Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

zasilacz, ładowarka 3,7V z instalacji samochodowej

mizuraw 29 Apr 2009 11:00 3129 11
  • #1
    mizuraw
    Level 2  
    Mam urządzenie pracujące na akumulatorku 3,7V. Problem jest taki, że padł w nim układ ładujący w trakcie pracy akumulatorek, a chciałbym zachować ciągłość pracy 24h/dobę.
    Pomyślałem sobie, że może udałoby się stworzyć zewnętrzny układ spełniający następujące warunki :
    1) zasilanie urządzenia (stabilne 3,7V) z instalacji samochodowej 12V
    2) jednoczesne ładowanie akumulatorka
    3) zasilanie urządzenia z akumulatorka 3,7V w przypadku braku zasilania z instalacji samochodowej 12V

    Jak dla mnie jest to zbyt skomplikowane. Na razie będę próbował zrobić układ z pkt. 1 używając LM 350.
    Jak dobrać wartości:
    - rezystora między V adj a V out (musi być ?)
    - potencjometru między V adj a minusem
  • #2
    etezet
    Level 26  
    Quote:
    Jak dla mnie jest to zbyt skomplikowane. Na razie będę próbował zrobić układ z pkt. 1 używając LM 350.
    Jak dobrać wartości:
    - rezystora między V adj a V out (musi być ?)
    - potencjometru między V adj a minusem


    Napięcie Vout będzie wynosiło 3,7V dla R1 220 i R2 430.
    Możesz zastosować zwykły rezystor (430 ohm) jeżeli zasilacz ma być nieregulowany. Jeżeli chcesz regulować napięciem w czasie pracy, to w miejsce R2 dajesz potencjometr 5k.

    Do wyliczania rezystora dla LM3** posłuż się kalkulatorem (dostępnym w sieci)
  • #3
    Ronin64
    Level 35  
    Czy to jest akumulator litowo jonowy i co to za urządzenie? Bo jeżeli tak to jego napięcie w stanie naładowanym to 4.2V także przy 3.7V będzie on w stanie przyjmowanym jako rozładowany.
  • #4
    mizuraw
    Level 2  
    Nie wiem dokładnie co to za akumulator, z tego co pamiętam jest tam napisane 3,7V i coś jeszcze. Może uda mi się ustalić co to za akumulator i dam znać. Generalnie no name chiński - GPS.
  • #5
    Ronin64
    Level 35  
    Czyli pewnie w środku jest akumulator litowo jonowy więc jego napięcie w stanie naładowanym to 4.2V ewentualnie 4.1V dla niektórych modeli.
  • #9
    mczapski
    Level 39  
    Ale po co chcesz odkrywać Amerykę? Jak się trochę rozejrzysz to znajdziesz multum ładowarek samochodowych a prblem to dobranie wtyku, I na wyj,ściu nie 3,7 V ale raczej ok 5 V.
  • #10
    etezet
    Level 26  
    mczapski wrote:
    Ale po co chcesz odkrywać Amerykę? Jak się trochę rozejrzysz to znajdziesz multum ładowarek samochodowych a prblem to dobranie wtyku, I na wyj,ściu nie 3,7 V ale raczej ok 5 V.


    No nie wiem czy taka Ameryka jak mówisz. Dla aku litowo-jonowych napięcie naładowania to około 4,2V, więc po co sobie utrudniać życie i ładować je do 5V?

    Pozdr.
  • #11
    mizuraw
    Level 2  
    Producentem omawianego akumulatorka jest www.tmk-battery.com a jej symbol to P053759. Li-Poly.
    Jakie jest jego napięcie w stanie naładowanym??
  • #12
    Ronin64
    Level 35  
    Niestety nie ma tej informacji w pdf'ie ale można przyjąć, że 4.2V jak większość ogniw tego typu. Jeżeli natomiast masz jakieś obawy wtedy dla pewności można przyjąć 4.1V.