Quote: Najpierw powiem, że pytanie jest dość ogólnikowe. Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie podłącza się sprzęt na małej scenie. Jest mikser jakiś na 24kanały, dwie końcówki mocy, 2 subbasy, dwie szerokopasmowe, 10 mikrofonów. Czy mikser może być zaraz pod sceną? Z tego co mi wiadomo, to mikser powinien być nieco dalej np. 20metrów przed sceną. Należy użyć pytę? Końcówki zostawić pod sceną a sam mikser i efekty dać te 20m przed? W takim razie jak można podłączyć monitory odsłuchowe?
Odpowiedź równie ogólnikowa co pytanie:
- Końcówki mocy. jak najbliżej głośników jeśli na każdego basa jedna. ew, jeśli jedna ma robić oba basy, koniec po jednej stronie, a na drugą pociągnięte kablami głośnikowymi. To samo z końcem do szerokopasmowych.
Pyta. minimum 30-40m. Ilość wysyłek ze sceny najlepiej ilość kanałów wej. w mikserze +4 na zapas. Powrotów 4 (LH + RH +LL+ RL) + Ilość AUX, + 1-2 na rozbudowę.
Mikrofony kablami XLR-F - XLR-M do pyty. Z pyty do końcówek także tymi kablami.
Jeśli będzie jakieś źródło liniowe na scenie, np. gitara elektroakustyczka zdał by się DIBOX.
Na FOH mikser, Cross albo procesor do pocięcia pasma na górę i dół. DO tego w inserty można załądować korekcję dynamiki(kompresor, bramka itd). Dać EQ na wyjścia AUX, CD w stereo.
Co do ustawienia FOHu to czasem można spotkać zdanie, ze ma on tworzyć z kolumnami, ich rozstawem trójkąt równoboczny.
W salach często daję się pod końcową ścianę, co skutkuje lekkim podbiciem dołu w uszach realizatora.
W salach pytę warto pociągnąć pod ścianą, przykryć korytkami. Plenerek, to kiepsko, bo depczą, jeżdżą itd. Można zrobić z desek takie małe przejazdy.
Nie zapomnij też, że do foch trzeba dociągnąć zasilanie.