SKODA FABIA COMBI ELEGANCE 1.9TDI 2002 TMBGS26Y12356....
Komputer________System Komfort_________Klimatyzacja
6Q1937049C _____ 6Q0959433E ____________6Y0820045
centr.zamek szyby elektr.x4
Proxima BP – Montowany PEHAMOT
Proszę o porady jak podłączyć Proxime BP do Fabi by działał trzeci przycisk na pilocie – do otwierania bagażnika.
W tej chwili naciśnięcie przycisku bagażnika wywołuje alarm.
Bardzo proszę o podanie konkretnych kostek i numerów pinów.
W Fabi miał być zamontowany alarm fabryczny ale serwis coś wymodził przy zamówieniu (pewnie chcieli sami zarobić).
Nie mogłem założyć wtedy alarmu nigdzie poza autoryzowanym serwisem pod groźbą utraty gwarancji ( do następnego miałem 250kM ).
Fachowcy montowali 2 dni alarm a na koniec powiedzieli że nie da się wykorzystać trzeciego przycisku w pilocie .
Kilka lat minęło a ostatnio musiałem dobrać się do elektryki .
Po ściągnięciu osłony poprostu się przeraziłem co fachowcy nawyczyniali mi z instalacją. Z większości przewodów przy złączach do komputera zrobili sieczkę .Widać że podlutowywali się po kilka razy i cieli ćwicząc jak podłączyć Proxime. Na koniec pozaklejali bylejak taśmą.
Przeprowadzenie przewodów również masakra .Przy składaniu alarm się rozsypał (obudowa modułu nie była skręcona tylko zawinięta taśmą)
https://obrazki.elektroda.pl/92_1241549114.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/54_1241549260_thumb.jpg
(Nie wyświetla fotek)
Żaden serwis nie chciał się podjąć naprawy – Proxima jest uważana za totalne nieporozumienie i nikt nie chce się z tym bawić (wydaje mi się że po prostu nie potrafią).Zmęczyłem kilka dobrych dni zanim wynalazłem jakieś materiały na temat tego alarmu i sam sobie naprawiłem (poodpadały przewody)Programowanie jest totalnie proste (nie wiem dlaczego fachowcy twierdzą ze to masakra )
W serwisach twierdzą że nie da się wykorzystać w Fabi trzeciego przycisku przy alarmie Proxima BP i muszę zamontować alarm z CAN (ok. 800 pln )
Nie chce mi się wierzyć .Skoro alarm ma możliwość zaprogramowania i pilot ma trzeci przycisk to tylko kwestia podania sygnału .Skoro w Fabi faktycznie nie ma gdzie się podłączyć z trzecim przewodem modułu -to przecież można jakoś dorobić ten sygnał .
W tej chwili przewody od modułu zbierające sygnały mam podłączone tak: dwa czerwone i jeden niebieski do białej złączki na słupku drzwi
Biała kostka
1-biały/fiolet 2-pusty 3-fiolet/żółty 4-niebieski/żółty 5-żółty/niebieski 6-zielony/żółty
Czerwone z proximy podpięte przez diody do 3 i 4 (czerwony na katodę -- anoda od strony kostek) niebieski nie podłączony
a 5 przecięta i to pewnie dlatego nie działa mi komfort -domykanie szyb.
drugi niebieski do komputera XP5/T5c pin 1 (brązowy)
no i trzeci czerwony zostawili w końcu wolny
(dbierając się do kostki odpadła dioda - trzymała się na taśmie - nawet nie potrafią polutować w ASO)
Proxima BP posiada programowany moduł zamka - 5 przewodów wejściowych:- 3 wejścia czerwone (wejście czerwone wykrywa obecność 12V) 2 wejścia niebieskie (wejście niebieskie wykrywa obecność potencjału masy) Zapamiętuje 1 wzorzec zamknięcia i 2 wzorce otwarcia ( dodatkowy przycisk na pilocie do otwierania bagażnika )
Zalecaną konfiguracją jest dołączenie 2 przewodów czerwonych do silnika siłownika zamka, 2 przewodów niebieskich do przełącznika w siłowniku master a pozostałego czerwonego do przełącznika zamknij-otwórz zamek znajdującego się wewnątrz pojazdu lub do kierunkowskazów . Nie jest konieczne choć zalecane wykorzystanie wszystkich przewodów wejściowych
Wyjście 7 Proximy(drzwi i klapy) mam podpięte bezpośrednio do krańcówki klapy silnika oraz przez diody (anoda na 7 - katoda od strony złączek) do XS5/T6k pin4 (brąz/niebieski) oświetlenie bagażnika
i XP4/T18a pin1 (brązowy) - jakieś zbiorcze oświetlenie drzwi -może kontrolka otwarcia drzwi
XS4/T18a/12 zasilanie po stacyjce +12V
XS6T16a/14 i XS6T16a/15 kierunkowskazy
XP5/T5c/2 i XP5/T5c/3 wykorzystane przez dodatkowy przekaźnik do klaksona (wyje razem z syreną)
Czy podłączenie klap i drzwi jest prawidłowe (nie ma zakłóceń) ?
Czy powinno być tak ?

Komputer________System Komfort_________Klimatyzacja
6Q1937049C _____ 6Q0959433E ____________6Y0820045
centr.zamek szyby elektr.x4
Proxima BP – Montowany PEHAMOT
Proszę o porady jak podłączyć Proxime BP do Fabi by działał trzeci przycisk na pilocie – do otwierania bagażnika.
W tej chwili naciśnięcie przycisku bagażnika wywołuje alarm.
Bardzo proszę o podanie konkretnych kostek i numerów pinów.
W Fabi miał być zamontowany alarm fabryczny ale serwis coś wymodził przy zamówieniu (pewnie chcieli sami zarobić).
Nie mogłem założyć wtedy alarmu nigdzie poza autoryzowanym serwisem pod groźbą utraty gwarancji ( do następnego miałem 250kM ).
Fachowcy montowali 2 dni alarm a na koniec powiedzieli że nie da się wykorzystać trzeciego przycisku w pilocie .
Kilka lat minęło a ostatnio musiałem dobrać się do elektryki .
Po ściągnięciu osłony poprostu się przeraziłem co fachowcy nawyczyniali mi z instalacją. Z większości przewodów przy złączach do komputera zrobili sieczkę .Widać że podlutowywali się po kilka razy i cieli ćwicząc jak podłączyć Proxime. Na koniec pozaklejali bylejak taśmą.
Przeprowadzenie przewodów również masakra .Przy składaniu alarm się rozsypał (obudowa modułu nie była skręcona tylko zawinięta taśmą)


https://obrazki.elektroda.pl/92_1241549114.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/54_1241549260_thumb.jpg
(Nie wyświetla fotek)
Żaden serwis nie chciał się podjąć naprawy – Proxima jest uważana za totalne nieporozumienie i nikt nie chce się z tym bawić (wydaje mi się że po prostu nie potrafią).Zmęczyłem kilka dobrych dni zanim wynalazłem jakieś materiały na temat tego alarmu i sam sobie naprawiłem (poodpadały przewody)Programowanie jest totalnie proste (nie wiem dlaczego fachowcy twierdzą ze to masakra )
W serwisach twierdzą że nie da się wykorzystać w Fabi trzeciego przycisku przy alarmie Proxima BP i muszę zamontować alarm z CAN (ok. 800 pln )
Nie chce mi się wierzyć .Skoro alarm ma możliwość zaprogramowania i pilot ma trzeci przycisk to tylko kwestia podania sygnału .Skoro w Fabi faktycznie nie ma gdzie się podłączyć z trzecim przewodem modułu -to przecież można jakoś dorobić ten sygnał .
W tej chwili przewody od modułu zbierające sygnały mam podłączone tak: dwa czerwone i jeden niebieski do białej złączki na słupku drzwi
Biała kostka
1-biały/fiolet 2-pusty 3-fiolet/żółty 4-niebieski/żółty 5-żółty/niebieski 6-zielony/żółty
Czerwone z proximy podpięte przez diody do 3 i 4 (czerwony na katodę -- anoda od strony kostek) niebieski nie podłączony
a 5 przecięta i to pewnie dlatego nie działa mi komfort -domykanie szyb.


drugi niebieski do komputera XP5/T5c pin 1 (brązowy)
no i trzeci czerwony zostawili w końcu wolny
(dbierając się do kostki odpadła dioda - trzymała się na taśmie - nawet nie potrafią polutować w ASO)


Proxima BP posiada programowany moduł zamka - 5 przewodów wejściowych:- 3 wejścia czerwone (wejście czerwone wykrywa obecność 12V) 2 wejścia niebieskie (wejście niebieskie wykrywa obecność potencjału masy) Zapamiętuje 1 wzorzec zamknięcia i 2 wzorce otwarcia ( dodatkowy przycisk na pilocie do otwierania bagażnika )
Zalecaną konfiguracją jest dołączenie 2 przewodów czerwonych do silnika siłownika zamka, 2 przewodów niebieskich do przełącznika w siłowniku master a pozostałego czerwonego do przełącznika zamknij-otwórz zamek znajdującego się wewnątrz pojazdu lub do kierunkowskazów . Nie jest konieczne choć zalecane wykorzystanie wszystkich przewodów wejściowych


Wyjście 7 Proximy(drzwi i klapy) mam podpięte bezpośrednio do krańcówki klapy silnika oraz przez diody (anoda na 7 - katoda od strony złączek) do XS5/T6k pin4 (brąz/niebieski) oświetlenie bagażnika
i XP4/T18a pin1 (brązowy) - jakieś zbiorcze oświetlenie drzwi -może kontrolka otwarcia drzwi
XS4/T18a/12 zasilanie po stacyjce +12V
XS6T16a/14 i XS6T16a/15 kierunkowskazy
XP5/T5c/2 i XP5/T5c/3 wykorzystane przez dodatkowy przekaźnik do klaksona (wyje razem z syreną)
Czy podłączenie klap i drzwi jest prawidłowe (nie ma zakłóceń) ?
Czy powinno być tak ?

