Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 96 r 3.3 B-nie odpala

01 Maj 2009 19:15 18102 13
  • Poziom 2  
    Witam,

    mam Chryslera Voyagera 96 r. 3.3 B+gaz. Początkowo na innym sterowniku działał na 4 cylindrach a nie na 6. Elektronik stwierdził iż jest popsuty komputer ale nie chciał go naprawić. Znalazłam 2 komputer o takich samych nr został zdjęty immobilaser i włożony do samochodu. Samochód ma chęć odpalić ale dzisiaj był mechanik i stwierdził że nie ma iskry na cewce ale kable są wszystkie ok.
    Już nie wiem co mam robić bo tylu niby"fachowców" do niego zaglądało że szkoda gadać. Samochód już ponad 2 tyg nie jeżdzi a jest zarobkowy.

    Proszę o pomoc jak najszybciej.

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    widzę że niestety nikt nie umie mi pomóc!!!!!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    Przede wszystkim te autko potrzebuje konserwacji instalacji.Rozpinamy złączki i psikamy sprajem do do elektroniki i sprawdzamy czy piny z gniazdami nie są skorodowane a pózniej przed złożeniem smarujemy odpowiednim smarem do elektroniki aby zabezpieczyć przed wilgocią.
    To samo robimy ze sterownikami z tym ,że sprawdzamy czy na płytach z układami i ścieżkami nie ma korozji albo zimnych lutów na pinach ale to już ma za zadanie elektronik chyba ,że masz jakąś osobę która wie o co w tym biega.
    Wtych samochodach dość często się psuje elektronika ale jak opisałem wyżej po tych zabiegach będzie jeździć

    Z twojego opisu wynika że,ten fachowiec nie miał ochoty tego naprawić.
    Opisz dokładnie swoje uwagi jakie zauważyłaś przy rozruchu oraz to co dzieję się na zegarach i na pewno ci swieci serwis engine soon.

    Podaj mi twój kod migowy jaki wyświetla się przy pomocy kontrolki serwis engine soon.
    Jak to zrobić.Przekręcasz kluczyk trzy razy w pozycję do pojawienia się zasilania na zegarach czy kontrolek i za trzecim razem zostawiasz kluczyk w pozycję zapłon i liczysz mrugnięcia kontrolki serwis engine soon.
    Jedno mrugnięcie odpowiada cyfrze 1 dwa mrugnięcia cyfrze 2 itd.Początek kodów 12 koniec 55 kody występują tylko dwucyfrowo.
    Odłączenie akumulatora kasuje kody ale jeśli usterka się pojawi wystąpią ponownie.Napisałem to aby można było to sobie samemu sprawdzić.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    dziękuje za podpowiedz na pewno sprawdzimy.
    Jeszcze mam jedno pytanie, czy jest możliwe to iż elektronik nie zdjął immobileisera z tego komputera albo źle coś wgrał?

    Dodano po 35 [minuty]:

    witam,

    sprawdziliśmy kody i są trzy:
    12,23,55.

    Proszę o pomoc jak najszybciej.
  • Poziom 19  
    Kody błędów

    11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu.
    12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
    13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy.
    14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
    15 Brak sygnału czujnika prędkości / odległości.
    16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
    17 (1985 tylko turbo): obwód czujnika stukania. Silnik zbyt długo pozostaje zimny.
    21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
    22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
    23 Czujnik temperatury powietrza wlotowego może być uszkodzony.
    24 Czujnik położenia przepustnicy poza zakresem.
    25 Zwarty obwód napędu silnikowego automatycznego biegu jałowego (AIS) lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
    26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
    27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
    31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
    32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
    33 Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty.
    34 (1984-86) EGR obwód solenoidu zwarty lub otwarty. (1987-1991) regulator prędkości zwarty lub otwarty.
    35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
    36 Otwarty lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
    37 Usterka lampki wskaźnikowej przesunięcia (układ 5-biegowy) Niskie napięcie w części obwodu napędu solenoidu blokującego / odblokowującego przepustnicę (87-89); w obwodzie cewki solenoidu (85-89 Turbo I-IV); na czujniku temperatury przekładni (1995 i późniejsze).
    41 Obwód regulacji pola alternatora otwarty lub zwarty.
    42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
    43 Nie uzyskano szczytowego prądu w cewce pierwotnej przy maksym. czasie przebywania; problem z interfejsem modułu napędowego do zespołu sterowania.
    44 Na płytce logicznej FJ2 nie ma napięcia; samo-diagnostyka zespołu sterowania wskazuje na problem; przekroczony zakres temperatury akumulatora.
    45 Przekroczony limit turbodmuchawy (silnik został wyłączony przez zespół sterowania).
    46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie ładowania lub zbyt niskie napięcie w układzie ładowania.
    47 Zbyt małe napięcie w akumulatorze i zbyt mała moc alternatora (zbyt małe napięcie w układzie ładowania).
    51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
    52 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki bogatej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
    53 Wewnętrzny problem w zespole sterowania.
    54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).
    55 Koniec kodów.
    61 Czujnik "Baro" otwarty lub zwarty.
    62 Przebiegu w milach z systemu Emission Maintenance Reminder (EMR-kontrola utrzymania emisji) nie można przechowywać w EEPROM. Błąd PCM, nie zapamiętano mil z SRI.
    63 Sterownik nie może zapisywać sygnałów w EEPROM.
    64 Niesprawny katalizator.
    65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
    88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).

    Są to kody podstawowe bo szczegółowe Wyglądają tak i można je tylko odczytywać komputerem diagnostycznym

    http://www.troublecodes.net/chrysler/

    http://www.obd-2.biz/obd2.php
  • Poziom 9  
    czesc mam pytanie gdzie sie znajduje kostka od modułu ogrzewania gdzie jej szukać
  • Poziom 23  
    Witam, czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu do sprawdzenia .
  • Poziom 9  
    Witam.Mam podobny problem.Mam voyagera 2,5 na monowtrysku,91r.jest w nim założone lpg(al-700 Autronic,protec digital,silnik krokowy)Problemy zaczeły sie od pompy paliwa-padła.na gazie chodził bez problemu.wczoraj rano umarł też gaz.silnik nie do odpalenia.iskra jest.po założeniu nowej pompy paliwa i filtra nie chce odpalić.Ale jak mechanik wstrzykuje paliwo do kolektora to odpala na chwile.odesłał mnie do speca od gazu bo stwierdził że elektronika od lpg rozłącza wtrysk.Spec od gazu odesłał mnie do mechanika bo stwierdził że żeby naprawiać instalacje lpg musi być sprawny na pb.Kółko sie zamkło inie mam pomysłu co dalej.Może ktoś ma jakiś pomysł?Z góry dziękuje.
  • Poziom 10  
    witam.

    bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie:

    dodge caravan 3.0 rok 94 wtrysk gazu.



    samochód stał ok 2 miesięcy. Jak próbowałem odpalić okazało się że aku padł. podłączyłem lejce z drugiego sam i nic. Silnik kręcił ale nie zapalał! Nie było słychać pompy paliwa. podłączyłem dobry prostownik warsztatowy z opcją start i nagle ruszyła pampa paliwa i odpalił!

    wymieniem akumulator, nie był nowy ale kręcił i działało

    po paru dniach zgasł samochód i próbuje go odpalić pampa staruje, kręci silnik, ale nie odpali i aku padło...podłączyłem nowy aku i nici wogoole nie startuje pampa paliwa...poczekałem 3 h i odpalił....


    co to może być???

    sprawdzałem bezpiecznik, przekaźnik od pompy paliwa i jest ok



    bardzo proszę o pomoc
  • Poziom 19  
    Sprawdzić wszystko co napisałem kilka postów wyżej bo dotyczy to wszystkich samo chodów.

    Kup sobie manometr do 6 bar podłącz pod przewody zasilające z pompy lub w okolicach wtrysku chyba ,że masz gniazdo kontrolne na listwie paliwowej (można kupić cały zestaw)
    ciśnienie powinno oscylować 3-4 bar i nie może schodzić z listwy.
  • Poziom 10  
    raczej myślę ze jest to problem dot. elektryki zasilającej pompe paliwa

    ale tak czy siak poczyszczę te styki jak mówisz zobaczymy!!

    macie może jakiś link do manuala do voyagera??


    ale i tak dzięki za zainteresowanie. j
    i gdzie jest dostęp do pompy paliwa ( podłączę ja na krótko zobacze czy wogoole działa)



    pozdr
  • Poziom 10  
    da radę się dostać do pompy paliwa (zasilania od niej) "od góry" tzn bez podejścia z kanału??
  • Poziom 9  
    Dołączam się do tematu. Chrysler Grand Voyager 96' 3.3 v6 po prostu nie odpalił. ieczorem po powrocie postawiłem auto na parkingu a rano pierwsze przekręcenie stacyjki i silnik załapał na sekundę i zgasł. Od tamtej pory sprawdziłem chyba wszystkie połączenia elektryczne, pryskałem sprayem do połączeń elektrycznych, wymieniłem cewki zapłonowe, dolełem piliwa do połowy baku i dalekj auto stoi na parkingu.

    Przed odłączeniem akumulatora odczytałem kod migowy: 12,42,55.
    Sprawdzałem przekażniki i bezpieczniki ale nie znalazłem nieprawidłowości.
    Co mam dalej z nim robić?
  • Poziom 9  
    zgasł i nie odpala już czy odpala i gaśnie ?