Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie o zasilanie wzmacniacza, gramofonów i miksera

28 Kwi 2009 20:00 954 1
  • Poziom 11  
    Witam ponownie, mam nadzieję, że tym razem zamieszczam swoją wiadomość w odpowiednim dziale z odpowiednim tematem.

Brat ostatnio nagłośnił sobie samochód. Zamontował w nim wzmacniacz o mocy ok. 150 wat w rms, ostatnio podłączyliśmy pod ten wzmacniacz moją kolumnę estradową 400 wat w rms i efekt przerósł nasze oczekiwania - było estradowo. Postanowiliśmy, że gdzieś na działce czy nad jeziorkiem, z dala od ludzi, zrobimy małe przyjęcie dla grona naszych najbliższych znajomych na ok. 20-30 osób, z zastosowaniem tego nagłośnienia oraz dodatkowo z zasilaniem gramofonów i miksera przez przetwornicę 12V/220V.

I teraz zastanawiam się nad dwiema kwestiami - bardzo proszę o pomoc wszystkich dobrych ludzi, gdyż jestem laikiem w tych sprawach:

1. Słyszałem, że przy takim nagłośnieniu można spalić alternator (lub jakiś element alternatora), jeśli wzmacniacz będzie pobierał za dużo prądu. Jeśli tak, to jakiej maksymalnej mocy ma być wzmacniacz, aby do takiego nieszczęścia nie doprowadzić? Samochód to Opel Astra F, pojemność akumulatora to zapewne 43-45Ah. I czy wchodzi w ogóle wchodzi w grę kwestia grania przy wyłączonym silniku albo przy włączanym tylko co jakiś czas do momentu włączenia wentylatora przy chłodnicy? Bo wydaje mi się, że silnik non stop uruchomiony przez kilka godzin to będzie chodził zagotowany przy 100 stopniach, co jakiś czas się wentylator zakręci, ale czy nie spowoduje to uszkodzenia silnika?