Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tico Tluczenie w kolach , bicie w kierownicy.

jooker19 01 May 2009 20:28 4255 11
  • #1
    jooker19
    Level 12  
    Witam jak w temacie. Jade tico'skiem i tlucze mi sie autko , bije w kierownice. Jak myslicie moze to byc problem z tarczami ??? autko chwilke stalo i nie wiem czy gdzie sie nie zabokowaly hamluce .
  • #2
    qwerty67
    Level 24  
    Jak by ci się zablokowały hamulce to przy jeździe było by czuć smród i bardzo grzały by się piasty.
    Zapewne masz wybite końcówki drążków kierowniczych.
  • #3
    balonika3
    Level 37  
    qwerty67 wrote:
    Jak by ci się zablokowały hamulce to przy jeździe było by czuć smród i bardzo grzały by się piasty.
    Zapewne masz wybite końcówki drążków kierowniczych.
    A jeśli jest to na gładkiej drodze to dodatkowo niewyważone koła.
  • #4
    qwerty67
    Level 24  
    Najlepiej to na początek podnieś samochód i sprawdź ruszając na boki czy masz luz i czy coś puka. Jeśli nie to przejedź się do wulkanizacji aby sprawdzić wywarzenie
  • #5
    jooker19
    Level 12  
    wrazenie jest takie jakbu jedno z kol blokowalo sie prawdopodobnie z przodu . Nic sie nie grzeje wiec nie mam zielonego pojecia jak to ugryzc. A co do wywazenia to raczej nie to bo wczesniej autko sie nie tluklo tylko po zimie bo stalo chwilke czasu i takie dziwne ma objawy.
  • #6
    qwerty67
    Level 24  
    Ja Ci mówię podnieś auto sprawdź luzy i czy są stuki przy ruszaniu na boki jeśli są to spróbuj dokręcić tą dużą nakrętkę trzymającą piastę i sprawdź jeszcze raz a jeżeli to nie pomoże to sprawdź końcówki drążków.
  • #7
    balonika3
    Level 37  
    Mógł spaść ciężarek. Jakby blokowało koło, to ściągałby i to zdrowo.
  • #8
    jooker19
    Level 12  
    ok dzieki jutro sprawdze :D a jeszcze jedno pytanko. Jak mozna sprawdzic czy alternator odpowiednie ma ladnowanie ???
  • #9
    wojciechwolak
    Level 10  
    Trzeba wyważyć oba przednie koła.Przyczyną w/w objawów mogło być,najprawdopodobnie,uderzenie w krawężnik i naruszenie stalowego zbrojenia opony.Miałem to samo,już chciałem wymieniać półoś,przegub.A przy wyważaniu wyszło szydło z worka,jak to się mówi.Teraz uważam.
  • #10
    balonika3
    Level 37  
    jooker19 wrote:
    ok dzieki jutro sprawdze :D a jeszcze jedno pytanko. Jak mozna sprawdzic czy alternator odpowiednie ma ladnowanie ???
    Zmierz napięcie na aku przy włączonym silniku. Powtórz pomiar przy włączonych światłach. Powinno być blisko 14V.
  • #11
    jooker19
    Level 12  
    ok dzieki pozdrawiam
  • #12
    wojciechwolak
    Level 10  
    O tym,że alternator ładuje baterię,świadczyć ma gasnąca po uruchomieniu silnika,kontrolka.Stan naładowania akumulatora,sprawdzam areometrem,którym pobieram elektrolit z celi i patrzę jaką ma gęstość.Jeśli ok.1,27 do 1,28,to jest OK.Jeśli jest mniejsza, należałoby znależć przyczynę niedoładowania.Odłączyć minus ak. od masy. Sprawdzić stan alt.czyli minimalną dł.szczotek(regulator zespolony),a także,jeśli są nadal wątpliwości,zbadać wszystkie diody multimetrem,ew.wyregulować naciąg paska.Taki sprawdzian powinien nas, z grubsza, upewnić o stanie alternatora.