Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zrobić radio na głowicy gt-3?

Kujoo 01 May 2009 22:06 8021 13
    Kujoo
    Level 11  
    Siemka. Mam mianowicie taki oto problem: mam głowicę gt-3, ze starego radia (chyba jowita), i chciałbym na niej zbudować radio. Tylko nie wiem co jest już w głowicy i jakie ma ona wyprowadzenia, ma 11 nóżek.
    Dodam, że jestem początkujący w radioelektronice i wiem, że powinny tam być jeszcze jakieś wzmacniacze p.cz. i w.cz. , mieszacz i generator 10,7MHz i jakieś filtry. Nie wiem co jest już w głowicy i nie wiem co jeszcze do niej podłączyć, dlatego proszę was o pomoc. Jakieś schematy wzmacniaczy i filtrów też mile widziane.
    shadow0013
    Level 34  
    Jakieś wzmacniacze, jakieś filtry - może zacznij od poczytania na temat budowy radioodbiorników - potrzebne informacje znajdziesz w książkach lub internecie. Wydaje mi się że na początek (oczywiście po odrobieniu lekcji na temat budowy i strojenia radioodbiorników) byłby zakup starego polskiego tunera lub radia - można kupić za parę złotych lub wydostać ze strychów lub piwnic kolegów, wujków od złomiarzy - zalety takiego rozwiązania to komplet części, prosta budowa (bez PLL, mikroprocesorów itp.) duża powtarzalność części w różnych radioodbiornikach (tunerach). Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie wykorzystania głowicy gt-3 wraz z kondensatorem strojeniowym zamiast głowicy użytej w tunerze.
    Kujoo
    Level 11  
    No mam sam schemacik głowicy i na nim są nóżki tylko do 410, a w głowicy mam do 412, 412 chyba masa ale wolą się was zapytać. A 411 to nie mam pojęcia. Do 401 i 402 antena? a do 407,408,409,410 strojenie?
    Mniej więcej wiem, ale wolę fachowców się zapytać.
    sp7mfu
    Level 20  
    Wyprowadzenia mają następujące funkcje:
    401 - antena
    402 - masa (oplot kabla antenowego)
    403 - zasilanie
    404 - wyjście p.cz.
    405 - masa
    406 - wejście ARCz.