Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogar 205-przerobienie zapłonu

25 Kwi 2009 07:07 11133 16
  • Poziom 15  
    Witam. Jak wszyscy wiemy w ogarze zaplon wytwarzajacy iskre sklada sie z jednej cewki, kondensatora i przerywacza. ja chcialbym to zmienic bo slyszalem, ze moc silnika zalezy takze od mocy iskry. i mialbym taka prosbe czy ktos moglby mi pomoc w przerobieniu tego zaplonu. najlepiej jakis sprawdzony sposob. ale chcialbym zaplon bez akumulatora. i zeby cewka w zaplonie miala tylko jedno uzwojenie na 12v, a druga dalbym pod bak. macie jakies pomysly lub rady? jesli taj to prosze o nie. myslalem o zaplonie tyrystorowym. ale nie wiem czy w ogarze dalo by rade cos takiego zrobic. zeby to chodzilo na przerywaczu. pozdrowionka.
  • Poziom 9  
    Chłopie jeśli chcesz mieć większą moc to kup po prostu sobie większy motor. Ale myślę żę cewka od jawki by Ci mogła pomóc, ale to Ci i tak nic nie da. Weź odkręć głowice kup sobie 1 metr papieru ściernego i splanuj głowice w tym komarku,na allegro widziałem jeszcze cylindry 60cc. Powodzenia
  • Poziom 15  
    Nie o samą moc mi chodzi. Ale tak słyszałem, to warto spróbować... Ale też dzięki temu powinien lepiej odpalac.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Naprawiając motorowery-przy problemach z uruchomieniem silnika często
    stwierdzałem że problem nie leży jedynie po stronie zapłonu. Trudno uruchomić dwusuw z uszkodzonymi simeringami na wale korbowym /zmiana
    składu mieszanki/- uszkodzonym pływakiem w gażniku. czy niewłaściwą
    świecą zapłonową. Trudna do identyfikacji jest też usterka polegająca na
    nieznacznym przesunięciu położenia wału korbowego w stosunku do koła z magnesami i krzywką przerywacza, przez uszkodzenie klina ustalającego
    położenie tych części.Iskra na świecy jest- a nie pali- bo jest w niewłaściwym
    położeniu tłoka w cylindrze. A układ zapłonowy? Bezstykowy, tyrystorowy
    był stosowany w jakimś typie Ogara i silniku kosiarki. /Cewka zapłonowa
    i moduł na zewnątrz silnika, pod kołem zamachowym dwie cewki/ Moduły
    sprawiały najwięcej kłopotów. Radzę przed decyzją o przebudowie wycisnąć
    max. z dotychczasowego silnika przez dokładny przegląd i ew. naprawę.
  • Poziom 15  
    A przy okazji. Mam także drugi silnik komara. Dwu biegowy, nożne biegi. Sprawa jest taka, że gdy odpali to chodzi ok. Ale tylko do połowy gazu. Po przekroczeniu zwalnia aż czasami zgaśnie. A nawet szczela z gaznika. Przełożyłem gaznik na chwilę z mojego pierwszego komara którym jeżdżę i silnik działa super. co w gazniku jest zlego, ze tylko do polowy gazu chodzi? tylko to jest tak. za pierwszym razem mozna dac ful gaz. ale po 3-5sekundach zwalnia i pozniej juz wcale. ale po jakiejs chwili gdy chodzi na wolnych obrotach znow moge dodac gazu ale juz na jeszcze krocej. gaznik byl czyszczony, filtr tez. dysze. wszystko oprocz tego przejscia z pod pompki pod dysze. tam nie dalem rady przeczyscic. o jezdzie ponad polowe gazu nie ma nawet o czym myslec. na luzie pare sekund i gasnie.
  • Poziom 10  
    to moze byc wina przyspieszonego zaplonu[strzelanie z gaznika] zaplon trzeba opoznic...sprawdz czy rodzaj silnika zgadza sie z typem gaznika.... moze Ci tez go "zalewac" to wtedy bedzie przygasal... jak Ci przygasa na 1/2 gazu to zmien polozenie iglicy na najwyzszy... wtedy bedzie dostawal mniej paliwa...
  • Poziom 11  
    Witam! Zmniejsza się ilość paliwa w mieszance obniżając iglicę w dół a nie w górę. Zobacz czy pływak jest szczelny- zanurzaj w ciepłej wodzie, ciepłe
    powietrze wypłynie przez nieszczelności-zobaczysz banieczki. Jak ok. to
    sprawdzaj uszczelki między gażnikiem a cylindrem. Jak i to ok to obniż
    poziom paliwa przez podgięcie w górę blaszki przy pływaku -tej dotykającej
    zaworka. Iglicę ustaw na 'srodku i próbuj. Przy okazji sprawdz zaworek i
    wyczyść odstojnik.Gażnik po umyciu w nafcie najlepiej przedmuchać
    nawet odkurzaczem.
  • Poziom 15  
    To pewniak? Ale Ok. Dzięki. Zobaczymy jak to będzie działać...
  • Poziom 15  
    Witam. Chciałbym jeszcze zapytać na jakie napięcie miałby być ten Tyrystor...? Znalazłem inny schemat. Według mnie niczym się nie różni. Jedynie wartościami elementow. na tym drugim tyrystor ma takie oznaczenie bt 151/800v. a na tym niema wiec pytam na jakie ma byc napiecie... i tam jeszcze zamiast kondensatora 1mikro-farad na wyjsciu na dodatkowa cewke wn jest kondensator 330nano-faradow. sa jeszcze inne roznice. jak myslicie? ktory kondensator bedzie lepiej pracowal w tym ukladzie? prosze o odpowiedzi i z gory dzieki. aha i jeszcze: slyszalem, ze zaplon tyrystorowy ma dluzszy czas trwania iskry, ktory poprawia spalanie sie mieszanki. jesli to prawda to chcialbym zapytac od czego ten czas zalezy?
  • Poziom 15  
    Odpowiedzcie jeśli wiecie...
  • Poziom 22  
    Mam ten schemat sporo czasu ale nigdy nie znalazłem czasu na przeróbkę zapłonu. Co do elementów jeśli nie pewności to najlepiej samemu przetestować różne wartości i stwierdzić jaka wartość jest najlepsza. Co do Tyrystora to myślę że najlepiej kupić na jak najwyższe napięcie. Ma schemat do przeróbki oryginalnego elektronicznego zapłonu i tam jest BT151 na 500V.
    Patrząc na schemat zauważyłem że brakuje cewki połączonej równolegle z przerywaczem i kondensatorem, ale to chyba przeoczenie autora.
  • Poziom 15  
    Witam z powrotem. Sprawa jest taka, że już dostałem tyrystor na 600v. i inne części też. Płytkę zrobiłem elementy wlutowałem. a tu szok. nie działa... powiedzcie jak ma być podłączony tyrystor. Która nóżka do czego. I jeśli ktoś ma już taki zapłon. To powiedzcie jakie napięcia maja być na poszczególnych elementach... Czekam na rade.
    Jak tak patrzę na schemat i płytkę, to nie potrafię zrozumieć jak to działa... cewka WN z iskrownika podłączona jest prawie bezpośrednio z cewką butelkową. Oddziela tylko kondensator. Najbardziej zastanawia mnie co tam robi tyrystor? Daje jakiś impuls czy coś? Wie kto?
  • Poziom 22  
    Pojawia się problem bo po zgłębieniu tematu okazuje się że jest to schemat do pojazdów z cewką WN wewnątrz iskrownika. Dlatego spróbuj cewkę z iskrownika podłączyć z pierwszą cewką WN tak jak na schemacie. Teraz masz pewnie równolegle z kondensatorem i przerywaczem.

    Ciekawy link: http://www.jawa.xf.cz/foto/tyristor_zap/sch-blok.gif
  • Poziom 15  
    Jest taka sprawa. Mam wszystkie elementy. Po podłączeniu do ogara 205, nie działa... I nie wiem co jest... Niech ktoś kto to ma, proszę o to, niech napisze jakie napięcia mają być na poszczególnych elementach. I jak ma być wlutowany tyrystor w uklad i prosilbym jeszcze o opisanie jak sprawdzic czy tyrystor dziala poprawnie? moze opiszecie zasade dzialania? on daje jakis impuls? zmniejsza lub zwieksza rezystancje przy otwarciu przerywacza? prosze o szybka odpowiedz.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Załączniki: