Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf III zamykanie tylnej klapy - zamek centralny

28 Apr 2009 21:18 16569 14
  • Level 28  
    Witam- nadszedł czas że będę musiał zostawiać samochód na mieście na cały dzień i niestety ktoś lipnie złożył centralkę ale najgorzej jest w tylnej klapie

    Golf III zamykanie tylnej klapy - zamek centralny


    Minusy tego rozwiązania to to że można to mocniejszym pulsacyjnym naciśnięciem otworzyć :( a tego nie chce

    I tu jest moje pytanie dla mających więcej wyobraźni i pomysłowości ode mnie - Jak przerobić ten majstersztyk na coś bardziej nie zawodnego i w dodatku jak najmniejszym nakładem sił i finansów korzystając ze sprzętów dostępnych u zwykłego śmiertelnika

    Z góry dzięki za podpowiedzi

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam jeszcze że opcja kluczyka odpada bo nie mogę go przekręcić ( poszła w niego masa WD40 i nic )
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 11  
    Witam ja wierciłem otwór na wylot przez wkładkę,( którą i tak już masz zepsutą) przez który potem przechodzi pręt od siłownika uniwersalnego, potem tylko mała regulacja i gotowe raczej nikt pręta czwórki nie pokona
  • Level 28  
    Nie za bardzo zakumałem- Więc wkładka, czyli to co się powinno obracać przy działającym zamku ? trochę tam jest mało miejsca - i czy trzeba wyciągać zamek do wiercenia?
  • Level 11  
    Wyciągnięcie zamka z klapy to naprawdę nic trudnego niestety musisz go wyjąć
  • Level 28  
    To może jakieś wskazówki co do demontażu ? bo próbowałem już ale nie szło- mam nawet spaloną żarówkę w podświetlaniu tablicy i nie idzie odkręcić wkręta ;/

    Dodano po 1 [minuty]:

    A po przewierceniu muszę zamontować tak siłownik aby był na wprost tego ? i dać grubszy pręt z tego co rozumiem- czy mogę nie ruszać tej konfiguracji tylko przerobić dziurki w tych blaszkach na większe i przez nie przełożyć gruby pręt ?
  • Level 11  
    Zdejmij tapicerkę użyj WD 40 na wkręty po paru minutach spróbuj odkręcić od zewnątrz wkręty torx, musi być odpowiednio dobrany nie polecam próbowania odkręcania płaskimi wkrętakami jeżeli się nie powiedzie to zostaje rozwiercenie
  • Level 28  
    Spoko- jak będę w domu to zrobię manewr z WD40 i spróbuje - boję się jednak że zostanie opcja rozwiercenia
  • Level 11  
    Czasami pomaga jeszcze po polaniu WD popukać we wkręty i wtedy próbować odkręcić
  • Helpful post
    Level 15  
    Witam! siłownik musi byc zamontowany jak najbliżej zamka a jego dźwignia wprostej linii prostopadle do łapki która rygluje zamek bez żadnych ślizgów prowadzących pręt siłownika poza tym jeżeli centralny był zamontowany stosunkowo niedawno to przyczyna tkwi w samym zamku a żeby wyciągnąć wkładkę nie trzeba jej rozwiercać wystarczy zdjąć zabezpieczenie które jest na wpros wkładki tylko od drugiej srtony(może to być jakaś śróbka) i wkładka wyjdzie.To że nie możesz przekręcić kluczyka to albo masz niewłaściwy kluczyk albo jest on na tyle wyrobiony że nie może ustawić blaszek wewnątrz wkładki we właściwej pozycji.Zamek radzę rozebrać i przesmarować smarem grafitowym lub miedzianym WD to szmelc dobre na 5min na dłuższą mete powoduje zapiekanie uwież bo to sprawdziłem. pozdrawiam
  • Level 28  
    Centralny był montowany ze 3 lata tamu gdzieś poza naszym krajem - do tej poty mi nie przeszkadzało nie zamykanie się klapy - Zastosuje się do waszych wskazówek i będę prosił o więcej - Tylko patrząc na foto powiedzcie czy będę musiał przestawiać siłownik? i Czy nie można by zastosować jeszcze innych manewrów ? np odsunięcie tej łapki co idzie już do samego zamka klapy ?
  • Level 28  
    Witam- Trochę się po siłowałem z tym i niestety wkładka może i była oryginalna - ale była tak zaśniedziała ze można było całą wydłubać śrubokrętem :/ Więc skupiłem się tylko na Centralnym - trochę na to popatrzyłem i nie chcąc dużo cudować w miejsce tego popychacza zrobiłem popychacz z drutu 5mm i teraz nie ma opcji wciśnięcia przycisku otwarcia klapy- niestety okazało się iż uszkodzony był przewód niedogradzający napięcie do siłownika - to wyjaśniało losową pracę
    Na chwilę obecną wszystko śmiga około 50 próbnych użyć w 100% ok

    Dzięki wszystkim za porady i jeszcze bardziej za mobilizacje żeby uporać się z tym problemem który wydawał się dla mnie STRASZNY

    Pozdrawiam cichy lis
  • Level 15  
    jeżeli dziłał działał to będzie działał ale przesmaruj zamek i wszystkie ślizgi
    po których idzie pręt siłownika co do samego zamka to pewnie kluczyk jest niewłaściwy, komplert wkładek koszt ok 150pln ale jeżeli masz chęci to możesz tą przerobić trochę zabawy jest ale się da. wyjmij tą wkładkę tak jak ci pisałem i tam są blaszki na sprężynkach po wyjęciu wkładki włuż weń kluczyk którego yżywaś i delikatnie spiłuj wszystkie blaszki które wystają poza obwód tej wkładki i będzie dobrze. owocnej pracy pozdrawiam
  • Level 28  
    Blaszek nie ma bo wszystko nie wiem dlaczego szlak trafił nie da się wyjąć - całość leżała 15 min w środku w ala wd 40
    i wypłynęło mnóstwo syfu a wkładka jest całą pokruszona ;/ wiec nie chciałem już w tym dłubać . Puki co to działa ładnie i bez problemu :-) mam jeszcze problem z siłownikiem w tylnych prawych drzwiach bo nie zamyka go na zgaszonym silniku- chyba też coś z kablami może być
  • Level 15  
    jak na zapalonym zamyka, to trzeba go przesmarować bo podczas przacy silnika masz wyższe napięcie to i siłownik ma wieksza moc. przesmaruj go i powinno byc dobrze, napisz czy pomogło pozdro
  • Level 28  
    Wymieniłem dziś siłownik na taki z Poloneza ( ponoć mocniejszy ) i działa idealnie :) fajnie że się trafiły te siłowniki :)
    Miałem smarować tamten siłownik i pewnie to by było to bo był cały brązowy od kurzu .... mechanikę zamka przemyłem płynem penetrująco konserwującym

    Mam nadzieję że już będzie dobrze :)

    Pozdrawiam Wszystkich pomocnych
    temat Zamykam