Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault R19 1.7 F3N-740 Nie pali na 3 cylinder.

122 24 Kwi 2009 19:34 4535 21
  • #1 24 Kwi 2009 19:34
    122
    Poziom 13  

    Witam.
    Mam problem z Renault 19 1,7 monowtrysk.Nie pracuje na trzeci cylinder,ma nierówne wolne obroty.Ćiśnienie jest OK 12.5 na każdym.
    Sprawdziłem juz prawie wszystko tzn.podciśnienie,uszczelki na ssącym,gumki te za gaźnikiem czy nie sa dziurawe,zapłon,iskra OK,zdjąłem głowice i została sprawdzona,nowe kable ,świece,kopułka, palec więcej juz nawet nie pamiętam,a auto nadal nie pracuje na trzeci cylinder.

    Może ktoś spotkał sie juz z takim przypadkiem ,bo ja już mam dosyć tego samochodu.
    Pozdro.

    0 21
  • #2 24 Kwi 2009 19:53
    balonika3
    Poziom 36  

    Skąd wiesz, że nie pracuje?

    0
  • #3 24 Kwi 2009 19:58
    122
    Poziom 13  

    Jak wyjmuje kable od świec to tylko na trzecim nie ma reakcji.A na pozostałych obroty spadają.

    0
  • #4 24 Kwi 2009 19:59
    balonika3
    Poziom 36  

    Ale iskra na trzecim jest, rozumiem?

    0
  • #6 24 Kwi 2009 20:01
    balonika3
    Poziom 36  

    Świeca mokra od paliwa?

    0
  • #7 24 Kwi 2009 20:06
    122
    Poziom 13  

    Świeca jest sucha,ale jak pochodzi ze zdjętym kablem to są na niej oznaki że paliwo dochodzi.

    0
  • #8 24 Kwi 2009 20:07
    balonika3
    Poziom 36  

    To pewnie zawór ssący zapieczony. Świeca musi być mokra już po próbie odpalenia.

    0
  • #9 24 Kwi 2009 20:11
    122
    Poziom 13  

    Pisałem już wcześniej ze głowica była zdejmowana i sprawdzona.Wiec zawory odpadają.Pierwsze co mi przyszło na myśl to to ze coś nie tak z zaworami i dlatego zdjąłem tą górę.

    0
  • #10 24 Kwi 2009 20:27
    balonika3
    Poziom 36  

    A kolektor ssący nie jest pęknięty?

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Ew. uszczelka pod nim?

    0
  • #11 24 Kwi 2009 20:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 24 Kwi 2009 20:35
    122
    Poziom 13  

    Co do kolektora to tylko psikałem plakiem i nie było żadnej reakcji, nie wyjmowałem go żeby zobaczyć.

    0
  • #13 24 Kwi 2009 20:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 24 Kwi 2009 20:37
    balonika3
    Poziom 36  

    Plak nie pokaże, bo to ssie, a nie dmucha.

    0
  • #15 24 Kwi 2009 20:40
    122
    Poziom 13  

    Już sprawdzałem podciśnienie do serwo,nawet je zatkałem i nadal nic.Co do krzywki to wygląda OK.

    0
  • #16 24 Kwi 2009 20:43
    balonika3
    Poziom 36  

    A sprawdź dymem z papierosa, tak, jak elektrit pisał.

    0
  • #17 24 Kwi 2009 20:43
    122
    Poziom 13  

    Ja wiem ze ssie ale plak ma to do siebie ze jest tłusty i zatka na chwile nieszczelność jeżeli jest.Ale nie mówię ze to najlepszy sposób na diagnozę!

    Nie znałem tej metody na papierosa ,ale spróbuje.

    0
  • #18 24 Kwi 2009 20:50
    balonika3
    Poziom 36  

    Jeżeli jest paliwo, jest iskra we właściwym momencie, jest sprężanie, to musi palić. Wykluczając iskrę i sprężanie - ssiesz powietrze nie mieszankę (sucha świeca). Ale wtrysk działa (pozostałe gary). Gdzieś jest nieszczelność.

    0
  • #19 27 Kwi 2009 00:26
    BRYS_
    Poziom 22  

    1.Po pierwsze:Na 99% samochód powinien gotować wodę.Wiadomo 3 cylindry pracują jako silnik,jeden jako sprężarka :D
    2.iskra na świecy"w powietrzu"(nawet piękna gruboniebieska :D)nie oznacza jednoznacznie że świeca wkręcona w cylinder będzie ją nadal wytwarzała.Proponuję zmienić świecę na o innej wartości cieplnej tzw.gorącej,znakomity sposób gdy cylinder nie pali z braku wystarczającego ciśnienia sprężania.
    3.to że silnik nie zmienia obrotów po zdjęciu przewodu wysokiego napięcia ze świecy nie oznacza że silnik nie pracuje na ten cylinder.Niektóre silniki(ostatnio jaki przerabiałem to Lanos 1.5 B)są zadziwiająco nie czułe na zdjęcie kabla W.N. z jednej ze świec.Choć to wbrew logice tak samo równiótko pracują przed jak i po zdjęciu kabla W.N.I nie da się tego ani wzrokiem,ani słuchem ocenić :D
    4.W Volvo 440(460 :?: już nie pamiętam,a możliwe że z podobnym jeśli nie identycznym silnikiem jak w Renault)miałem identyczną sytuację z trzecim cylindrem :cry: i też zmieniłem wszystko co się dało zmienić:świece,przewody,uszczelki itd.W tym "Volvoprzypadku" jedynym objawem,oprócz "dziwnej niemocy silnika"był katalizator który rozgrzewał się dosłownie do białości po 2-3 minutach pracy silnika :!:(widocznie niespalone paliwo z 3 cylindra dopalało się w katalizatorze).Wybicie katalizatora rozwiązało u mnie kłopoty z 3 cylindrem,czym sam byłem nawet zaskoczony.

    0
  • #20 29 Kwi 2009 12:51
    122
    Poziom 13  

    Sprawdzę to wszystko dopiero w przyszłym tygodniu,bo auto jest poza domem.
    Co do podpowiedzi kolegi BRYS_
    ad1-wody nie gotuje

    ad2-świece były wkręcane różne,żadnego efektu

    ad3-ale wiem jak to auto chodziło wcześniej więc na pewno nie do końca pracuje na ten cylinder,a druga sprawa to pyrta z wydechu.

    ad4-katalizator wymontuje w przyszłym tygodniu.

    Dzięki za podpowiedź.

    0
  • #21 11 Sie 2009 20:22
    ARTELSERWIS
    Poziom 10  

    Jestem przekonany że to jeden z wężyków podciśnienia miałem to samo. Tak się składa że mają wloty przy 3 cylindrze i do niego łapią lewe powietrze.

    0
  • #22 13 Sie 2009 10:22
    vaderus333
    Poziom 1  

    Witam, winnym tego stanu rzeczy jest zawór EGR, który już nie działa prawidłowo, dodam jeszcze, że silnik pali na 3 cylinder ale objaw jest taki jakby nie palił. Jak usunąć ten problem mozesz dowiedzieć się z innego forum, o renault 19 tylko, poszukaj w googlach

    1
  Szukaj w 5mln produktów