Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 2,4 ,automat,instalacja gazowa-sekwencja.

1mirek58 29 Kwi 2009 10:15 6948 14
  • #1 29 Kwi 2009 10:15
    1mirek58
    Poziom 9  

    Mam voyagera 1997 z silnikiem 2,4,automat oraz instalacją gazową,ogólnie sprawuje się dobrze,sa jednak przypadki co do których chcę się poradzić.
    Po uruchomieniu na konsoli do czasu pełnego zagrzania silnika i jeszce trochę migają mi światełka na przełącznikach,podczas jazdy na "gazie", silnik przy ruszaniu dławi się,tego problemu nie mam na benzynie,gdy stoję na światłach i trzymam samochód na hamulcu (poz. "D"),silnik zaczyna nierówno pracować,spadają obroty z 900 do 600-700- 900.
    Czy te problemy sa możliwe do zdiagnozowania na komputerze u diagnosty.Z góry dziękuję za poradę.

    1 14
  • #2 29 Kwi 2009 10:58
    pudzianowski
    Poziom 28  

    A w jakim stanie jest filterek gazu?

    0
  • #3 30 Kwi 2009 07:47
    1mirek58
    Poziom 9  

    Bardzo dziękuję za szybką odpowieź.Co do stanu filterka to nie wiem,gdyż nie znam na tyle tej marki pojazdu,mam go od 6 kwietnia.
    Proszę o wskazanie gdzie ten filterek gazowy mam szukać.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 30 Kwi 2009 21:07
    dariusz105
    Poziom 26  

    przy filterku wracal by na pb.cos z wtryskami lub ustawieniami.konieczna diagnostyka instalacji.

    0
  • #5 03 Maj 2009 12:20
    Venarnarco
    Poziom 13  

    Podpowiem Ci coś kolego bo mam 2.4 16V obroty tańczyły na jałowym biegu. Odkręć zacisk na przepustnicy , zdejmij gumę, odmę i filtr powietrza wyjmij plastikowy czarny "kolektor" -nie wiem jak się to dokładnie nazywa- zobacz czy w przepustnicy nie ma czarnego nalotu na ściankach. Odkręć przepływomierz 2 śruby klucz 13, dochodzą 2 czujniki jeden położenia przepustnicy kostka podłączana z przodu 3 piny, drugi 4 piny podłączany z boku odkręć go Trox chyba 35 i wyczyść bo lubi się zbierać bród w przesmyku i silnik na wolnych obrotach nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza.
    Oczywiście filtr gazu do sprawdzenia.

    Ja walczę z niezałączającymi się wentylatorami i nie przepala mi na jednym tłoku na gazie :(

    0
  • #6 03 Maj 2009 12:39
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Venarnarco zmierz ciśnienie na cylindrach czy przypadkiem nie masz wypalonego zaworu i podmień wtryskiwacz albo wymień na nowy.
    Bo czasami może się wydawać ,że jest dobry a jak przyjdzie mu pracować na wydajności to nie daje rady i później tego taki efekt że, ma wypadanie zapłonu.

    1mirek58 jeśli masz zrobioną dobrze kalibrację i będzie dalej tak pracował to jest kilka przyczyn,tj.
    uszczelnić wszystkie węże z układów podciśnienia aby były ciasne bez pęknięć czy kolektor jest szczelny,czy aby na pewno masz dokręcone świece,zmierzyć ciśnienie na cylindrach,albo zepsute wtryski do wymiany,
    jeśli jeździ się na zepsutej instalacji to dochodzi do tego że, rozstraja się sterownik benzynowy.
    Miałem kiedyś nowe wtryski gazowe i zdążyły się zepsuć po 50km.

    0
  • #7 03 Maj 2009 12:50
    Venarnarco
    Poziom 13  

    Sprawdziłem wtryski gazu na zasadzie zaciskania przewodów wtrysku, na 3 garach przygasa silnik po zaciśnięciu przewodu na 4 zero reakcji. Jutro Ojciec postawi do gazownika bo czyścił listwę z wtryskami 2 tygodnie temu, poza tym trzeba wyregulować bo przy mocniejszym wciśnięciu gazu dławi się dopiero jak złapie obroty to idzie.
    nie kontynuuje tematu, zobaczę co gazownik stwierdzi najwyżej nowy temat założę, dzięki za podpowiedz.

    0
  • #8 24 Sie 2009 00:15
    endriu1970
    Poziom 2  

    Witam,
    Mam podobny temat z silnikiem 2,4 b/g , gazownik sprawdził wszystko i stwierdził że jest OK, niestety problem z dławieniem silnika a zwłaszcza odczuwalne jest to na gazie w dalszym ciągu nie rozwiązany, pomóżcie

    0
  • #9 24 Sie 2009 01:00
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Trzeba wejśc do programu z gazu i posprawdzac wszystkie parametry i ustawienia zrobic ponowną kalibrację ,sprawdzic wtryski czy prawidłowo pracują ,ciśnienie na reduktorze czy jest prawidłowe jest tego mnóstwo.

    Przede wszystkim silnik na benzynie musi idealnie pracowac.

    0
  • #10 24 Sie 2009 08:39
    endriu1970
    Poziom 2  

    Witam,
    Gazownik sprawdził listwę, ba nawet wyminił środki, zrobił wszelką regulację, również ciśniania gazu, nową mapę, a jednak dalej nie jest tak jak być powinno, czyli silnik się dławi, najbardziej na gazie.
    Zauważyłem że na benzynie reakcja na pedał gazu też jest opóźniona, czyli nie zbiera się przy gwałtownym dodaniu gazu tak jak kiedyś z kopyta tylko z opóźnienieniem.
    Gazownik się poddał, stwierdzając że musi być jakiś problem ze sterownikiem benzyny.

    0
  • #12 25 Sie 2009 16:55
    slodky
    Poziom 18  

    ... i przy okazji sprawdź układ zapłonowy ...

    0
  • #13 17 Paź 2009 03:44
    1mirek58
    Poziom 9  

    Cały problem jest w tym,ze mam instalację holenderską NECAM z reduktorem KOLTEC i nie mogę znaleść gazownika,który chciałby zdiagnozować problem :cry:.Ilu mechaników tyle pomysłów,praktycznie słuchając wszystkich mógłbym wymienić instalację w całości.

    1
  • #14 26 Paź 2009 22:33
    dandi79
    Poziom 10  

    mirek58 jest zaledwie kilku gazowników w Polsce od kolteca Częstochowa,Warszawa 05-500, ul. Kolorowa 24/16, Poznań poza tym na elektrodzie są tematy o tej instalacji pozdrawiam

    0
  • #15 14 Mar 2010 00:05
    1mirek58
    Poziom 9  

    Witam po długiej nieobecnosci,ale udało mi sie w końcu rozwiązać problem z praca silnika na gazie.Wymieniłem membrany w reduktorze,ustawiłem ciśnienie gazu,to jednak poczatkowo nie dało żadnego rezultatu,silnik nadal źle pracował,byłem już trochę podłamany.Dopiero dwa dni temu ponownie rozebrałem reduktor,ustawiłem ciśnienie gazu i postanowiłem założyć stare świece ISKRY,uszkodziłem przy tym przewód zapłonowy.Po wymianie przewodów "eureka".Silnik zaczął pracować jak uzdrowiony zarówno na Pb jak i na gazie,moje problemy po wielu miesiącach wreszcie się zakończyły.Pozdrawiam i dziękuje za wcześniejsze porady.

    0