Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł Cerasmart ZWB7-26A23 wybuchowo zapala

Indyczes 30 Kwi 2009 11:52 3542 21
  • #1 30 Kwi 2009 11:52
    Indyczes
    Poziom 33  

    Witam kolegów.
    Na codzień serwisuję TV i w tym sprzęcie jestem zielony.
    Kocioł odpala detonacyjnie-wybuchowo i na wyswietlaczu pokazuje kod AU. Czasami pracuje cały dzień i nic się nie dzieje. Serwisant podchodził to tego tematu kilka razy i bez efektu. Obecnie na próbę jest wstawiona cała płyta i niby hula, ale koszt płyty ponad 1000zł. Razem z płyt zostały zmienione jakieś przewody-nie wiem dokładnie co-kocioł stoi u szwagra. Przypuszczam, że chodzi o przewody wysokonapięciowe-pierwotnie było przypuszczenie, że tam jest przebicie i dlatego iskra pojawia się z opóźnieniem i stąd wybuchowe zapalanie. Może ktoś z kolegów naprowadzi mnie na trop usterki, czy jedynym sposobem naprawy jest tylko wymiana całej płyty? W sprzęcie RTV jest to nie do pomyślenia.Dodatkowo został wymieniony iskrownik,czy coś podobnego.
    Prawdopodobnie uszkodzony może by transformator zapłonowy i tutaj pytanie gdzie dostać? Taki sam problem był poruszany tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic548368.html

    0 21
  • #2 30 Kwi 2009 20:37
    serwisant73
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z twego opisu wynika,że winę ponosi elektronika.Sam transformator,przewody i elektrody są elementami wymiennymi ale do takich części zasadniczo dostęp mają tylko serwisanci.Co do płyty głównej,to raczej nikt nie podejmie się jej naprawy.Brak dostępu do tak szczegółowych schematów jest tutaj skuteczną zaporą.A poza tym płyta "dba o bezpieczeństwo użytkownika",więc lepiej w niej nie grzebać na własną rękę-nawet jeśli jest się elektronikiem.

    0
  • #3 30 Kwi 2009 21:44
    krzysztofmatusik
    Poziom 22  

    Ja mam takie zdanie... Gdzieś ucieka iskra do masy,ale w końcu wyjdzie na swoje miejsce i w skondensowanej atmosferze gazowej wybucha.Skoro wszystko wymieniono powinno być dobrze,ale.... Nikt nie powiedział że nowy przewód,elektroda,czy generator iskry musi działać prawidłowo.Płyta na pewno nie jest winna!!!!!Podaje napięcie i zapłon powinien być.Tak myślę.

    0
  • #4 01 Maj 2009 07:28
    Indyczes
    Poziom 33  

    serwisant73 napisał:
    Z twego opisu wynika,że winę ponosi elektronika.Sam transformator,przewody i elektrody są elementami wymiennymi ale do takich części zasadniczo dostęp mają tylko serwisanci.Co do płyty głównej,to raczej nikt nie podejmie się jej naprawy.Brak dostępu do tak szczegółowych schematów jest tutaj skuteczną zaporą.A poza tym płyta "dba o bezpieczeństwo użytkownika",więc lepiej w niej nie grzebać na własną rękę-nawet jeśli jest się elektronikiem.

    Uważam, że jak wymienię transformator na oryginalny to zachowam wszystkie parametry fabryczne płyty. Nie ma tam nic kosmicznego :D, tylko dwie końcówki lutowane do druku. Swoją drogą dziwi mnie zachowanie autoryzowanego serwisanta, który podchodzi do pieca przez pięć razy i bez efektu.Oczywiście za każdym razem kasuje swoje :cry:.
    Z tego co powiedział szwagier obecnie oprócz płyty są podstawione jakieś nieoryginalne przewody wysokonapięciowe, serwisant obiecał, że jak wszystko będzie w porządku, to wymieni przewody na oryginalne.
    Może klient został wprowadzony w błąd, przyczyną usterki były właśnie te przewody? Wylutowałem to trafko i wizualnie wygląda na idealne, oczywiście jak to bywa z elementami wysokonapięciowymi prawda wychodzi dopiero w rzeczywistych warunkach pracy.Co możecie powiedzieć na temat tej firmy, może u nich dostanę potrzebne części: http://www.systemgaz.com.pl/o_nas.htm

    0
  • #5 01 Maj 2009 16:45
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Rozumiem, że wcześniej, przed wymianą płyty serwisant wyczyścił kocioł ??

    Kupowałem części do Junkersa w firmie Systemgaz. Mnie nie zawiedli. Co chciałem to dostałem, chociaż trzeba trochę poczekać.

    PS. A jak serwisant kasuje 5x za dojazd i nie naprawia to trzeba zadzwonić na infolinię serwisową Junkers i tam można się pożalić.

    0
  • #6 01 Maj 2009 18:34
    akwedukt
    Specjalista - systemy grzewcze

    Pytanie czy pan po czyszczeniu kotła wykonał analizę spalin.Czesto w kondensatach należy to korygować bo są problemy z wejściem na moc startową.

    0
  • #7 01 Maj 2009 22:38
    12B
    Specjalista - systemy grzewcze

    Moim zdaniem wymiana płyty będzie skuteczna. Niestety kasa do płacenia spora. .Ale lepiej zapłacić niż słuchać detonacje podczas zapłonu kotła.

    0
  • #8 02 Maj 2009 23:24
    akwedukt
    Specjalista - systemy grzewcze

    Pytanie czy tym kodem napewno jest ''AU''.jeśli nie pamiętasz wejdz w pierwszy poziom serwisowy i funkcja ,, .0,, pokaże ci ostatni kod błędu.Wejście w poziomy serwisowe jest w instrukcji kotła,jeśli nie czujesz się na siłach dzwoń 0801-300-810.Nie wszyscy serwisanci dają radę kondensatom.

    0
  • #9 13 Maj 2009 19:26
    systemgaz
    Poziom 23  

    akwedukt napisał:
    ...,jeśli nie czujesz się na siłach dzwoń 0801-300-810.Nie wszyscy serwisanci dają radę kondensatom.


    Witam, tak na wszelki wypadek informuję nicka Akwedukt, że budowa i serwisowanie kotłów kondensacyjnych jest prosta. Wystarczy tylko posiadać materiały serwisowe do danego urządzenia. Instrukcje serwisowania dostarczane są choćby do urządzeń De Dietrich i nikt z tego nie robi jakiś tajemnic. Tak więc jeśli posiada Pan "serwisówkę", a ktoś inny nie, to faktycznie może Pan roztaczać wizję niebywałej kompetencji serwisu Junkers z zakresem kompetencji "kondensaty" :)
    Od dawna Junkers Bosch zlikwidował samodzielne zarządzanie "Flotą serwisantów" i wynajął firmy zewnętrzne do obsługi serwisantów. Firma Termitech spełnia taką funkcję w Warszawie, a System Gaz wspiera ich w sprzedaży, pomocy technicznej oraz promuje markę Junkers. Tak więc sugerowanie, nie kupuj w System Gaz 0-22 812-05-04 tylko dzwoń do Tel. 0 801-300-810 :) czyli Termitech nam też pasuje. My, czy Oni na jedno wychodzi, bo w tzw. centrach serwisowych zaopatrują się osoby z list autoryzowanych, a nie KAŻDY :)

    Pozdrawiam

    0
  • #10 14 Maj 2009 21:59
    akwedukt
    Specjalista - systemy grzewcze

    A świstak siedzi i zawija w te sreberka.Wię proszę podać sposób nastawy palnika kondensatu mając do dyspozycji śrubokręty,młotek ,szczypce i instrukcję serwisową dostarczaną do kotła.Bez analizatora będzie zrywać płomień albo zjara siatkę palnika i to jest faktycznie proste.A tak na marginesie znowu ktoś komuś robi reklamę.

    0
  • #11 15 Maj 2009 07:16
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    systemgaz napisał:

    My, czy Oni na jedno wychodzi, bo w tzw. centrach serwisowych zaopatrują się osoby z list autoryzowanych, a nie KAŻDY :)


    Więc jako firma serwisowa ale bez autoryzacji Junkers nie kupię już części u Was? Pytam, bo kiedyś kupiłem bez problemu.

    0
  • #12 15 Maj 2009 11:06
    systemgaz
    Poziom 23  

    Witam, w poprzednim email opisywane są dwie firmy. Proszę się nie martwić SG nadal zaopatruje serwisantów, instalatorów, zakłady produkcyjne, kontrahentów i osoby prywatne w różne towary. Z tym, że dla tych ostatnich mamy zawężoną ofertę. Może i my pójdziemy w ślady Viessman? Będziemy szkolić na serwisantów z uprawnieniami do pracy w branży? Zobaczymy... :)

    I tym optymistycznym akcentem życzę Panom miłego dnia.

    Dodano po 6 [minuty]:

    akwedukt napisał:
    ....A tak na marginesie znowu ktoś komuś robi reklamę.


    Szanowny nicku Akwedukt, przeglądając pańskie wypowiedzi w różnych tematach tego portalu, to Pan wciąż podaje numer telefonu do zaprzyjaźnionej firmy, a pisze, że to System Gaz się reklamuje, ale z Pana dowcipniś :)

    0
  • #13 15 Maj 2009 11:19
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    SG może szkolić serwisantów. Tylko na jakiej podstawie udzieli autoryzacji serwisowej producenta ?
    No, chyba, że SG stworzy swoją markę. Wtedy OK

    0
  • #14 15 Maj 2009 12:07
    systemgaz
    Poziom 23  

    Lubię wyrwane zdanie z kontekstu :) jakże uroczo zmieniają sens wypowiedzi. Otóż Viessmann otworzył szkołę z zakresu ogrzewnictwa na swoje potrzeby i branży ciepłownictwa. Doskonały pomysł patrząc, ilu brakuje fachowców, a pozostałych jakie kumoterstwo trzyma w gromadce. System Gaz nie założy szkoły, ale zorganizuję szkolenia tematyczne wraz z wybranymi producentami. Pewnie wprowadzę możliwość uzyskania uprawnień zawodowych i certyfikatów producentów. Dla Was to dobra nowina, bo wiedzy nigdy dość :)

    0
  • #15 15 Maj 2009 12:24
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    systemgaz napisał:
    Lubię wyrwane zdanie z kontekstu :) jakże uroczo zmieniają sens wypowiedzi. System Gaz nie założy szkoły, ale zorganizuję szkolenia tematyczne wraz z wybranymi producentami. Pewnie wprowadzę możliwość uzyskania uprawnień zawodowych i certyfikatów producentów. Dla Was to dobra nowina, bo wiedzy nigdy dość :)

    A co jest wyrwane z kontekstu ? Sens jest tu zawsze jednoznaczny.
    Co do szkoleń - życzę powodzenia. Vissmanna było stać na założenie szkoły. Jakie są wyniki szkoleń, zainteresowani wiedzą.
    Porywacie się chyba z motyką na słońce, ale życzę powodzenia. Jeżeli coś takiego będzie miało miejsce, proszę o info
    systemgaz napisał:
    ...dobra nowina, bo wiedzy nigdy dość :)

    0
  • #16 15 Maj 2009 16:17
    akwedukt
    Specjalista - systemy grzewcze

    Nadal nie uzyskałem odpowiedzi od SG jak za pomocą młotka i przecinaka nastawić palnik kondensatu.Być może na waszych szkoleniach będzie to do zrealizowania.Co do numeru telefonu,jeśli klijent ma kocioł gwarancyjny to jaki miałem podać numer 997.

    0
  • #17 16 Maj 2009 11:04
    systemgaz
    Poziom 23  

    Odpowiedź już Pan dostał. Skoro dalsze wypowiedzi zostały usunięte, a pańska została, to należy ją z powrotem dokleić, lub usunąć pozostawione pańskie insynuacje i pytania na poziomie dyletanta.

    ---------
    15 Maj 2009 19:49 Re: Kocioł Cerasmart ZWB7-26A23 wybuchowo zapala Odpowiedz z cytatem

    akwedukt napisał:
    Nadal nie uzyskałem odpowiedzi od SG jak za pomocą młotka i przecinaka nastawić palnik kondensatu.


    Po pierwsze na drunowate pytania nie odpowiadam, bo szkoda czasu.

    akwedukt napisał:
    Być może na waszych szkoleniach będzie to do zrealizowania


    Od dawna pisze Pan idiotyzmy o System Gaz i szkaluje nasz wizerunek na tym portalu. Pańskie komentarze są na poziomie zawodówki.

    akwedukt napisał:
    Co do numeru telefonu,jeśli klijent ma kocioł gwarancyjny to jaki miałem podać numer 997.


    Lepiej poświęć Pan swój czas na zasady pisowni ...-> "klijent", aż oczy bolą Smile no chyba, że dyslektyk, dysgraf i dyzmuł w jednej osobie Smile

    Dodano po 49 [minuty]:

    Odpowiem, bo gość z nickiem akwedukt jest namolny:

    Przygotowanie do pracy. Nastawa, przestawienie, wyłączenie - nastawa palnika.
    Dyletantom z serwisu panie akwedukt i niedouczonym osobom z branży polecam lekturę instrukcji technicznych De Dietrich i Junkers Bosch:

    http://www.dedietrich.com.pl/manuals.php?f_view=1&f_id=117

    http://www.kominki-co.pl/downloads/instrukcje/cerapur-zsbr-zwbr-3-5-25a.pdf

    Instrukcje są ogólnodostępne, więc proszę nie pisać o jakiś specjalnej wiedzy serwisanta z Junkers Bosch, by nastawić palnik w kotle kondensacyjnym. A ten bełkot o przecinaku jest po prostu osłabiający.

    0
  • #18 16 Maj 2009 14:20
    akwedukt
    Specjalista - systemy grzewcze

    W instukcji jest napisane ,, wejść w tryb serwisowy poz. 2,0 nastawić moc min.(1) zmierzyć zawartość CO2 ,nastawić moc max.(2) zmierzyć zawartość CO2 ewentualnie skorygować,przestawić moc na 0 -zapamiętać.Sprawdzić szczelność połączenia przewodu powietrzno spalinowego na podstawie zawartości 02 i CO w powietrzu do spalania O2 większa niż 20 procent CO mniejsze niż 0,2 procenta,, koniec.Pytam kto z forumowiczów nie posiadających analizatora spalin wie jak to zrobić i czym ,gdzie umiejscowić sondę i na jakiej głębokości podczas pomiaru emisji spalin i podczas badania szczelności przewodu koncentrycznego.Dodam że przed analizą spalin zaleca się wykonać pomiar mikromanometrem podciśnienia w puszce zmieszania wstępnego żeby nie było przekłamań podczas analizy spalin.Ale SG twierdzi że to tanie proste.Podczas produkcji kotła cerasmart wychodziły 3-rodzaje palników i 2-rodzaje wymienników głównych co wiązało się z kilkoma rodzajami parametrów spalin a tych informacji brak w instukcji dostępnej dla użytkownika bo i po co.,,Nastawa ,przestawienie,wyłączenie-nastawa palnika ,, Co to znaczy,tak chcecie szkolić instalatorów i serwisantów to tylko świadczy o braku podstawowej wiedzy.A od kiedy to RCSJ-Warszawa kupuje od was części zamnienne.Proponuję zakończyć ten temat bo jest przerost formy nad treścią i walka o klienta a chyba to forum zostało poświecone czemuś innemu.I coś na koniec-nigdy na tym forum w stosunku do SYSTEMGAZ nie użyłem słów ,,niedouczony,bełkot,dyletan na poziomie zawodówki,dyzmuł,dysgraf,bełkot a to świadczy o waszej kulturze.Pozdrawiam.

    0
  • #20 16 Maj 2009 16:10
    12B
    Specjalista - systemy grzewcze

    Wracając do tematu faktycznie winą detonacji podczas zapłonu może być transformator zapłonowy.(oczywiście jeśli kocioł jest czysty, elektrody nie są zużyte, nic się złego nie dzieje z osprzętem powietrzno-spalinowym i kocioł jest prawidłowo wyregulowany- analizator spalin). Niestety z tego co mi udało się ustalić trafo zapłonowe jest integralną częścią płyty głównej i nie można go kupić osobno. No chyba że u producenta. Jeśli więc u szwagra po wymianie płyty kocioł nie "bucha" radzę z bólem zapłacić.

    0
  • #21 16 Maj 2009 20:36
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    No niestety, to prawda, choć gorzka. Czasem należy wezwać serwis.
    Jeżeli natomiast będą produkowane kotły z logo SG (już wkrótce), to do każdego kotła nieodpłatnie będzie dostarczany analizator spalin, żeby klient mógł sobie go sam serwisować.
    Dokładnie tak, jak kiedyś syrenki i maluchy - na krawężniku :D

    0
  • #22 16 Maj 2009 20:58
    serwisant73
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A nasz piękny kraj będzie rozbrzmiewał co rusz detonacjami...

    0