Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Calibra 2.0 16V C20XE odpalanie na gorącym silniku

27 Kwi 2009 12:00 4167 6
  • Poziom 9  
    Silnik C20XE (benzynowy) z LPG
    Odpalanie tylko na benzynie
    Calibra 93r.

    Na zimnym silniku zawsze odpala bez problemu.

    Początek "anomalii" Smile zawsze zaczyna sie na gorącym silniku gdy odpalam go ponownie po 15-20 min, silnik jakby załapał i nagle gaśnie.
    Za drugim razem odpalam pompując pedałem gazu po 4-6 sek. ZWYKLE odpala

    Czasem na gorącym odpala bez problemu

    Do tej pory wymieniłem świece zapłonowe (wg. katalogu zalecane przez producenta- nie pamiętam nazwy)


    Wlałem 2 butelki STP do silników benzynowych i 1 STP do silników benzynowych z LPG(przez pół roku)

    Na co mogę stawiać na początek: przewody zapłonowe, cewka zapłonowa, a może czujnik temperatury (do komputera) albo przekaźnik pompy paliwa zawiesza się.

    Spr przewodów zapłonowych wiąże sie z uszkodzeniem gumy na cewce zapłonowej

    Dla mniej zorientowanych nie posiadam aparatu zapłonowego palec, kopułka więc czyszczenie odpada

    Co ważne w ubiegłym roku w lato problem już był a w zimie zapomniałem wogle że istniał wszystko było OK teraz znów powrócił.

    Dodam że i na benzynie i na gazie silnik pracuje równo

    Może macie inne propozycje
    Z góry dzięki za każdą odpowiedz.
  • Poziom 35  
    Nie używaj przez jeden dzień LPG tylko na benzynie i zobacz czy efekt też występuje..
    A gaz oczywiście II gen ?
  • Poziom 9  
    gaz gen II
    Dobra pojeżdżę na benzynce i dam znać dzieki za odpowiedz
  • Poziom 9  
    Co dziwne na benzynie odpala bez problemu na gorącym silniku
    Chociaż jeden dzień to troche za mało by powiedzieć że na benzynie zawsze jest OK
    Co w takiej sytuacji można obstawiać?
  • Poziom 35  
    Dwa możliwe problemy.
    1. po zgadzonym silniku resztka gazu z reduktora się sączy do kolektora ssącego i zalewa.
    2. Zła emulacja sondy lambda rozsypuje mapy w sterowniku.
  • Poziom 11  
    masz puszke sfi całą nie popekaną tak jak kolega stwierdzil powyzej po zgaszeniu na ciepłym moze sie zbierac gaz w dolocie i miesza sie z bezyna wtedy zalewa te silniki nielubia II generacji gazu strasznie zle je znasza z powodu dosc duzego tłumika szmerow (sfi puszka) tam czesto zbiera sie gaz sprubuj zanim zgasisz silnik na ciepłym przełączyc na bezyne i zobaczysz czy normalnie zapali jesli tak to zalewa gazem i miesza sie z bezyna rozwiazaniem jest powecup zamiast puszki sfi pozdrawiam i sorki za błedy napisz jak sprawdzisz
  • Poziom 2  
    Witam. Zdejmij po zgaszeniu silnika gumowy przewód łączący parownik z mikserem gazu i przysłuchaj się czy nie ulatnia się gaz, miałem podobny problem, uszkodzony był zawór gazowy i zanieczyszczony parownik, po zgaszeniu silnika ulatniał się z parownika gaz do mieszalnika i z odpaleniem niejednokrotnie był ogromny problem.