Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Olej oraz nagar w turbinie VW Sharan.

27 Kwi 2009 22:49 5021 3
  • Poziom 9  
    Od niedawna posiadam sharana i jeździłem nim do 2000 tys. obrotów ale ktoś mi powiedział że powinienem jeździć tak do 3000 tys obrotów a to dlatego żeby turbina sie nie zapiekła no i przez tydzień dawałem ognia. turbo działa bez zarzutu ale tak sobie zajrzałem dzisiaj do silnika i po zdjęciu osłony za gąbką która częściowo zasłania turbine zobaczyłem na turbinie dokładniej po takim kapturkiem trochę czarnego nagaru wychodziło to z takiego małego otworku a jest ich tam trzy więc wyczyściłem to po przejechaniu 300 km znowu to samo tylko teraz taki przepalony olej. Wydostaje sie tego mała ilość tz. gdzieś z tego co widać z dziesięć kropli naprawde niewiele czy tymi otworami czyści sie turbina bo wcześniej tego nie było dopiero jak dałem sharanikowi troche popalić prosze o pomoc czy to normalne.sharan 2000r. tdi 115km (85kw)
  • Poziom 10  
    Mi się wydaje, że każda turbina puszcza trochę oleju (no chyba, że jest nowa). U mnie w VW Sharan np. wilgotne są w środku przewody od powietrza.
  • Poziom 34  
    Wklej tu kolego foty tego czegoś co nazwałeś turbosprężarką i tych miejsc z nagarem bo chyba omyłkowo wziąłeś kolektor ssący wraz z obudową EGR za turbinę, są tam dwa a nie trzy otworki :D
    Jeśli z tych otworków pod pokrywką siłownika zaworu EGR wydostaje się olej to oznacza to, iż wewnątrz obudowy EGR pomiędzy trzonkiem zaworu a tuleją, w której się on porusza są już dość znaczne luzy by przeciągało tamtędy olej i dostaje się on po trzonku zaworu do komory siłownika podciśnieniowego pod membranę a następnie przelewa się otworkami wyrównującymi ciśnienie w siłowniku, w żadnym razie nie zaślepiaj tych otworków bo membrana nie będzie w stanie uchylić zaworu EGR, są dwa sposoby na pozbycie się wycieków :
    1. Wymiana zaworu EGR na sprawny,
    2. Wyjęcie wężyka odmy z dolotu i puszczenie go pod silnik lub zastosowanie Oil Catch Tanka.
    Olej, który wycieka sobie z tych otworków pochodzi z odmy silnika a dostaje się do dolotu wężykiem, który wychodzi sobie z pokrywy zaworów z zaworu regulacyjnego i wchodzi do rury powietrza idącej od filtra powietrza do turbosprężarki.
  • Poziom 9  
    Dzięki koledzy za podpowiedzi,a co do tej turbiny to kolega ma racje to nie turbina tylko ten zawór EGR. Mineło trochę czasu od napisania mojego pytania i teraz już wiem o co w tym wszystkim chodzi.Ja osobiście zostawiłem ten zawór w spokoju i jeżdże już pół roku i nic sie nie dziejna tych otworkach widać olej ale po przejechaniu 14-tu tysięcy auto nie wzieło mi deka oleju.Jeszcze raz dzięki.