Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z wiatrakami VW Passat B5 98r.

24 Kwi 2009 20:26 5719 8
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich
    PO przeszukaniu forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc pisze może ktoś z Was miał coś podobnego.
    Minowicie mam Passata 1998 rok po drobnym wypadku (poduszki nie wystrzeliły) złożyłem przód założyłem pas z wentylatorami i tu pojawił się problem. Po przekręceniu kluczyka wiatrak od klimatyzacji chodzi cały czas niezależnie czy klimatronic jest ustanwinoy na Econ, OFF czy Auto. I nieważne co zrobie i tak chodzi cały czas, drugim problemem jest też to że wiatrak od silnika również chodzi cały czas ale z tego co znalazłem na innych forach wszystko wskazuje na to że uszkodzone jest sprzęgło wiskotyczne bo nie można go wcale zatrzymać na zimnym silniku. Ale mój problem polega na tym nieszczęsnym wiatraku klimy czym może być spowodowane czy źle podłączyłem jakiąś wtyczkę lecz te wtyczki są tak zrobione że nie da się ich włożyć inaczej, wiatrak zatrzymuje się dopiero po odłączeniu zasilania, po odłączeniu czujnika umieszczonego w chłodnicy klimy nic się nie dzieję.
    Orientuje się ktoś może jak można sprawdzić owy czujnik, podłączyłem samochód pod VAG-a i po kontroli klimatyzacji pokazuje mi błąd klapy silnika. Po wykasowaniu błąd powraca.
    Będe wdzięczny za pomoc
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik obserwowany
    Co pokazuję vag?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 16  
    Sprawdź instalację, może się gdzieś przetarła przy wypadku.
  • Poziom 13  
    Problemem może być ten czujnik ciśnienia od klimy.Miałem kiedyś to samo tylko w oplu.Po wymianie czujnika było wszystko ok.
  • Poziom 13  
    Jesli chodzi o wynik badania VAG-iem to postaram sie jutro wrzucić to co pokazuje, a jeśli chodzi o ten czujnik ciśnienia klimy o którym mówi kolega powyżej to gdzie go mogę znaleźć czy to ten który jest w chłodnicy klimy po lewej stronie(patrząc przodem na silnik) i wchodzi on od strony lampy, jest tam jakiś czujnik do którego dochodzą 4 przewody, i raz gdy odłączyłem go przy zapalonym silniku i podłączyłem ponownie to wydawało mi się że wszystko chodzi jak się należy po ustawieniu klimy na OFF wyłączał się wiatrak ale po ponownym uruchomieniu wszystko działało znowu źle.
  • Poziom 16  
    Sprawdziłem i ten czujnik jest podwójny jak masz pustą klimę to może wariować jedno wyjście musi być zwarte a drugie rozwarte, złącz styki 1 i 2 a 3 i 4 zostaw rozwarte i wtedy zobacz.
  • Poziom 13  
    OK spróbuje powyższego sposobu ale klimatyzacja jest raczej pełna ponieważ po jej włączeniu klima chłodzi dobrze.
  • Poziom 16  
    Nie jestem pewny ale ten czujnik daje sygnał, że jest ciśnienie w klimie i sygnał do przekaźnika wentylatora o zbyt wysokim ciśnieniu i pewnie to wyjście na przekaźnik się uszkodziło powodzenia.
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich.
    A więc nie miałem możliwości zmostkowania tego przewodu od czujnika bo mechanik założył już lampę i nie mam do niego dostępu. Zeby wentylator nie chodził odłączyłem go od zasilania, gdy dzisiaj go podłaczyłem wszystko działało jak się należy po włączeniu kluczyka wiatrak nie pracował a po włączeniu kilmy ruszał i po wyłaczeniu zatrzymywał się, taka sytuacja nie trwała długo gdy ponownie po jakimś czasie przekręciłem kluczyk znowu było nie tak. Dodatkowo zauważyłem że po zamknięciu auta wewnętrzne światełka mrugają cały czas. Czy to może być moduł komfortu i czy jest on jakoś powiązany z resztą elektryki żeby wpływał na klimę. Poniżej dołączam wyniki badania VAG-iem.

    Moduł komfortu:
    1330Sterownik centralny funkcji komfort nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
    1131Sterowanie kierunkowskazów nieznane ustawienie przełączników
    1331Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
    943Podgrzewanie lusterka lewego-Z4 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    913Przełącznik szyby prawej przedniej nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
    1332Moduł sterujący drzwi pasażera-J387 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
    929Siłownik zamka centralnego prawy przód-F221 nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
    944Podgrzewanie lusterka prawego-Z5 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    1333Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
    930Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222 nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
    1334Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
    931Siłownik zamka centralnego prawy tył-F223 nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

    Po wykasowaniu kolejny odczyt pokazął tylko błędy lusterek.

    Moduł Klimy
    792Włącznik ciśnieniowy klimatyzacji-F129 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    1271Silnik sterujący klapy temperatury-V68 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    Silnik
    17978Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    575Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY

    Będe bardzo wdzięczny za pomoc
    Pozdrawiam