Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 1.9TDI - drgania silnika po wyhamowaniu

30 Kwi 2009 11:20 16923 22
  • Poziom 28  
    Mam pewien problem. Mianowicie samochód podczas hamowania (dokładnie to po zatrzymaniu się) wchodzi silnikiem w jakiś dziwny rezonans. Po prostu czuję jak silnik drży (drgania są równomierne), gdy stoję na skrzyżowaniu. Natomiast, gdy go tylko przegazuję silnik wypada ze swojego "rezonansu" i wraca do normalnej pracy. Obroty są takie same podczas drgania jak i normalnej pracy. Dzieje się to nie zawsze. Raz drga, innym razem nie.

    Czy to może być spowodowane np. uszkodzoną poduszką zawieszenia silnika czy może jakimś sterowaniem silnikiem?

    Dane auta: Audi A3, 1.9TDI, 110KM, AHF, rok prod. 1999.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 19  
    Jeśli to na pewno drży silnik to na pewno coś z poduszkami ale zdarza się często że drgania powodują inne podzespoły ,może to wydech a czy drgania występują na luzie czy na wycisniętym sprzęgle?
  • Poziom 28  
    Sprzęgło nie ma znaczenia. Czy wciśnięte czy nie też drga. Zawsze po zahamowaniu i zatrzymaniu się np. na skrzyżowaniu. Wydech jest ok. Sprawdzany był ostatnio jak wymieniane były silent-blocki itp. bo coś pukało i myślałem, że to wydech. Gumy póki co trzymają wydech dobrze.
  • Poziom 19  
    Ja jednak śmiem twierdzic ze to nie silnik ,silnik jest elementem ciężkim i wprowadzić go w rezonans jest bardzo trudno oczywiście jeśli silnik jest sprawny i drgania nie są powodowane sprzęgłem lub kołem zamachowym.
  • Poziom 28  
    O które koło zamachowe chodzi? :| To którym kręci rozrusznik przy zapalaniu?
  • Poziom 15  
    Mialem podobny problem z silnikem AHF w Golfie. Drgania powodowal nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej. być może u Ciebie jest podobnie. Poszukaj sobie temat w elektrodzie jest dużo porad w tym zakresie.

    Pozdr.
  • Poziom 28  
    No dobrze. Dajmy na to, że jest to nastawnik. Czy w takim razie ma on wpływ przy hamowaniu? Wydaje mi się, że wtedy powinien też drgać niezależnie od tego czy hamuję, czy nie. Ewidentnie dzieje mi się to tylko i wyłącznie przy hamowaniu.

    Może to jakiś związek z czujnikiem stopu? Wiem, że czujnik ten podczas hamowania wysyła do komputera sygnał o tym, że jest hamowanie i komp. ogranicza dawkę paliwa. Może w tym kierunku uderzać...?
  • Poziom 34  
    już samo zdjęcie nogi z pedału gazu (podczas hamowania silnikiem) powoduje przejście sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej niezauważalnej dla nas a dla sterownika tak)
    z pewnością nastawnik nie ma na to wpływu, wiele podejrzeń w tych przypadkach pada na dwumasowe koło zamachowe, jednak problem jest szeroko opisywany np. na forum Golfa (temat poświęcony drgawkom występującym właśnie w samochodach z silnikami AHF) gdzie ich użytkownicy wymieniali już koła dwumasowe i czynili inne eksperymenty, podejrzenia padały nawet na błędne oprogramowanie sterowników tych silników a mimo to problem nie ustępuje i temat do chwili obecnej nie doczekał się rozwiązania problemu,
  • Poziom 28  
    Cóż, w takim razie jak przestanie jeździć będę się martwił ;)
  • Poziom 9  
    miałem taki sam problem okazało się że mechanik który wymieniał rozrząd żle dokręcił śruby od (łapy silnika) jezdziłem tak az mi silnik spadł
  • Poziom 10  
    "Mianowicie samochód podczas hamowania (dokładnie to po zatrzymaniu się) wchodzi silnikiem w jakiś dziwny rezonans. Po prostu czuję jak silnik drży (drgania są równomierne) gdy stoję na skrzyżowaniu. Natomiast gdy go tylko przegazuję silnik wypada ze swojego "rezonansu" i wraca do normalnej pracy. Obroty są takie same podczas drgania jak i normalnej pracy. Dzieje się to nie zawsze. Raz drga, innym razem nie. "

    Kolego mam podobne ojbjawy i niewiem co to jest a Ty doszłes co było przyczyną tych drgań Prosze o pomoc napisz mi na pocztę: marcin1984wwy(malpa)wp.pl
  • Admin grupy Samochody
    Miałem takie przypadki.Siatka wydechu (potocznie zwana) łącznik elastyczny pomimo tego że była szczelna powodowała rezonans.
  • Poziom 28  
    Olałem to. Wiem, o którą to siatkę chodzi. Możliwe, że to ona, ale nic się z autem póki co nie dzieje od 1,5 roku, czyli odkąd go mam.
  • Poziom 19  
    Pozwólcie,że się wtrącę. Może to się wydawać nie za bardzo możliwe, ale tego typu drgania może powodować tzw wolne koło na alternatorze. Gdy się zwali silnik wpada w drgania na wolnych obrotach. Miałem tak w audi z silnikiem awx i w volvo s80 d5. Samemu mi było ciężko w to uwierzyć ale po wymianie alernatorów w tych autach, problem zniknął. Łatwo to sprawdzić. Wystarczy zdjąć pasek i sprawdzić czy koło kręci się w jedną stronę swobodnie. W końcu po coś to cholerne wolne koło zrobili. Sprawdzenie wiele nie kosztuje a można jednak sporo zaoszczędzić.
  • Poziom 16  
    Witam

    W zeszłym tygodniu miałem podobny przypadek.
    Winę w moim przypadku ponosił zacisk hamulcowy (przetarła się guma na tłoczku i się przytarł-nie odbijał).
    Sprawdź opory toczenia auta ,lub po jeździe , czy któreś kolo jest cieplejsze.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    "Mianowicie samochód podczas hamowania (dokładnie to po zatrzymaniu się) wchodzi silnikiem w jakiś dziwny rezonans. Po prostu czuję jak silnik drży (drgania są równomierne) gdy stoję na skrzyżowaniu. Natomiast gdy go tylko przegazuję silnik wypada ze swojego "rezonansu" i wraca do normalnej pracy. Obroty są takie same podczas drgania jak i normalnej pracy. Dzieje się to nie zawsze. Raz drga, innym razem nie. "

    Małe sprostowanie do tego co wczesniej napisałem. u mnie te drgawki wystepuja tylko przy hamowaniu tak w oklicach 15-0 km/h a zaraz po zatrzymaniu udstaja silnik pracuje rowniutko Dzieje sie to najczęsciej na rozgrzanym już silniku na zimny rzczej nie Silnik pali wzorowo

    Co Wy na to powiecie bo ja niewiem co to może by ???

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam jeszcze że po zdjęciu przewodów z czujnkia predkosci tego na skrzyni wszystko jest ok ale na liczniku predkosci nie widze :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Moze to cos zwiazane jest tez z czujnikiem temperatury bo na zimny ten problem rzczej nie wystepuje Słyszałem że tam jest jakieś czujnik cztero pinowy i moze ktoryś z tych pinów wysiadł???

    Dodano po 2 [minuty]:

    Szukam w necie podobnych przypadku ale jak narzaie nic sensownego nie znalazłem Jak by ktoś coś wiedział na ten temat to prosze niech napisze tu czy na moja poczte
    marcin1984wwy(malpa)wp.pl
  • Poziom 28  
    Ponoć taki problem może być spowodowany podobno kołem dwumasowym, tłumikiem albo po prostu układem hamulcowym. U mnie ten problem jest od początku. Nie są to jakieś porażające drgania, jeżdże z tym juz 1,5 roku i olałem to. Zdarzają się czasem, jak właśnie po hamowaniu zatrzymam się na skrzyżowaniu. Po przegazowaniu znikają.

    Czujnik temperatury znajduje się z tyłu bloku silnika, gdzie płyn chłodniczy wychodzi z głowicy, na wysokości rury od chłodnicy. To czujnik G2/G62. Ma dwa obwody, czyli 4 kabelki, czyli po prostu dwa czujniki zamknięte w jednej obudowie. Jeden przekazuje dane na deskę zegarów a drugi dla komputera. Wątpię, żeby to jednak ów czujnik miał jakiś wpływ na to...
  • Poziom 12  
    Kiedyś już pisałem o drganiach,a przyczyną okazał się wadliwie pracujący pompowtrysk , który nie pracował cyklicznie. Może u ciebie jest to samo / podobnie / w momencie gdy schodzi z obrotów to wariuje a jak dodasz gazu to sie stabilizuje.
  • Poziom 10  
    u mnie nie ma pompowtrysków to silnik ahn 110KM

    Dodano po 1 [minuty]:

    koló dwumasowe sprawdzałem mam dobre
    O com chodzi ztym tłumikem i tymi hamulcami możesz dokładnie wyjaśnic?

    Dodano po 1 [minuty]:

    musi byc jakas konkretna przyczyna tego problemu

    Dodano po 3 [minuty]:

    u mnie zdarzaja sie włsnie zawsze dlatego szukam tak wytrawle przyczyny golfa mam zaledwie miesiac a tu taka usterka i nie moge jej usunac
    zawsze vw uwazałem za bardzo solidne niezawodne auto a tu taka niespodzianka
  • Poziom 14  
    Czy na wylaczonej klimie tez sa drgania? Bo jezeli drgania wystepuja wtedy gdy zalaczysz klime to jest normalne
  • Poziom 10  
    wogóle nie mam klimy

    Dodano po 2 [minuty]:

    a moze to byc wina paliwa???

    Dodano po 3 [minuty]:

    A może to wina paliwa???
    Lub złej dawki paliwa w mapach lub tez kata wtrysku ? słyszałem tez o złym kodowaniu szkrzyni biegów pzrez co komputer zle dobiera dawki co o tym sadzicie??
  • Poziom 1  
    ale mądrości tu wypisują.kolego ,jak słusznie zauważył jeden z ludzi we wcześniejszym poście masz problemy z pompą paliwa.nie lekceważ tego ,ponieważ możesz gdzieś wyjechać autko stanie i bida. u mnie też mechaniory się głowili i nie mogli dojść co jest.przyjechał magik od diesli i pompa ,a raczej badziewiasty zaworek znajdujący się w środku.niestety koszt wysyłki(bo tylko w większych wioskach to robią) no i magik też zaśpiewał były większe niż naprawa pompy. jak to mówią wiedza kosztuje.[/tex]
  • Poziom 7  
    Podpinam sie pod temat. Gdyz mam identyczny problem.
    U mnie rowniez silnik zle pracuje po wyhamowaniu.
    Wciskanie sprzegla nic nie zmienia.
    Wystarczy tylko musnac pedal gazu i jest ok.
    Praca silnika wydaje sie byc taka jak przy odkteconym wtrysku przy odpowietrzaniu.

    Wykluczam kolo dwumasowe, i plecionke.
    Czy jest szansa sprawdzic jakos nastawnik samemu?
    Ewentualnie poprzez VAG'a?