Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika

eeizo 28 Apr 2009 21:47 10669 7
  • #1
    eeizo
    Level 10  
    SKODA FABIA COMBI ELEGANCE 1.9TDI 2002 TMBGS26Y12356....
    Komputer________System Komfort_________Klimatyzacja
    6Q1937049C _____ 6Q0959433E ____________6Y0820045

    centr.zamek szyby elektr.x4
    Proxima BP – Montowany PEHAMOT

    Proszę o porady jak podłączyć Proxime BP do Fabi by działał trzeci przycisk na pilocie – do otwierania bagażnika.
    W tej chwili naciśnięcie przycisku bagażnika wywołuje alarm.
    Bardzo proszę o podanie konkretnych kostek i numerów pinów.

    W Fabi miał być zamontowany alarm fabryczny ale serwis coś wymodził przy zamówieniu (pewnie chcieli sami zarobić).
    Nie mogłem założyć wtedy alarmu nigdzie poza autoryzowanym serwisem pod groźbą utraty gwarancji ( do następnego miałem 250kM ).
    Fachowcy montowali 2 dni alarm a na koniec powiedzieli że nie da się wykorzystać trzeciego przycisku w pilocie .
    Kilka lat minęło a ostatnio musiałem dobrać się do elektryki .
    Po ściągnięciu osłony poprostu się przeraziłem co fachowcy nawyczyniali mi z instalacją. Z większości przewodów przy złączach do komputera zrobili sieczkę .Widać że podlutowywali się po kilka razy i cieli ćwicząc jak podłączyć Proxime. Na koniec pozaklejali bylejak taśmą.
    Przeprowadzenie przewodów również masakra .Przy składaniu alarm się rozsypał (obudowa modułu nie była skręcona tylko zawinięta taśmą)
    FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika
    https://obrazki.elektroda.pl/92_1241549114.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/54_1241549260_thumb.jpg
    (Nie wyświetla fotek)

    Żaden serwis nie chciał się podjąć naprawy – Proxima jest uważana za totalne nieporozumienie i nikt nie chce się z tym bawić (wydaje mi się że po prostu nie potrafią).Zmęczyłem kilka dobrych dni zanim wynalazłem jakieś materiały na temat tego alarmu i sam sobie naprawiłem (poodpadały przewody)Programowanie jest totalnie proste (nie wiem dlaczego fachowcy twierdzą ze to masakra )
    W serwisach twierdzą że nie da się wykorzystać w Fabi trzeciego przycisku przy alarmie Proxima BP i muszę zamontować alarm z CAN (ok. 800 pln )
    Nie chce mi się wierzyć .Skoro alarm ma możliwość zaprogramowania i pilot ma trzeci przycisk to tylko kwestia podania sygnału .Skoro w Fabi faktycznie nie ma gdzie się podłączyć z trzecim przewodem modułu -to przecież można jakoś dorobić ten sygnał .


    W tej chwili przewody od modułu zbierające sygnały mam podłączone tak: dwa czerwone i jeden niebieski do białej złączki na słupku drzwi

    Biała kostka
    1-biały/fiolet 2-pusty 3-fiolet/żółty 4-niebieski/żółty 5-żółty/niebieski 6-zielony/żółty

    Czerwone z proximy podpięte przez diody do 3 i 4 (czerwony na katodę -- anoda od strony kostek) niebieski nie podłączony
    a 5 przecięta i to pewnie dlatego nie działa mi komfort -domykanie szyb.

    FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika

    drugi niebieski do komputera XP5/T5c pin 1 (brązowy)
    no i trzeci czerwony zostawili w końcu wolny
    (dbierając się do kostki odpadła dioda - trzymała się na taśmie - nawet nie potrafią polutować w ASO)

    FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika

    Proxima BP posiada programowany moduł zamka - 5 przewodów wejściowych:- 3 wejścia czerwone (wejście czerwone wykrywa obecność 12V) 2 wejścia niebieskie (wejście niebieskie wykrywa obecność potencjału masy) Zapamiętuje 1 wzorzec zamknięcia i 2 wzorce otwarcia ( dodatkowy przycisk na pilocie do otwierania bagażnika )
    Zalecaną konfiguracją jest dołączenie 2 przewodów czerwonych do silnika siłownika zamka, 2 przewodów niebieskich do przełącznika w siłowniku master a pozostałego czerwonego do przełącznika zamknij-otwórz zamek znajdującego się wewnątrz pojazdu lub do kierunkowskazów . Nie jest konieczne choć zalecane wykorzystanie wszystkich przewodów wejściowych
    FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika

    Wyjście 7 Proximy(drzwi i klapy) mam podpięte bezpośrednio do krańcówki klapy silnika oraz przez diody (anoda na 7 - katoda od strony złączek) do XS5/T6k pin4 (brąz/niebieski) oświetlenie bagażnika
    i XP4/T18a pin1 (brązowy) - jakieś zbiorcze oświetlenie drzwi -może kontrolka otwarcia drzwi
    XS4/T18a/12 zasilanie po stacyjce +12V
    XS6T16a/14 i XS6T16a/15 kierunkowskazy
    XP5/T5c/2 i XP5/T5c/3 wykorzystane przez dodatkowy przekaźnik do klaksona (wyje razem z syreną)

    Czy podłączenie klap i drzwi jest prawidłowe (nie ma zakłóceń) ?
    Czy powinno być tak ?
    FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika FABIA PROXIMA BP a otwieranie bagażnika
  • #2
    czapa88zz
    Level 9  
    Zamontuj Ampio lub SEO to bęedzie wszystko grało :D
  • #3
    tomison
    Level 13  
    Witam
    Otwarcie klapy bagażnika wywołuje alarm ponieważ wszytskie krancówki masowe wraz z bagaznikiem sa podłaczone do wejścia wyzwalającego alarm w proximie.
    Żeby tego zjawiska nie było należaoby odciac przewód który prawdopodobnie podłaczony jest do lampki w bagazniku ...
    proxima nie ma niestety mozliwości innego spięcia poniewaz ma tylko jedno wejscie.
    musiałby byc alarm który ma osobno wejscie masowe na drzwi oraz bagaznik
    wymiana alarmu na np firmy meta system umozliwia sterowanie alarmu z pilota fabrycznego z 3 przyciskiem (bagażnik)
    Tomek
  • #4
    Radeon 24
    Level 24  
    Witam!
    Proxima BP to alarm bezpilotowy podpinany do fabrycznego sterowania pilotem (alarm zalaczany jest poprzez syganły z centralnego zamka).

    Jest mozliwosc podlaczenia zdalnego otwierania np. bagaznika z pilota, ale przy uzyciu pilota od alarmu (czyli bys musial miec alarm w wersji z pilotami czyli np. ZK). Alarm musi byc wteczas wyposazony w dodatkowy modul cyfrowy CSKD i poprzez ten modul (w pelni programowalny czas wychodzacych impulsow) otwierana klapa bagaznika po uprzednim rozbrojeniu alarmu (w tym przypadku wszystko czyli otwieranie auta, uchylanie bagaznika, rozbrajanie alarmu, domykanie szyb przy uzbrajaniu).
    Diody, ktore masz na rysunkach sa po to aby wyeliminowac ewentualne "zbzikowanie" modulu komfortu i zaswiecanie sie swiatelka w kabinie jak np. otworzysz sobie bagaznik lub maske.

    Na koniec chcial bym Ci napisac, ze Proxima jest jednym z (moim zdaniem!) najlepszych alarmow jakie dotad montowalem (chodzi o jakosc wykonania i niepsujliwosc, poziom zabezpieczenia i komfortu).

    Pozdrawiam, Radek!
  • #5
    eeizo
    Level 10  
    Witam

    10.05
    Nareszcie znalazłem :D
    Jak narazie otwieranie bagażnika działa prawidłowo.
    Zanim zadziałają krańcówki w klapie bagażnika( zaczep ma dwa stopnie- pierwsza krańcówka otwiera się od leda w tablicy a potem druga od oświetlenia bagażnika), proxima jest rozbrajana przez kompa Fabi.Impuls na siłownik drzwi a zarazem na Proximę jest szybszy (elektromagnes otwierajacy klapę bagażnika jak każde rozwiązanie mechaniczne ma opużniony czas reakcji)
    Nawet po wzbudzeniu alarmu nie mam już problemów z rozbrojeniem jak miałem do tej pory.
    Muszę teraz tylko wyczaić dlaczego odcięty jest kabelek w drzwiach (pewnie niepotrzebnie) no i do czego podłączyć wolne przewody (czerwony i niebieski) z proximy - mogą się przydać .Drugi niebieski jest moim zdaniem źle podpięty.
    Obecnie proxima podłaczona jest na dwóch czerwonych przewodach
    Zazbrajanie i rozbrajanie działa prawidłowo - również trzeci przycisk :D.

    PS
    Może ma ktoś pinologię PL komputera Fabi

    Zalecaną konfiguracją jest dołączenie 2 przewodów niebieskich do przełącznika w siłowniku master -może ktoś mi podać gdzie dokładnie trzeba je wpiąć ?
  • #6
    maydaywisnia
    Level 10  
    gniazdo gdzie przychodzą kostki w słupku drzwi da sie wyciągnąć?? pozwalają na to przewody?? bo muszę się dobrać do kabla odpowiadającego za domykanie szyb od strony pasażera, ponadto padło zamykanie cz z pilota. Kabel przegnił w kostce i sie rozsypał.
  • #7
    Ireneo
    Level 42  
    Proximy bp5 w fabii nie da rady podłączyć aby można było otworzyć sam bagażnik.Ja osobiście nie uważam tych alarmów za dobre,nawalały przekaźniki blokady i moduły potrafiły nie "odczytać" sygnału otwarcia.
  • #8
    eeizo
    Level 10  
    maydaywisnia wrote:
    gniazdo gdzie przychodzą kostki w słupku drzwi da sie wyciągnąć?? pozwalają na to przewody?? bo muszę się dobrać do kabla odpowiadającego za domykanie szyb od strony pasażera, ponadto padło zamykanie cz z pilota. Kabel przegnił w kostce i sie rozsypał.


    Tak - można się dobrać do kostek bez rozbierania drzwi - przewody można wyciągnać na ok. 4cm.
    W przypadku przegnicia przewodów głębiej trzeba niestety rozebrać drzwi.
    Przy rozbieraniu wyciągać blachę (z zamontowanym siłownikiem) wraz z zamkiem.
    Zamek jest zamocowany do blachy na takim profilu plastikowym.
    Opadła mi kiedyś szyba i podjechałem do pierwszego lepszego warsztatu a tam pajace połamali mi ten plastik.Plastik nowy jakieś 20 zł ale ile ja sie naszukałem po katalogach żeby wyczaić kod do zamówienia ( moje kody na elementach nie pasują do tych co mają w programach PL ).

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Proxima BP działa bezproblemowo.Otwieranie bagażnika osobnym przyciskiem pilota również.Odciąłem nawet przewód od przycisku w klapie i teraz otwieram tylko z pilota dzięki czemu nikt mi nic nie podiwani ;-) gdy nie zazbroje zamka. Polutowałem przewody (pocięte przez ASO) i komfort (domykanie szyb )działa.

    Bardzo mi pomógł (korespondencyjnie) producent alarmu Pan Michał za co jestem bardzo wdzięczny.
    Dostałem nawet nową wiązkę przewodów :D.

    Zamieszcze kilka podpowiedzi od Pana Michała - może komuś sie przyda.

    -----------------------------
    Jeżeli alarm jest zmęczony proszę go przyslać - przywrócimy dawny
    blask.

    Dodatkowe Ledy zalecam dołączyć szeregowo z istniejącą diodą.
    Co do syreny to tranzystor wyjściowy jest mocny (6A), ale jest
    elektronicznie zabezpieczony przed zwarciem i prąd ograniczny chyba do 1A.
    Przerwa w zasilaniu modułu rozłącza przekaźnik blokady i auto
    staje.
    ---------------
    Proszę jeszcze sprawdzić czy alarm nie rozbraja się po otwarciu
    kluczykiem -
    nie powinien.
    Jezeli się rozbraja - nie jest odporny na atak tzw łamakiem (otwarcie nasiłę zamka).
    Należy wtedy poszukać podlączenia dla kolejnego przewodu gdzie pojawia się
    sygnał gdy otwieramy pilotem i nie pojawia gdy otwieramy kluczykiem.
    ------------------------
    BP uczy się impulsow już od 100ms,
    Problemem jest nie długość lecz kolejność impulsów przy
    zamykaniu auta i jego otwieraniu.
    BP uczy się kolejności i długości impulsów na 5 przewodach.
    Proszę poszukać kombinacji dołaczenia do kierunkowskazu i silownika.
    Jeżeli sobie Pan nie poradzi proszę o telefon