Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VAG 311 i opcja LED's przy wyborze portu COM.

piotr-e 26 Kwi 2009 20:43 9217 48
  • #31 26 Kwi 2009 20:43
    pgoral
    Poziom 25  

    Kwok - napisałem wcześniej - jest tu przedstawiony zmodyfikowany dobry. Ogólnie norma przewiduje, że na linii K napięcie waha się od masy do napięcia na akumulatorze. Górna granica napięcia to stan aktywny. Dolna nieaktywny. Driver powinien zwierać tą linię do masy, a rezystancja pomiędzy linią K a akumulatorem powinna mieć około .5 K. Co trzeba zmienić masz we wcześniejszych postach. By nie posypać maxa to trzeba choć R dać między nim a linią K. Ale R nie są drogie - więc lepiej zrobić tak jak być powinno - a nie potem zastanawiać się z czym działa a z czym nie i dlaczego.


    Oczywiście jak zrobisz pewne odstępstwa od standardu - np. dasz rezystory 4,7K zamiast 0,5K to będzie działało np. z Volvo ale już nie z Oplem czy z VW (w większości).

    Jak dasz podciąganie na 5V a nie na Vbat (około 12V) to będzie działać np. z niektórymi VW. Ale z większością innych marek już nie.

    To, że czasami coś działa trochę to nie znaczy, że jest ok. To tak jak z cieknącą rurą. Działa bo woda płynie - tyle, że co to za działanie.

  • Pomocny post
    #32 26 Kwi 2009 21:50
    kwok
    Poziom 39  

    pgoral masz rację Wpradzie nie było jeszcze tak że z czymś nie działało ale z drugiej strony mam to raczej na własny użytek więc mogłem po prostu nie trafić na "niedziełającą" hehehe

    piotr-e

    zrobiłem o co prosiłeś i wynik jest taki: 7,02v do 0,03
    po wstawieniu 1k (taki miałem pod ręką) między K a maxa (jak pisał pgoral) z 7,02 zrobiło się 7,22V ale teraz nie wiem czy fejs łączy się z autem
    dla eksperymentu poszukam 47k i sprawdzę napięcie i czy połączy się z autem ale to już jutro

  • #33 26 Kwi 2009 21:59
    piotr-e
    Poziom 11  

    No to lipa, to w takim razie mój nie działa prawidłowo. Jutro sprawdzę jeszcze raz poprawność połączeń ze schematem.

    kwok:
    Co masz wypisane na maxie, jakie oznaczenie, jakieś logo??

  • #34 26 Kwi 2009 22:06
    kwok
    Poziom 39  

    dla 47k napięcie na K jest 7,53V
    jutro próba z autem

    Dodano po 3 [minuty]:

    tylko max232n i logo ale za groma nie kumam
    może coś poszukam odnośnie tego mojego maxa to ci napiszę co to jest jeśli znajdę

  • #35 26 Kwi 2009 22:22
    piotr-e
    Poziom 11  

    MAX232N to Texas Instruments w sumie ten sam co mój.

  • #36 26 Kwi 2009 22:51
    kwok
    Poziom 39  

    logo wygląda mniej więcej tak
    VAG 311 i opcja LED's przy wyborze portu COM.
    więc to coś na "i" ale szukałem tego loga w necie i nie znalazłem więc chyba można przyjąć że to jakiś "no name"

    Dodano po 12 [minuty]:

    znalazłem - Texas Instruments

  • #37 27 Kwi 2009 06:43
    piotr-e
    Poziom 11  

    ... więc producent scalaka nie ma tutaj wpływu na działanie układu. :cry:

    Pewnie mam błędy w połączeniach lub uszkodzony jakiś element.

  • #38 27 Kwi 2009 11:16
    pgoral
    Poziom 25  

    piotr-e - pomierz te napięcia na bazach - będzie wiadomo który tranzystor i czy tranzystor.

  • #39 28 Kwi 2009 22:27
    piotr-e
    Poziom 11  

    Okazuje się, że mam błędy w połączeniach. Od początku tygodnia mam mało czasu, ale postaram się jak najszybciej to naprawić.

    Aż dziwne, że nie poszedł siwy dym. :wink:




    Hmm... a jak do tego schematu dobudować linię L :?::?::?::?:

  • Pomocny post
    #40 29 Kwi 2009 07:14
    pgoral
    Poziom 25  

    Zrób najpierw K, potem dorobisz L. L będzie tak jakby połową linii K.

  • #41 29 Kwi 2009 20:25
    piotr-e
    Poziom 11  

    Właśnie lutownica odmówiła współpracy. Możecie zaproponować coś za niewielkie pieniądze? Tak do 30PLN?

  • Pomocny post
    #42 29 Kwi 2009 21:36
    pgoral
    Poziom 25  

    Za maks 30 zł to może poprostu jakaś wygodna kolba z allegro. Chyba, że mieszkasz gdzieś gdzie jest dobry sklep z elektroniką. Np. w Wawie. Na Wolumenie jest naprawdę spory wybór porządnych lutownic.

  • Pomocny post
    #43 05 Maj 2009 23:42
    kwok
    Poziom 39  

    sory że długo to trwało (brak czasu)
    po przeróbkach sugerowanych przez pgoral fejs działa - dzisiaj z konieczności musiałem podłączyć paska b5 - połączyłem się ze wszystkim

  • #44 06 Maj 2009 06:11
    piotr-e
    Poziom 11  

    U mnie też bardzo krucho z wolnym czasem, ale w weekend myślę, że dam radę.

  • #45 23 Maj 2009 16:34
    piotr-e
    Poziom 11  

    Sorki z bardzo późną odpowiedź.

    Fejs działa :D:D:D:D:D

    ... tak jak pisałem wcześniej miałem babole w połączeniach, teraz obie diody mrugają idealnie. Z pomiaru miernikiem wynika, że napięcie zmienia się od 0.3V do ponad 12V w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Pewnie po podłączeniu do oscyloskopu będzie idealnie od 0V - ~12V.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Moja Felicja potrzebuje adaptacji przepustnicy i do tego linia K jest wystarczająca, tylko że Felki są oporne na standardową adaptację i potrzebują factory resetu przed adaptacją. Do tego jest potrzebna jeszcze linia L.

    Jak dodać ją do tego fejsu ???

  • #46 24 Maj 2009 14:23
    piotr-e
    Poziom 11  

    Dodałem linię L po swojemu.
    VAG 311 i opcja LED's przy wyborze portu COM.
    To jest dobrze zrobione??

  • #47 24 Maj 2009 20:26
    pgoral
    Poziom 25  

    Bardzo dobrze!

    Tylko malutka poprawka - rezystor 510R między pinem 15 (linia L) a kolektorem tranzystora jest niepotrzebny - ma być tam zwarcie!

  • #48 24 Maj 2009 22:02
    piotr-e
    Poziom 11  

    Poprawiony schemat:
    VAG 311 i opcja LED's przy wyborze portu COM.

    Mam kilka pytań,
    RTS nie został stworzony do transmisji tylko do zarządzania protokołem transmisji, a program Vag używa go bezpośrednio do przesyłania danych :?::?:
    Linia L jest używana tylko do wysyłania danych, a nie do odbioru :?::?:
    Interfejs działa z Vag-iem 3.11, a zadziała z nowszymi wersjami Vag-a :?::?:

  • #49 25 Maj 2009 11:39
    pgoral
    Poziom 25  

    Tak - RTS jest sterowany bezpośrednio przez VAG-COM. Dlatego też niektóre przejściówki USB->RS nie działają z VAG-COM. Zresztą linii Tx też używa nietypowo.

    Linia L tylko wysyła dane.

    Z 4.09 będzie też działać.

  Szukaj w 5mln produktów