Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF IV 1.6 16v 2001r wytopilo tloki

seattdi 01 Maj 2009 18:32 7505 18
  • #1 01 Maj 2009 18:32
    seattdi
    Poziom 12  

    Witam,problem jak w temacie,otoz mam golfa 1.6 16 v AZD 2001,w czasie jazdy silnik zaczal przerywac i zgasl,zdjalem glowice i okazalo sie ze wytopione sa dwa tloki,wiec zakupilem kompletny dol silnika a glowice zawiozlem do sprawdzenia,przy okazji kuplem tez nowa odme w aso vw,silnik poskladalem,odpalilem i przejechalem jakies 60 kilometrow i znow o samo,wytopiolo dwa tloki,te same,nie wiem za bardzo co moze byc przyczyna,dodam iz samochod ma 300000km i nie ma instalacji gazowej,moze ktos mial podobny przypadek,gdzie teraz szukac przyczyny????,pozdrawiam

    [!!!!!!!!!!!!]Ozdobniki ?! robokop

  • #3 02 Maj 2009 09:16
    seattdi
    Poziom 12  

    tloki od strony komory spalania sa wytopione gdzies tak w 50% i porysowalo przy okazji cylindry,przed wymiana silnika bylo dokladnie tak samo

  • #4 02 Maj 2009 10:07
    Pittt
    Poziom 29  

    Może jest jakiś problem z chłodzeniem w tym rejonie silnika ?

  • #5 02 Maj 2009 11:33
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    jak nowy dół silnika, to wina leży w głowicy, może ma zatkane kanały wodne

  • #6 02 Maj 2009 17:48
    mloodzian
    Poziom 12  

    do szczepanstefan ta a był w tej bajce smok?? wywalilo by ci koleszko uszczelke albo by sie zaczelo lac a napewno pogielo by glowice ale nie ma mozliwosci wypalenia tlokow,stawiam na spalanie detonacyjne(stukowe)w silniku diesla wypala ci tloki jak masz kiepskie wtryski i duza temp. sie robi,a jak silnik "stuka"robi sie to samo

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha masz kata czy nie,nie stopił ci sie ostatnio??

    Dodano po 2 [godziny] 41 [minuty]:

    jeszcze jedno do tych mądrych ludzi,tloki chlodzi przeplywający ładunek oraz w niektorych konstrukcjach natrysk oleju na denko

  • #7 02 Maj 2009 18:58
    wopor
    Poziom 32  

    witam, rozumiem że to benzyna a nie diesel kolego mloodzian, te silniki maja czujnik spalania detonacyjnego , na dowlandzie jest jak go sprawdzac, mozliwe ze żle opóżnia zapłon, miałem taki przypadek ze wytopiło denko tłoka ale przyczyna było po stronie swiec zapłonowych, wypaliło porcelanke z środkowej elektrody i spadła na tłok i zrobiła sie dziura, temp. silnika w normie?, i cisnienie oleju?, i jak po złożeniu silnika pracował, powodzenia

  • #8 02 Maj 2009 21:02
    mloodzian
    Poziom 12  

    żle sie wyraziłem bo jasne ze to benzyna adiesla napisałem tylko dla przykładu

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    "a jak silnik "stuka" robi sie to samo" cytat żeby mnie ktoś nie wział za idiote

  • #9 02 Maj 2009 22:13
    bajergdynia
    Poziom 15  

    Duży wzrost temperatury spalania powoduje też za mala ilość wtrysniętego paliwa. Może wstyski się pozapychaly?

  • #10 02 Maj 2009 23:05
    Pittt
    Poziom 29  

    mloodzian: o tego idiotę to tak się nie obawiaj, inni są bardziej wyrozumiali niż ty i dyskutując liczą się z tym że ktoś inny może nie mieć racji. Wyluzuj, jak się pomylisz nikt na ciebie nie nakrzyczy, najwyżej wyprowadzi z błędu.
    Od tego mamy te forum.

  • #11 03 Maj 2009 10:21
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    ale mloodzian krzyczy od razu i nazywa idiotami, czyli
    jego trzeba też ostro potraktować

    każdy daje jakiś przykład tego co mogło się stać, a jeżeli się myli to trzeba go poprawić a nie od idiotów wyzywać

  • #12 03 Maj 2009 12:16
    seattdi
    Poziom 12  

    katalizator jest caly,przynajmniej tak wyglada,po poskladaniu silnika odpalil i pracowal bez uwag,pracowal i przyspieszal prawidlowo przez 60 km,dodam jeszcze ze po otwarciu maski zalany olejem byl prawie caly silnik,identycznie jak za pierwszym razem,odme zalozylem nowa kupiona w aso vw

  • #13 03 Maj 2009 12:43
    Tommi029
    Poziom 17  

    Po pierwsze odpowiedz na pytanie robokopa.
    Co znaczy że silnik zalany był olejem, gdzie i skąd się lało?

    Czy robiłeś diagnostyke VAG?
    Czy kolektor wydechowy robił się czasem czerwony?

  • #14 03 Maj 2009 12:44
    wpsowa692
    Poziom 23  

    może niech napisze które tłoki wypala

  • #15 03 Maj 2009 13:04
    Breżniew
    Poziom 21  

    Świece na jaki kolor były wypalone - biały? Moim zdaniem przyczyną jest skład mieszanki.

  • #16 03 Maj 2009 13:36
    robokop
    Moderator Samochody

    Wklej zdjęcie takiego wypalonego tłoka- zarówno denka jak i płaszcza. Że olej poszedł w górę to normalne przy utracie kompresji. Możliwości są dwie - albo leje z wtryskiwaczy, albo brak chłodzenia. Cudów nie ma.

  • #17 03 Maj 2009 13:44
    seattdi
    Poziom 12  

    Tloki na 3 i 4 cylindrze wytopione,najwiecej oleju wywalilo gdzies z okolic tylu silnika,czyli z odmy podejrzewam,pokrywa silnika i prawie cala komora byla zalana,nie wiem czy teraz wymienic tylko wtryskiwacze i skladac motor i .........moze sie uda........

  • #18 03 Maj 2009 20:02
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    wklej fotki tych tłoków i silnika dużo to daje

  • #19 11 Cze 2010 10:25
    jgarbien
    Poziom 15  

    Wiem, że odgrzewam, ale może się komuś przyda. Przyczyną jest najprawdopodobniej stopienie wstępnego metalowego katalizatora, który znajduje się w kolektorze wydechowym. Dodatkowo w skrajnych warunkach urywające się kawałki blach zatykają zawór EGR. Wystarczy podjechac do zmyślnego puszkarza, który wytopi resztki kata, nawet mocy przybędzie. A jak ktoś chce spełniac dalej normę to musi wymienić głównego kata na większy.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME