Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 3 fazowy- wyłącza się.

26 Kwi 2009 21:15 3834 9
  • Poziom 12  
    Witam.
    Posiadam silnik 7.7kW gwiazda-trójkąt.

    Silnik służy do napędu śrutownika.

    Ostatnio gdy był używany bez problemu działał przy rozruchu po przełączeniu też, nawet przez jakieś półgodziny pracy pod obciążeniem działał bez zakłóceń. Dopiero później zaczął się strasznie grzać jak nigdy dotąd pod nieco wyższym obciążenie niż na początku silnik się wyłączył i bezpiecznik opadł od jednej z faz.

    Włączyłem prąd i silnik znowu działa ale znowu się wyłączył tylko, że tym razem padła inna faza.

    Silnik strasznie się grzeje, przewód także robi się gorący.

    Co to może być? Uzwojenie robi zwarcie? Żadne iskry się nie posypały póki co. Czy może to być wina ułożyskowania? Czuję, że silnik przy zwalnianiu lekko stuka.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 25  
    Diagnoza będzie trudna.
    Brak szczegółowych informacji jakie jakie są bezpieczniki ,czy jest zastosowany termik ,czy układ trójkąt-gwiazda prawidłowo działa , jaki jest prąd , jaki jest stan mechaniczny silnika i śrutownika.Sprawdź stan zacisków elektrycznych itp itd
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 26  
    Kermit154 napisał:
    Witam.
    Posiadam silnik 7.7kW gwiazda-trójkąt.

    Silnik służy do napędu śrutownika.

    Ostatnio gdy był używany bez problemu działał przy rozruchu po przełączeniu też, nawet przez jakieś półgodziny pracy pod obciążeniem działał bez zakłóceń. Dopiero później zaczął się strasznie grzać jak nigdy dotąd pod nieco wyższym obciążenie niż na początku silnik się wyłączył i bezpiecznik opadł od jednej z faz.

    Włączyłem prąd i silnik znowu działa ale znowu się wyłączył tylko, że tym razem padła inna faza.

    Silnik strasznie się grzeje, przewód także robi się gorący.

    Co to może być? Uzwojenie robi zwarcie? Żadne iskry się nie posypały póki co. Czy może to być wina ułożyskowania? Czuję, że silnik przy zwalnianiu lekko stuka.


    Witam.Sprawdż czy masz na zasilaniu do silnika 3fazy ( czy sprawne są gniazda ,przewód, wyłącznik, termik).
    Przy okazji popatrz na stan wentylatora silnika i czy jest zachowana współosiowośc wału silnika i wału noża rozdrabniającego (zakładam ,że "to"jest napędzane przez paski klinowe)
  • Poziom 23  
    Witam.
    Myślę, że na początek powinieneś zmierzyć induktorem rezystancję izolacji uzwojeń oraz kabla zasilającego.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Witamx

    Często przyczyny grzania się silnika nie leżą po stronie
    elektrycznej, a mają swą przyczynę w np zatartych czy też
    ciężko "chodzących" łożyskach. Sprawdż jak obraca się wał
    silnika bez obciążenia.
  • Poziom 23  
    wola napisał:
    Kermit154 napisał:
    Witam.
    Posiadam silnik 7.7kW gwiazda-trójkąt.

    Silnik służy do napędu śrutownika.

    Ostatnio gdy był używany bez problemu działał przy rozruchu po przełączeniu też, nawet przez jakieś półgodziny pracy pod obciążeniem działał bez zakłóceń. Dopiero później zaczął się strasznie grzać jak nigdy dotąd pod nieco wyższym obciążenie niż na początku silnik się wyłączył i bezpiecznik opadł od jednej z faz.

    Włączyłem prąd i silnik znowu działa ale znowu się wyłączył tylko, że tym razem padła inna faza.

    Silnik strasznie się grzeje, przewód także robi się gorący.

    Co to może być? Uzwojenie robi zwarcie? Żadne iskry się nie posypały póki co. Czy może to być wina ułożyskowania? Czuję, że silnik przy zwalnianiu lekko stuka.


    Witam.Sprawdż czy masz na zasilaniu do silnika 3fazy ( czy sprawne są gniazda ,przewód, wyłącznik, termik).
    Przy okazji popatrz na stan wentylatora silnika i czy jest zachowana współosiowośc wału silnika i wału noża rozdrabniającego (zakładam ,że "to"jest napędzane przez paski klinowe)


    Jak można zachować współosiowość wałów w przekładni pasowej ?
  • Poziom 20  
    Napisz jakiej wartości bezpiecznik Ci sie spalił . Może poprostu masz za małe bezpieczniki , a urządzenie dociążasz ponad wartość zabezpieczenia.
  • Poziom 36  
    Jeśli możesz to zmierz prąd na poszczególnych fazach (po sprawdzeniu zasilania i izolacji), jeśli będą znaczne różnice to silnik niestety ma zwarcie międzyzwojowe. Możesz także zmierzyć oporność uzwojeń na poszczególnych fazach.
  • Poziom 26  
    Moulder napisał:
    wola napisał:
    Kermit154 napisał:
    Witam.
    Posiadam silnik 7.7kW gwiazda-trójkąt.

    Silnik służy do napędu śrutownika.

    Ostatnio gdy był używany bez problemu działał przy rozruchu po przełączeniu też, nawet przez jakieś półgodziny pracy pod obciążeniem działał bez zakłóceń. Dopiero później zaczął się strasznie grzać jak nigdy dotąd pod nieco wyższym obciążenie niż na początku silnik się wyłączył i bezpiecznik opadł od jednej z faz.

    Włączyłem prąd i silnik znowu działa ale znowu się wyłączył tylko, że tym razem padła inna faza.

    Silnik strasznie się grzeje, przewód także robi się gorący.

    Co to może być? Uzwojenie robi zwarcie? Żadne iskry się nie posypały póki co. Czy może to być wina ułożyskowania? Czuję, że silnik przy zwalnianiu lekko stuka.


    Witam.Sprawdż czy masz na zasilaniu do silnika 3fazy ( czy sprawne są gniazda ,przewód, wyłącznik, termik).
    Przy okazji popatrz na stan wentylatora silnika i czy jest zachowana współosiowośc wału silnika i wału noża rozdrabniającego (zakładam ,że "to"jest napędzane przez paski klinowe)


    Jak można zachować współosiowość wałów w przekładni pasowej ?

    Fakt. Chodziło mi o równoległe położenie wałów
  • Poziom 12  
    przepraszam za zwłokę w odpisywaniu. Okazało się, że były upalone przewodu uzwojeń przy zaciskach. Naprawione i działa bez problemu. Dzięki za pomoc.