Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł Cerasmart ZWB7-26A23 wybuchowo zapala

Indyczes 30 Kwi 2009 11:52 3542 21
  • #1 30 Kwi 2009 11:52
    Indyczes
    Poziom 33  

Witam kolegów.
    Na codzień serwisuję TV i w tym sprzęcie jestem zielony.
    Kocioł odpala detonacyjnie-wybuchowo i na wyswietlaczu pokazuje kod AU. Czasami pracuje cały dzień i nic się nie dzieje. Serwisant podchodził to tego tematu kilka razy i bez efektu. Obecnie na próbę jest wstawiona cała płyta i niby hula, ale koszt płyty ponad 1000zł. Razem z płyt zostały zmienione jakieś przewody-nie wiem dokładnie co-kocioł stoi u szwagra. Przypuszczam, że chodzi o przewody wysokonapięciowe-pierwotnie było przypuszczenie, że tam jest przebicie i dlatego iskra pojawia się z opóźnieniem i stąd wybuchowe zapalanie. Może ktoś z kolegów naprowadzi mnie na trop usterki, czy jedynym sposobem naprawy jest tylko wymiana całej płyty? W sprzęcie RTV jest to nie do pomyślenia.Dodatkowo został wymieniony iskrownik,czy coś podobnego.
    Prawdopodobnie uszkodzony może by transformator zapłonowy i tutaj pytanie gdzie dostać? Taki sam problem był poruszany tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic548368.html

0 21
  • #2 30 Kwi 2009 20:37
    serwisant73
    VIP Zasłużony dla elektroda

Z twego opisu wynika,że winę ponosi elektronika.Sam transformator,przewody i elektrody są elementami wymiennymi ale do takich części zasadniczo dostęp mają tylko serwisanci.Co do płyty głównej,to raczej nikt nie podejmie się jej naprawy.Brak dostępu do tak szczegółowych schematów jest tutaj skuteczną zaporą.A poza tym płyta "dba o bezpieczeństwo użytkownika",więc lepiej w niej nie grzebać na własną rękę-nawet jeśli jest się elektronikiem.

0
  • #3 30 Kwi 2009 21:44
    krzysztofmatusik
    Poziom 22