Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cinquecento 700, aisan, brak mocy

27 Kwi 2009 10:07 5755 6
  • Poziom 9  
    cześć
    mój cc jest po wymianie uszczelki pod głowicą (goetz), plus oczywiście wszystkich innych uszczelek, które są wymagane przy tym "zabiegu".
    Zanim samochód odstawiłem do warsztatu miał typowe objawy dla tej usterki. Opisane jest to szczegółowo w innym poście - można znaleźć pod adresem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6412323&highlight=#6412323
    Po wymianie samochód trochę gasł na niskich obrotach, ale po kilku godzinach jazdy wszystko wróciło od normy. Chodzi bardzo równo i cicho.
    Problemem jest natomiast moc samochodu, mam wrażenie że brakuje 10 z 30 koni, a to duża różnica. Samochód na trzecim, czwartym biegu prawie nie przyspiesza, w każdym razie robi to wolniej niż wcześniej. Wymiana uszczelki nie wyeliminowała delikatnego gwizdu, który pojawia się przy wyższych obrotach.
    Nie mam pojęcia o co chodzi, gaźnik wcześniej chodził ok, mechanik z pewnością go nie ruszał, bo przyznał, że nie zna się na aisanie, przewody podciśnieniowe połączone są prawidłowo - już sprawdzałem.
    Bardzo proszę o sugestie, z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • Poziom 14  
    A czy tym razem kompresja jest? luz zaworowy odpowiedni? Jeśli na zimnym nie chciał chodzić a na ciepło było lepiej to wzkazuje na za duży luz zaworowy. Jak to wykluczysz to dopiero warto drążyć temat dalej.

    Moderowany przez robokop:

    Kolega jest pewien że wie co pisze? Bo to bzdurna teoria, według tego co praktyka pokazuje.

  • Poziom 28  
    panowie tu są samo regulatory
  • Poziom 9  
    No więc tak: wcześniej tj. przed wymiana uszczelki popychacze zaworów dzwoniły aż miło, bo i one i wałek były do wymiany. W trakcie wymiany uszczelki zdecydowałem się też na wymianę popychaczy, bez wałka.
    Efekt jest taki że dzwoni mniej, ale jakby nie w tym problem, ponieważ wcześniej mimo dzwoniących zaworów silnik był sporo mocniejszy.
    A jak sprawdzić tę kompresję??
    Czy sama wymiana uszczelki nie powinna załatwić sprawy, skoro wcześniej wszystko z mocą było ok...??
  • Poziom 22  
    Jeśli pompa paliwa jest sprawna i podaje odpowiednią ilość paliwa ,w gażniku jest drożna dysza paliwa oraz prawidłowy poziom paliwa, to pozostaje przełącznik podciśnieniowy i jego połączenia z kolektorem ssącym (drożność ,szczelność) oraz połączenia elektryczne przełącznika z modułem zapłonowym. Ostateczność to uszkodzony moduł ,co objawia się brakiem iskry lub brakiem korekcji kąta wyprzedzenia zapłonu co skutkuje między innymi niższą prędkością , brakiem przyspieszenia oraz wyższym spalaniem.
  • Poziom 9  
    Postaram się sprawdzić ten przełącznik, zdaje się że w książce "sam naprawiam..cc" jest opisane jak go pomierzyć. Z gaźnikiem będzie już mały problem, bo to już wyższa szkoła, złącze serwisowe i tp.
  • Poziom 9  
    malez4 w sumie dość rozsądnie podszedłeś do sprawy bo faktycznie problemem była ilość paliwa dostarczana do gaźnika. Samochód zatrzymał mi się w trasie i musiałem go holować. Następnego dnia pozaciągałem przewody paliwowe, wymieniłem też filtr paliwa, samochód odpalił bez szemrania, moc wróciła do normy.
    Dzięki, pozdrawiam