Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAZDA 323F BJ podlaczenie centralnego zamka z pilota

lukaszbienkowski 25 Apr 2009 20:06 27611 9
  • #1
    lukaszbienkowski
    Level 2  
    Witam.
    Mam fabryczny centralny zamek z kluczyka.Chce zamontowac zdalne sterowanie z pilota.
    Przeszukalem forum, ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi jak podlaczyc sterowanie centralnego zamka z pilota.

    W mojej Mazdzie centralka od centralnego zamka ma nast.kostkeMAZDA 323F BJ podlaczenie centralnego zamka z pilota



    A - bia造 (grubszy) - zasilanie +12V
    B - czerwono/鄴速y - wyj軼ie na si這wniki (unlock)
    C - czerwono/czarny - wyj軼ie na si這wniki (unlock)
    D - czerwono/br您owy - wyj軼ie na si這wniki (lock)
    E - brak
    F - zielono/br您owy - sygna sterowania centralk (otwieranie-bezpo鈔ednio do masy, zamykanie-do masy przez opornik 1kOhm)
    G - brak
    H - br您owy - wej軼ie sygna逝
    I - czarno/鄴速y - brak opisu funkcji
    J - bia造 - brak opisu funkcji
    K - bia這/czarny - brak opisu funkcji
    L - bia這/czarny - brak opisu funkcji
    M - czarno/czerwony - sygna masy
    N - czarny (grubszy) - masa


    Do pinu A podlaczam zasilanie swojego zdalnego sterowania, do pinu N mase i tutaj zaczyna sie klopot. Probowalem jakos podlaczyc przewody zeby drzwi sie otwieraly i zamykaly, i po kilku probach podlaczylem do pinu F sygnal"zamknij"(w kabel wkomponowalem opornik 1 kilo) oraz sygnal "otworz"(bezposrednio). Zamek sie zamyka, ale jak wciskam "otworz" to otwiera sie na ulamek sekundy a potem znow zamyka.Efekt taki sam jak proba zamkniecia centralnego zamka z kluczyka przy otwartych drzwiach.


    Czy jakas madra glowa moze mi pomoc jak do jasnej ciasnej podlaczyc to zdalne sterowanie zeby wszystko dzialalo? Dodam ze sterowanie centralnego w mojej Mazdzie jest za pomoca tzw dwoch mas". Prosze o pomoc.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj siza darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    lukaszbienkowski
    Level 2  
    ok dzieki za odpowiedz, ale teraz poprosze odpowiedz w stylu "Jak chlop krowie na rowie" :)Czyli swoj sygnal zamknij daje na mase (czarno czerwony PIN M albo F zielono/brazowy na moim schemacie) z opornikiem a otworz na ten sam czarno/czerwony(zielono/brazowy F) bez opornika? Przepraszam za glupie pytania ale wole 2 razy zapytac niz 2 razy kupic :)
  • #4
    Srubol
    Level 13  
    Witam
    Mam ten sam model 323F BJ 2001r i mam taki b豉hy problem jest kto w stanie wyt逝maczy gdzie te z陰cze jest?
  • #5
    deuter75
    Level 10  
    W modelu mazdy ktory posiadam(323f bj hb 2001), zamkniecie drzwi moze odby sie na dwa sposoby, w zalezno軼i w
    ktor stron przekr璚i si kluczyk w drzwiach od strony kierowcy:

    -pierwsza opcja- wszystkie zamki sie rygluj
    -druga- wszystkie zamki sie rygluj, 鈍iat豉 awaryjne sygnalizuja zamkni璚ie wszystkich drzwi + co kilka sekund b造ska ikonka obok pr璠ko軼iomierza, ikonka czerwonego samochodziku w ktory wbudowany jest klucz

    Kilka dni temu zdecydowa貫m sie na samodzielne pod陰czenie dodatkowego sterownika zamka w mojej mazdzie.
    O ile w miar szybko da sie wyszuka przewody dzieki kt鏎ym mo積a pod陰czy sterownik w opcji pierwszej,
    to namierzenie kombinacji pod豉cze, 瞠by centralny z pilota dzia豉 w opcji drugiej zaj窸o mi kilka godzin.

    Dodam, ze w swoich do鈍iadczeniach opieram si tylko i wy陰cznie na modelu mazdy 323f bj hb 2001r, wi璚ej- moja mazda fabrycznie wyposa穎na jest w centralny z pilota a na pod陰czenie dodatkowego sterownika zdecydowa貫m sie po zgubieniu ostatniego z pilot闚.

    no dobra
    Rzecz polega na tym ze mase trzeba podac jednocze郾ie na dwa przewody, uk豉d kostki taki jak u kolegi ㄆkasza, tylko widze ze w moim przypadku r霩ni sie kolory niekt鏎ych przewod闚.
    Tak wi璚 dla sygna逝 zamknij nale篡 poda czyst mas na pin "K" (u mnie kolor przewodu na tym pinie to siwy z czerwonym paskiem), a na pin "F" (przew鏚 w kolorze zielono-br您owym) mas przez opornik 1k.
    Dla sygna逝 otw鏎z podajemy na te same piny tylko czyst mase.

    Zasilanie nowego sterownika pod陰czy貫m, tak jak kolega ㄆkasz, z pinu "A" (kolor przewodu w moim przypadku bia造 z czarnym paskiem), mase natomiast bezpo鈔ednio ze 鈔uby w karoserii blisko skrzynki z bezpiecznikami, by造 do niej pod陰czone ju inne
    przewody masowe.
    Na ka盥ym z przewod闚 (opr鏂z zasilania i masy) da貫m dodatkowo diod, nie wiem czy to by這 konieczne ale w takim uk豉dzie sterownik dzia豉 tak jak chcia貫m wi璚 tak zosta這.
    Po takim pod陰czeniu i naci郾i璚iu przycisku zamknij drzwi si rygluj, b造skaj kierunki (dla sygna逝 zamkij jeden raz, dla otw鏎z dwa razy),
    oraz co kilka sekund miga ikonka auta z kluczykiem przy zegarach.

    U mnie oryginalny fabryczny sterownik wyglada tak:

    MAZDA 323F BJ podlaczenie centralnego zamka z pilota
  • #6
    jargot
    Level 12  
    Mo瞠cie pom鏂 w zlokalizowaniu przewod闚 takich jak kierunki, przew鏚 rozrusznika i do szybek. Dodatkowo zgin窸o mi 12V na przewodzie bia造 gruby. By這 i nima dochodz帷ym do centralnego.
  • #7
    savkaelektroda
    Level 1  
    Witam. to ja od鈍ie輳 temat ;P mia貫m ten sam problem co kolega, tzn zamyka przez rezystor 1kOHM ale przy otwieraniu zamyka i otwiera od razu. Niekt鏎e centralki nie maj "czystej" masy do sterowania. wi璚 wymy郵i貫m 瞠 ten przew鏚 sygna這wy b璠zie podawa mas na przeka幡ik a przeka積ik juz na centralk "czyst" mas kt鏎a 豉dnie otwiera zamek ;P
    Mo瞠 si komu przyda taka informacja ;P
  • #8
    kubuswujo
    Level 12  
    CZe嗆!

    Pod陰czy貫m sterownik zamka wed逝g schematu z pierwszego postu, sterownik steruje zamkiem, ale od czasu pod陰czenia, nie zawsze wszystkie drzwi si otwieraj/ zamykaj. Tz. wida 瞠 np drzwi pasa瞠ra chc si otworzy, ale jednak si, nie otwieraj.

    Usuwaj帷 centralk (BTW, od陰czaj帷 sygna steruj帷y z Pinu F), przekrecaj帷 kluczyk, jest ci庵le to samo, tj, raz si zamkn raz nie.

    Czy to mo瞠 by wina, za s豉bych, przestarza造ch oryginalnych si這wnik闚?
    Czy mog zamiast nich w這篡 uniwersalne pod陰czaj帷 si pod te same kable?

    Mysle, 瞠 nie chodzi tutaj o podanie masy na dwa przewody jak opisa @douter75, je郵i sie myle, poprawcie mnie.

    Czas sygna逝 ustawiacie na 3,5 sec czy 0,5 sekundy?
    Czy zastosowanie diody jest konieczne?
    gdzie idzie sygna z Pinu F?
    Bo nawet rozcinaj帷 ten kabelek F przekr璚aj帷 kluczykiem, centralny z kluczyka dzia豉. (Tyle 瞠 nie zawsze otwiera/ zamyka wszystkie drzwi.)
  • #9
    alan98
    Level 11  
    mia貫m problem podobny do opisywanego - jakby si這wniki s豉b造 i nie mia造 si造 rusza ryglem.
    to mo瞠 zabrzmie dziwnie ale pomog這. z silniczka si這wnika nale篡 wyj望 tak kostk z pomi璠zy styk闚. trzeba wyj望 si這wnik, z si這wnika wyci庵n望 silniczek i jeszcze otworzy jego obudow - i tam znajdziemy t kostk. u mnie pomog這, zrobi貫m we wszystkich 4 zamkach.
    instrukcj ze zdj璚iami znalaz貫m gdzie na angielskim lub francuskim forum..
  • #10
    artolini90
    Level 1  
    Witam. Chcia貫m przy陰czy si do dyskusji, znajduj帷 rozwi您anie w pod陰czeniu centralnego :)
    Po przeczytaniu waszych podpowiedzi zabra貫m si u siebie za monta uniwersalnej centralki z pilotami r闚nie w Mojej BJ 2.0 2001 sport.
    Sprawa wygl康a nast瘼uj帷o.
    2 przewody kt鏎e w instrukcji monta簑 (teoretycznie) maj i嗆 na 12V pod陰czy貫m do masy w kostce od fabrycznej centralki (gruby czarny) a otwarcie i zamkni璚ie poda貫m jak ju tutaj koledzy napisali軼ie na F - zielono/br您owy - sygna sterowania centralk (otwieranie-bezpo鈔ednio do masy, zamykanie-do masy przez opornik 1kOhm) . Z racji tego 瞠 niekt鏎e wskaz闚ki by造 nieczytelne nale篡 te dwa przewody (w tym jeden z rezystorem 1(KOhm) po陰czy ze sob i wpi望 si do tego zielono br您owego kabla. I wszystko hula jak nale篡. Znalezienie awaryjnych to ju nie problem. W陰czamy awaryjne dotykamy dzia陰j帷ego przeka幡ika, bierzemy prob闚ke i znajdujemy 2 mrygaj帷e na przemian kabelki - do nich pod陰czamy nasze kabelki z centralki od mrygania. Dzi瘯uje wszystkim kt鏎zy tutaj si udzielili - du穎 mi pomog造 wasze odpowiedzi w pod陰czeniu tego ustrojstwa. Pozdro