Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ładowaniem w ursus c-330M

01 Maj 2009 21:21 7154 29
  • Poziom 15  
    witam mam problem z ładowaniem w c-330M a mianowicie po krótkiej chwili prądnica staje się ciepła i przewód od prądnicy 16 ten co idzie do regulatora napięcia pod zacisk 16, przewód przy prądnicy robi się bardzo gorący i zaczyna się topić. Czego może to być przyczyna, może regulatora a jeśli tak to jak można sprawdzić regulator?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 32  
    Dobrze by bylo dowiedziec sie w ktorym kierunku plynie prad, od pradnicy do akumulatora czy odwrotnie.Regulator musisz sprawdzic w 1 kolejnosci tak jak i samo pradnice czy nie ma jakiegos zwarcia przy szczotkach czy w uzwojeniach.

    Dodano po 4 [minuty]:

    W celu sprawdzenia pradnicy radzilbym odlaczyc od niej przewody ten od wirnika i wzbudzenia.Potem zaciski te zewrzec kablem (te 2 wolne na pradnicy), sciagnac pas klinowy i sprobowac je podlaczyc pod zasilanie z akumulatora.Jesli pradnica ruszy i bedzie chodzila jak silnik to znaczy ze jest sprawna czyli pozostaje nam regulator.
  • Poziom 15  
    Witam ponownie sprawdziłem prądnice i jest w porządku, przewody również w porządku lecz regulator nie za bardzo ponieważ przy wyskokich obrotach ładowanie już jest. patrzyłem ten regulator to jeden ze styków przy elektromagnesie (taka cewka) nie styka przy niskich obrotach a dopiero przy 1600obr/min elektromagnes przyciąga i wtedy styka jak można to naprawić?
  • Poziom 15  
    witam wymieniłem regulator ten stary czyli RG15mc przy którym było ładowanie lecz dopiero przy 1600obr/min i teraz założyłem RG15C i przy tym regulatorze wcale nie ma ładowania proszę o pomoc bo już nie wiem co mam sprawdzać
  • Poziom 32  
    A one sa identyczne? Bo tam powinien byc RG15C.

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Czy ten co zalozyles jest nowy?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    czy są identyczne to nie wiem ten stary to był na pewno RG15mc a ten nowy to RG15 C i ten co założyłem to jest nowy i dodam że to jest ursus c-330M i on ma mase na obudowę nie tak jak było w innych modelach czyli plus na obudowę


    dodam ciekawy link o regulatorze:

    http://www.inprodus.com.pl/index_rg15.php
  • Poziom 24  
    Witam, a na prądnicy jakie masz oznaczenia?Może zrób tak odepnij kabel od zacisku 18 na prądnicy i zacisk 18 połącz z zaciskiem (10) odpal traktor i dodaj gazu jak zacznie ładować to regler nie ten trzeba założyć regler od 60-tki (RG 15d).Gazu dodawaj delikatnie max do1500 obr. bo przy zmostkowanym 10 z 18 prądnica jest pozbawiona regulacji napięcia.
  • Poziom 23  
    Wiesz co zrób, kup jakiś używany alternator Boscha ze zintegrowanym regulatorem napięcia, (zapobiegawczo możesz wymienić łożyska i szczotki)
    Taki alternator podłącza się trzeba kablami - masowy, plus do akumulatora (prądowy) i plus po kluczyku przez stacyjkę i kontrolkę ładowania do regulatora. W ten sposób pozbędziesz się obecnych i przyszłych problemów z ładowaniem.
  • Poziom 15  
    typ prądnicy to P2Oc (12V -150W) i patrzyłem tak aby zmostkować i przy obrotach od 900 w z wyż ładowanie jest więc chyba jednak regulator nie ten
  • Poziom 15  
    witam ponownie już nie mam siły do tego ładowania wymieniłem regulator na RG-15k taki jak był przypisany do C-330M ( http://www.inprodus.com.pl/index_rg15.php ) lecz niestety nic to nie pomogło oryginalny regulator był RG-15mc, potem założyłem RG-15c i teraz RG-15k i nadal nic dopiero jak odłączę kabel od zacisku 18 na prądnicy i zacisk 18 połączę z zaciskiem (10) to ładowanie jest Proszę o kolejne porady a i dodam jeszcze kolejny raz że w tej 30-stce minus jest na masie
  • Poziom 24  
    Witam,tak jak napisałem wcześniej to jeszcze raz powtórzę regulator od C360! RG-15d on reguluje masą.Po dokładnym przeczytaniu postów mam jeszcze taki pomysł sprawdź dokładnie wiązkę od prądnicy do reglera może kable 16 i 18 się ze sobą zwarły pociągnij kabel od 18 na reglerze do 18 na prądnicy oczywiście odpinając ten który masz w instalce i zobacz co będzie.Piszesz że prądnica po spięciu 10 z 18 ładuje to może sprawdź ten nowy regler tak: odepnij od niego wszystkie kable zostaw masę weź żarówkę 12v10w podłącz ją jednym końcem pod plus akku a drugim końcem dotknij do 18 na reglerze jak żarówka się zaświeci to wszystko oki regłera nie wymieniaj i możesz działać tak jak napisałem wyżej.
  • Poziom 32  
    A zacisk 10 to jest masa?
  • Poziom 15  
    Witam zrobiłem tak jak kazał ,,wpsowa629'' i tak po wymianie przewodów na nowe nie ma różnicy tak jak było tak jest i druga opcja czyli odpiąłem wszystkie przewody od regulatora tylko zostawiłem masę czyli zacisk 10 od regulatora i podłączyłem żarówkę jeden kabel pod + akumulatora a drugi pod zacisk 18 na regulatorze i niestety żarówka(12V/5W) się nie zaświeciła, czyli regulator nie ten?
  • Poziom 24  
    Witam Marcinie i cóż tam wyrzeźbiłeś jak tak dalej pójdzie to chyba wyślę Ci używany sprawny regler od sześdziesiątki.Pozdro WP.
  • Poziom 15  
    No witam tak jak napisałem tak zrobiłem czyli ,, sprawdziłem tak jak kazałeś i nadal nic czyli i tak po wymianie przewodów na nowe nie ma różnicy tak jak było tak jest i druga opcja czyli odpiąłem wszystkie przewody od regulatora tylko zostawiłem masę czyli zacisk 10 od regulatora i podłączyłem żarówkę jeden kabel pod + akumulatora a drugi pod zacisk 18 na regulatorze i niestety żarówka(12V/5W) się nie zaświeciła, czyli regulator nie ten?'' i teraz weekend i dalej nic nie kombinowałem a jeśli by to nie było problemu to proszę o dalsze porady, a jeśli by to nie było problemu to prosze o wysłanie lecz teraz proszę o poradę i z góry dzięki
  • Poziom 10  
    Witam
    naprawiałem c-330M z bardzo podobnym objawem słabo się wzbudzała i bardzo mocno grzała, lecz ona jeszcze miała plusa na masie.
    Na pierwszy rzut też podejżewałem regulator że się zacina, przyczyną było wypracowanie łożysko i ocieranie wirnika o stojan co utrudnia wzbudzenie a na obrotach grzało.
    Wiec oglądnij prądnice nie trudno rozebrac.
  • Poziom 15  
    no witam rozebrałem prądnice i łozyska faktycznie mają luzy i wymienie je i zobaczymy lecz nie podoba mi się wirnik ponieważ zwoje sa czarne jak mam sprawdzić ten wirnik ?
  • Poziom 32  
    No zwarc miedzyzwojowych raczej nie zmierzysz. Jedyne co mozesz sprawdzic to czy nie ma przebicia uzwojen do masy wirnika.
  • Poziom 15  
    patrzyłem przebić do masy nie ma więc tylko go wyczyszczę przedmucham i założę nowe łożyska i zobaczymy
  • Poziom 24  
    Uzwojenie stojana jak masz podłączone?
  • Poziom 15  
    Uzwojenia w prądnicy sa połączone w szereg z tego co zauważyłem lecz dokładnie nie wiem
  • Poziom 14  
    Witam przyczyną nie wzbudzenia sę na małych obrotach może byc za mało watowa żarówka załóż 4 wat
  • Poziom 32  
    One maja byc w szereg. A co do tego ma zarowka?
  • Poziom 26  
    Chcąc sprawdzić prądnicę,najlepiej uruchomić ją jako silnik.W tym celu zdejmujemy pasek napędowy.Następnie łączymy zacisk stojana,/ta mala śrubka,chyba M4/z wyjściem wirnika.Jest to ta śruba na obudowie łożyska.Do tego połączenia i obudowy podłączamy akumulator.Dobra prądnica będzie pracowala jako silnik pobierając 10-12A.Jeśli pobór prądu będzie większy niż 20-25A z pewnościa jest uszkodzony wirnik.
    Wszystkie prądnice w ciągnikach i motocyklach są wykonane jako samowzbudne i można je również sprawdzić w ten sposób,że robiąc to połączenie o którym pisałem napędzamy prądnicę,co powinno ją wzbudzić.Żarówka jest podłączona do styków regulatora,a właściwie do wyłącznika prądu i świeci wtedy,gdy styk jest rozwarty.Kiedy prądnica da napięcie,styk zwiera się,prąd popłynie z prądnicy do akumulatora,a żarówka zgaśnie.Drugi elektromagnes regulatora ten z 3-ma stykami to właściwy regulator napięcia.Kiedy prądnica nie pracuje jego styk przełączający powinien zwierać się ze stykiem zewnętrznym.Jeśli ten zestyk jest słaby,ma np.wypalone styki,prądnica nie wzbudzi się.Kiedy napięcie prądnicy wzrasta ,styk ten przełącza uzwojenie wzbudzenia w szereg z opornikami,które są w podstawie regulatora.Jeśli napięcie będzie nadal wzrastać,styk przełączy się do drugiego styku nieruchomego zwierając w ten sposób uzwojenie wzbudzenia do masy.Napięcie na prądnicy spada...i cała "zabawa"zaczyna się od początku.
    Dziś naprawiałem prądnicę i regulator od motocykla MZ 250,więc jestem świeżo w temacie.
  • Poziom 15  
    Wymieniłem łożyska i podłączyłem prądnicę pod akumulator i prądnica chodzi jak silnik więc pozostaje mi wymienić regulator czyli założyć od c-360
  • Poziom 32  
    Kolego jaga 134 zaroweczka w c330 jest podlaczona pomiedzy + akumulatora i wirnik pradnicy i swieci z roznicy U (napiecie) pomiedzy akumulatorem i pradnica wlasnie. Gdy U na wirniku rosnie tym samym spada U na zarowce ktore wynosi Uakumulatora-Upradnicy. Jesli chodzi o elektromagnesy to 1 ma za zadanie polaczyc wirnik z + akumulatora jesli U na wirniku bedzie wieksze niz na akumulatorze i odlaczyc w przypadku plyniecia pradu z akumulatora do pradnicy (tzw. wstecznego) w celu uniemozliwienia rozladowywania akumulatora przy postoju pojazdu lub niskich obrotach pradnicy. 2 elektromagnes ma za zadanie regulacje Jf (pradu wzbudzenia). Stycznik ten ma 3 pozycje: w 1 pozycji pelne wzbudzenie (uzw. wzb. jest polaczone bezposrednio z wirnikiem i dlatego pradnica moze sie sama wzbudzic), 2 pozycja to wzbudzeni oslabione (uzw. wzb. jest polaczone z wirnikiem poprzez R (rezystor) ktore znajduja sie z drugiej strony regulatora) i w koncu 3 polozenie to calkowity brak wzbudzenia (uzw. wzb. zwarte z masa)-przy b.duzych obrotach. Pradnica wtedy pracuje wykorzystujac tylko magnetyzm szczatkowy.
  • Poziom 24  
    Z tym podłączeniem to chodziło mi o to jak jest podpięte:
    1.jeden koniec uzwojenia wzbudzenia pod 10 czyli masa a drugi koniec pod 18=C330 i pochodne,żuk,nysa,star,pf126 i inne.
    2.jeden koniec uzwojenia wzbudzenia pod szczotkę plusową(izolowaną od masy) a drugi pod 18=C-360 i pochodne,jawa CZ 6V.
  • Poziom 15  
    Witam wymieniłem regulator i założyłem od 60-tki i jest poprawa lecz nie jest idealnie ponieważ ładowanie jest przy 1200obr/min, a w przedziale 800-1200 i 1600-2000 ładowanie niby jest niby nie ma ponieważ kontrolka ładowania mruga a powyżej 2000obr ładowania nie ma i kontrolka ładowania świeci cały czas. Jakie mogą być przyczyny ?
    Regulator ten może być tylko jeszcze może przewody są przegrzane lub nie ma dobrej masy?
    Czekam na jakieś sugestie i rady.
    Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Ale jesteś oporny, minęło ponad dwa miesiące i ładowania nadal nie zrobiłeś (i nie dziwię się). Napisałem Ci wyżej co zrobić, żeby problem rozwiązać raz na zawsze. Kwestia dorobienia mocowań i ewentualnie kółka pasowego, (może być mniejsze). Przejedź się gdzieś na szrot i zobacz po ile sprzedają alt. od starszych aut VW, Audi (u nas za jakieś 50PLN można nabyć).
  • Poziom 13  
    Mam pytanie, czy można podłączyć REGULATOR RG15C do alternatora ?