Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 1.1 niestabilne wolne obroty i błędy.

02 Maj 2009 10:26 24909 13
  • Poziom 11  
    Witam Forumowiczów
    Mam problem z moim samochodem Citroen C3 silnik 1.1 rok produkcji 2002. Samochód w podstawowej wersji. Przebieg ok 90 tys km. W samochodzie od jakiegoś czasu ok 2-3 tygodnie silnik nierównomiernie pracował na wolnych obrotach. Od 2 dni silnik wyraźnie "szarpie" na wolnych obrotach z częstotliwością ok 1 raz na sekundę. Obroty są niestabilne i po podpięciu interfejsu z ELM 327 odczyt obrotów jest od 800 do 1000 cały czas się skokowo zmieniają. Dodatkowo pojawiły się błędy a mianowicie na programie Scan tool wyświetlany jest błąd P0300 z opisem w języku polskim- jednocześnie w wielu cylindrach lub losowo w różnych cylindrach- wykryte wypadanie zapłonów. Po angielsku program wyświetla Random/Multiple cylinder misfire detected. W programie Scan master mam błąd P0318 z opisem Rough Road Sensor "A" signal circuit. Do tego momentu zmieniłem świece wyczyściłem filtr powietrza i posprawdzałem wszystkie połączenia. Niestety usterka dalej się utrzymuje. Mogę skasować w/w błędy ale po jakimś czasie znowu się pojawiają. Jak skasuje błędy silnik dalej nierówno pracuje. Proszę o informacje co może być przyczyną takiego zachowania się silnika.

    Pozdrawiam Janusz
  • Poziom 26  
    może nie pracuje na jednym cylindrze
  • Użytkownik obserwowany
    Weź sprawdz IAC po prostu odepnik wtyczke i silnik powinien zawiesic się na tych obrotach .
    Jak będą się zmieniać to podgląd temperatur i MAP sensora, oraz lewe powietrze

    Jak ma moc i dobrze ciągnie to zasilanie paliwowe bym sobie odpuśćił.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Najczesciej taki objaw swiadczy o tym, ze konczy sie cewka badz wtryskiwacz na 4 cylindrze (od kola zamachowego).

    Cewke najlepiej sprawdzic przez podmiane (jest niestety droga wiec nie ma co w ciemno wymieniac). Wykrec przy okazji jeszcze raz swiece i obejrzyj porcelanki czy nie ma sladow wyladowan - udszkodzone fajki potrafia zniszczyc swiece w kilka godzin.

    Wtryskiwacze sprawdzisz mierzac ich rezystancje - dobre maja wszystkie po rowno (kilkanascie ohm), roznica maks. +/- 1 ohm. Uszkodzony bedzie mial wieksza i to sporo (lub w bardzo rzadkich przypadkach mniejsza).

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam ponownie

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i rady. Co do Elma to oczywiste jest że to nie jest sprzęt do jakiejkolwiek poważnej diagnostyki i zdaję sobie sprawę z tego że po podłączeniu pod tester zalecany przez producenta samochodu będą inne błędy. Jeśli nie ustalę żadnej usterki z pomocą znajomych no i oczywiście osób z forum pojadę do serwisu i tam zdiagnozuję auto. Diagnoza w serwisie ma niestety jeden mankament jest droga i dlatego osobiście uważam za konieczne podjęcie próby naprawy we własnym zakresie, oczywiście w sposób nie destrukcyjny. Postaram się w poniedziałek posprawdzać jeszcze wtryskiwacze i dokładnie obejrzeć czy nie ma dostępu jakieś lewe powietrze. Kolega Romoo napisał żeby sprawdzić IAC niestety nie wiem co ten skrót oznacza dlatego proszę o wyjaśnienie co to jest i jak sprawdzić. Odnośnie mocy to problem występuje tylko na wolnych obrotach, podczas jazdy silnik pracuje normalnie bez skoków obrotów. Zastanawiam się czy jest sposób na sprawdzenie cewki WN? Jak sprawdziłem na Allegro to taka cewka to koszt ok 200zł, zapewne jak kupię nową to sprzedawca zastrzeże sobie brak prawa do zwrotu więc lepiej mieć pewność zanim wydam te 200zł. Jeszcze raz dziękuję za rady i pozdrawiam.

    Janusz
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich moja C3 1.1 ma identycznie ten sam problem podmieniałem cewke wymieniałem wtrysk , świece tez sprawdzane i dalej ta sama usterka na wolnych obrotach wypadanie zapłonów.
    Januszs0 czy już naprawiłeś swoją C3 jeśli tak to co było przyczyną usterki , z góry dziękuje za podpowiedz. Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Usterka już zdiagnozowana za niskie ciśnienie sprężania na 4 cylindrze 1,2,3 14bar a na 4 tylko 8bar teraz tylko usunięcie defektu i problem rozwiązany
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Jutro będe wiedział dokładnie jade roano do mechanika zrobi próbe olejową i będzie wiadomo może też być zawór może nie domykać .
  • Poziom 11  
    Witam

    W moim przypadku samochód można powiedzieć sam się naprawił. Jedyna rzecz jaką wymieniłem to filtr powietrza bo był w opłakanym stanie co jest oczywiście moim zaniedbaniem. Po wymianie filtru i po przejechaniu kilku km silnik zaczął równo pracować a po przebiegu ok 100km kontrolka sama zgasła. Jest to dla mnie zagadka dlaczego tak się stało i nie potrafię tego w logiczny sposób wyjaśnić. Czyżby jakość dostarczanego powietrza miała aż takie znaczenie? Może kwestia ilości dostarczanego powietrza sam nie wiem. Możliwe, że usterka tylko się ukryła sprytnie na jakiś czas i znowu wypłynie. Jeśli pojawi się znowu nie omieszkam poinformować. Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie porady i udział w dyskusji.

    Janusz
  • Poziom 2  
    W C3 komputer po pięciokrotnym uruchomieniu i przejechaniu kilku kilometrów sam kasuje kontrolkę do momentu pojawienia sie z powrotem problemu nie zapali sie . Co do twojej usterki to obeszło sie bez dużych kosztów u mnie niestety tak dobrze nie będzie bo albo pierścienie albo zawory .
    Wojtek.
  • Poziom 10  
    Ale to stary temat hyba mi sie to nie stanie.
    nara