To trochę niefortunne sformułowanie. W poprzednim poście napisałem, że PRACUJE zawsze, więc przy pełnym otwarciu przepustnicy też. Ale nie jest to tak, że albo jest otwarty albo zamknięty. Taki silniczek ma nawet kilkaset położeń (stąd nazwa silnik krokowy). W silniczkach takich jak np. w Oplach jest oś na ślimaku i w zależności od parametrów silniczek wkręca lub wykręca oś ustawiając wielkość szczeliny, którą przepływa powietrze. W silniczkach takich jak w VW lub Audi z lat 90-tych tak naprawdę nie jest to silniczek krokowy, tylko taki zawór elektromagnetyczny, który albo odciąga taką zapadkę, albo wykonuje drgania (czuć je wyraźnie przy dotknięciu ręką) tłoczkiem.
Bardziej konkretnych informacji można poszukać w iternecie,
po polsku nazywa się to zawór stabilizacji biegu jałowego a po angielsku IAC
Idle Air Control.
Najlepiej jednak znaleźć opis konkretnego układy regulacji silnika i układu wtryskowego. Czyli szukać opisu lub instrukcji serwisowej układu (nie wim jaki tam jest u Ciebie. K-Jetronic, Zetec, Digifrant itp. itd.
O, znalazłem, np. na stronie astra(kropka)autokacik(kropka)pl
w dziale Technika jest punkt pod nazwą "Układ Motronic".
Bardzo obszerne i rzeczowe omówienie wielu elementów układu wtryskowego. Polecam.