paliwa jest nówka a pompę wczoraj czyściłem.

    Cytat:
    a czy sprawdzałeś czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza spróbuj ograniczyc mu dojście powietrza do gaznika albo do filtra i zobacz jaki będą objawy możesz mieć pękniętą podstawe gażnika lub coś podonego


    podstawę zmieniałem i jest cała, sprawdzałem czy nie zaciąga lewego powietrza ale nie zaciąga.

    0
  • #12 29 Kwi 2009 11:43
    strazak530
    Poziom 9  

    Mam jeszcze jedno małe pytanie.
    Gdzie powinna byc przykręcona łapka z wszystkimi kablami masowymi ( jest ich w tej wiązce 5 albo 6) do rozrusznika czy do karoserii???

    Proszę o szybką odpowiedz!!!

    0
  • #13 29 Kwi 2009 12:06
    pachnies
    Poziom 15  

    Witam! nie rozumię, jeżeli auto przed wyjęciem silnika chodziło bez problemu to nie szukajcie winy w rozrządzie filtrach itp. można wymienić na drugi silnik i tez nie będzie chodził. Pozbierajmy fakty piszesz, że jak wykręcisz jakiś zawór i wkręcisz zaślepkę to pracuje na wolnych obrotach i tu szukaj przyczyny ale nie samego zawory bo on może być ok ale inne elementy które z nim współpracują mogą szwankować. Nie dawniej jak miesią temu wymieniałem uszczelkę głowicy w hondzie accord 20 16V auto chodziło ale po naprawie tawet nie kichnęło szukałem 2 dni a wiesz co było nie doktręciłem dwuch kabelków masowych przez co nie działał komputer a cała reszta jak należy przykręciłem i odpalił, taka historyjka ale radzę ci szukać tego samego nic się nie psuje po wyjęciu silnika pozatym te gaźniki to tragedia szukaj winy w kablach. pozdrawiam

    0
  • #14 29 Kwi 2009 12:16
    strazak530
    Poziom 9  

    Właśnie już wczoraj doszedłem do tego samego wniosku.
    przykręciłem wiązkę przewodów masowych do kabla prądowego od rozrusznika i tu był pies pogrzebany.
    tylko teraz nie pamiętam czy ta wiązka masowa ma być przykręcona do rozrusznika czy do karoserii.
    Może ktoś będzie wiedział???

    Dziękuje wszystkim za pomoc!!!!!!!!!!!!!

    1
  • #15 30 Kwi 2009 09:30
    pachnies
    Poziom 15  

    wiązka masowa powinna byc przykręcona gdzieś do masy, a gdzie ją przykręcisz to już twoja sprawa tylko zęby ci kable wystarczyły, kable nie mogą byc naciągnięte bo silnik w cieniasie drży jak galareta

    0
  • #16 19 Lut 2010 20:19
    vias
    Poziom 1  

    Podepnę się pod temat. Mam również problem z CC 700. Wrócił od mechanika, pojeździł parę dni. Wszytko było ok. Wracałem nim z trasy, stanąłem pod sklepem. Gdy chciałem go odpalić po zakupach, po przekręceniu kluczyka wchodził na bardzo wysokie obroty a potem gasł. Co może być tego przyczyną?

    0
  • #17 20 Lut 2010 11:15
    zwodzik
    Poziom 9  

    miałem to samo i wystarczyło mu na gazniku podkręcić obroty minimalnie i wtedy juz jest ok

    0
  • #18 28 Mar 2010 10:44
    czarny762mm
    Poziom 9  

    Przyczyn może być wiele każdy o tym wie kto ma cienkasa z AISANEM...ale radzę na początek sprawdzić bardzo dokładnie przewody podciśnieniowe nawet te bardzo trudne do wymiany...miałem ten sam problem...zlokalizowałem pęknięty przewód podciśnieniowy w bardzo trudnym miejscu od gażnika...kosztowało mnie to wiele potu ażeby go wymienić ale było warto...obroty trzymały ale były za niskie...podkręciłem śrubę regulacyjną na gażniku w lewo o 180 stopni i chodzi rewelacyjne...teraz tylko czekać jakie niespodzianki znowu zgotuje nam CIENKI z AISANEM..pozdrawiam.

    0
  • #19 11 Kwi 2010 19:34
    piotrek_wysmyk
    Poziom 10  

    witam
    mam cc 700 z roku 1995 mam taki proglem z obrotami jak go odpale to chodzi normalnie ale po kilku minutach obroty spadaja i tak to wyglada jak by mial zaras zgasnac

    2