Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat zapłonu do skutera Peugeot

maciek bogatynia 30 Kwi 2009 20:36 6219 6
  • #1 30 Kwi 2009 20:36
    maciek bogatynia
    Poziom 14  

    Szukam schematu do skutera Peugeot SV 125,najbardziej mnie interesuje zapłon i stacyjka .Proszę o info. jaki opór ma cewka ładująca moduł CDI oraz jakie napięcie powinna generować przy kręceniu rozrusznikiem.

    Schemat zapłonu do skutera Peugeot

    0 6
  • Pomocny post
    #2 25 Maj 2009 21:30
    xixin
    Poziom 14  

    Nie wiem jak we wymienionym skuterze ale z mojej praktyki z różnymi zapłonami CDI wynika, że:
    Napięcie zasilania modułu CDI wynosi od 200 do 330V przy czym nie spotkałem się z przypadkiem takim, aby moduł którego napięcie zasilania wynosi 300V zasilić 200V i żeby skuter nie zadziałał.
    Dostateczna iskra na świecy pojawia się przy m/w. 100V
    Oporność wynosi od 200 do 400 Ω.

    Moja metoda na sprawdzenie cewki zasilającej:
    1. Omomierzem
    2. Za pomącą transformatora bezpieczeństwa.


    Transformator bezp. zrobiłem tak, że kupiłem dwa zasilacze antenowe, wyjąłem transformatory, połączyłem je uzwojeniami wtórnymi ze sobą, uzwojenie pierwotne obojętne którego połączyłem do modułu CDI a drugiego do sieci 230V.

    1
  • #3 26 Maj 2009 18:39
    maciek bogatynia
    Poziom 14  

    W tym skuterze cewka ma tylko 15 ohm i generuje napięcie 1 volt mierzone miernikiem ,przewinę cewkę i zobaczymy dalej.

    0
  • #4 26 Maj 2009 19:35
    xixin
    Poziom 14  

    Jeszcze raz pomierz napięcie między cewką a masą lub jeżeli masz wyprowadzone dwa przewody od cewki zasilającej to między nimi.
    Nie muszę przypominać o ustawieniu multimetru na prąd zmienny
    Pod czas kręcenia rozrusznika powinno być napięcie min. 50V~
    Często przyczyną wskazań 1V jest pomiar z ustawionym właśnie multimetrem na prąd stały.

    Jeżeli definitywnie masz uszkodzoną cewkę to możesz zastosować pewien trik
    Wiadomo że nawinięcie dużej liczby zwojów jest bardzo niewdzięcznym zajęciem, więc proponuję Ci nawinąć kilkadziesiąt zwojów drutem powiedzmy Φ0.5mm i dać mały transformator z zasilacza antenowego, łącząc go uz. wtórnym z cewką a uz. pierwotnym z modułem. Tylko nie przesadź z liczbą zwojów żeby napięcie na module nie przekroczyło 380V-390V na wysokich obrotach silnika bo kondensator w CDI "pizdnie". Jest na 400V - za zwyczaj

    0
  • #5 27 Maj 2009 16:12
    maciek bogatynia
    Poziom 14  

    No i dupa ,dzisiaj odebrałem cewkę z przewinięcia ,nawinęli takim samym drutem 0,18mm tyle samo uzwojeń okazało się że ma taką samą oporność jak stara.
    Wychodzi na to że trzeba drugi moduł, ale jaki nie mam pojęcia ???

    0
  • #6 27 Maj 2009 19:57
    xixin
    Poziom 14  

    A mierzyłeś napięcie na odłączonym module zapłonu?
    Zrób zdjęcie swojego modułu to może coś wymyślimy, w większości przypadków pasują moduły od chińskich quadów 200-250ccm

    0
  • #7 27 Maj 2009 20:45
    maciek bogatynia
    Poziom 14  

    Tak mierzyłem na kostce bez modułu oraz na samej cewce,jutro zrobię fotkę.

    0