Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie sprzętu na małej scenie

piotrdx626 02 May 2009 13:41 4154 19
Wago
  • #1
    piotrdx626
    Level 28  
    Najpierw powiem, że pytanie jest dość ogólnikowe. Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie podłącza się sprzęt na małej scenie. Jest mikser jakiś na 24kanały, dwie końcówki mocy, 2 subbasy, dwie szerokopasmowe, 10 mikrofonów. Czy mikser może być zaraz pod sceną? Z tego co mi wiadomo, to mikser powinien być nieco dalej np. 20metrów przed sceną. Należy użyć pytę? Końcówki zostawić pod sceną a sam mikser i efekty dać te 20m przed? W takim razie jak można podłączyć monitory odsłuchowe?

    Prosiłbym jeszcze o jakieś inne sugestie.

    Dziękuję i pozdrawiam
  • Wago
  • #2
    filioman
    Level 27  
    piotrdx626 wrote:
    Najpierw powiem, że pytanie jest dość ogólnikowe. Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie podłącza się sprzęt na małej scenie. Jest mikser jakiś na 24kanały, dwie końcówki mocy, 2 subbasy, dwie szerokopasmowe, 10 mikrofonów. Czy mikser może być zaraz pod sceną? Z tego co mi wiadomo, to mikser powinien być nieco dalej np. 20metrów przed sceną. Należy użyć pytę? Końcówki zostawić pod sceną a sam mikser i efekty dać te 20m przed? W takim razie jak można podłączyć monitory odsłuchowe?
    Prosiłbym jeszcze o jakieś inne sugestie.
    Dziękuję i pozdrawiam


    Takie posty lubię najbardziej - szczegółowo-ogólne.
    Może byś ukonkretnił listę sprzętu, a potem można radzić. Bo jak pyta bez powrotów to z monitorami problem, żeby sięgnąć z brzegu tematu...

    Dodano po 54 [sekundy]:

    I jak napiszę zrób tak i tak a ty powiesz że bez sensu bo nie masz tego i owego... Litości :)
  • #3
    piotrdx626
    Level 28  
    Mikser Soundcraft LX 7 ii 16
    Końcówki 2*PEAVEY PV 2600
    Kolumny też peaveya 2*SP® 118 i 2*SP® 4
    Mikrofony SHURE Beta 58A
    Kable po 10metów każdy.


    Case z mikserem i końcówkami stoi zaraz pod sceną.
  • #4
    filioman
    Level 27  
    a pyta - ile w jedną ile w drugą stronę?
  • #5
    piotrdx626
    Level 28  
    Najlepsza by była jakaś 16 i 4
  • Wago
  • #6
    filioman
    Level 27  
    Moment, czy pytanie brzmi - jaką kupić pytę? Bo to chyba w tą stronę zmierza... A ile AUXów chcesz wysłać na scenę?
  • #7
    piotrdx626
    Level 28  
    Pytanie brzmiało co i jak trzeba podłączyć ew. dokupić, ale już powiedziałeś, że pyta też jest potrzebna. Jeśli już będzie, to jak i gdzie sprzęt usadowić?
  • #8
    filioman
    Level 27  
    To zależy co chcesz nagłaśniać - czytaj ridery... Tam będzie wszystko co potrzebujesz mieć w wersji optymistycznej... Ty musisz dopasować do tego co masz...


    Na przykład:
    Mikser FOH:
    Jeśli analogowy powinien być uznanej firmy takiej jak: XXX
    Jeśli cyfrowy najchętniej od XXX w gorę. Najlepiej XXX. W przypadku innej konsolety proszę o telefon do mnie.
    Mikser powinien być ustawiony na osi środka sceny, w przypadku plenerów oddalony o ok 30-50 m,
    zadaszony, na stabilnym podłożu, do 30 cm wyższym niż publika. Stanowisko FOH powinno być również
    pod nadzorem pracowników ochrony. W salach ustawienie konsolety powinno być konsultowane.
    W przypadku konsolet analogowych, po naszej próbie nie wolno korzystać z naszych torów audio, oraz
    każde rozłączenie powinno być konsultowane z realizatorami i technikami zespołu.

    Mikser frontowy
    Ustawiony centralnie w osi sceny, w połowie długości widowni, najlepiej na podwyższeniu (30-40cm), zabezpieczony przed dostępem osób postronnych oraz przed wpływem warunków atmosferycznych. Nie akceptujemy ustawień miksera z boku sali, na balkonach oraz pod nimi oraz we wnękach. Mikser musi być wyłącznie do dyspozycji zespołu.
    • 40 wejść z parametryczną regulacją barwy w kanale (dwa parametryczne środki)
    • każdy kanał wyposażony w insert, tłumik –20dB, filtr górnoprzepustowy (najlepiej przestrajany), zasilanie phantom, wskażnik obecności sygnału w kanale.
    • minimum 6 podgrupy i 4 wysyłki aux z przestawianym punktem pracy pre/post
    • mile widziane grupy VCA
    W insercie sumy powinien znajdować się tercjowy korektor graficzny wykonany przez firmę o uznanej reputacji (Klark-Teknik, BSS, Ashley, DBX)
    Preferowane firmy: Soundcraft MH3/MH4/Series Five, Midas, Allen&Heath (tylko modele ML4000/5000!), Yamaha (także konsolety cyfrowe) Nie akceptujemy stołów firm Behringer, Peavey oraz Mackie a także konsolet Yamaha serii GA!

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jak masz nagłaśniać poezję śpiewaną to potrzebujesz jednego, jak hardrocka to innego sprzętu...
  • #9
    piotrdx626
    Level 28  
    Sprzęt jest z domu kultury, ja go nie wybierałem. A teraz potrzebują kogoś, żeby go obsłużyć. Zaczynają się małe plenerki tj. konkursy piosenki czy kabarety.
  • #10
    miszkoo
    Level 28  
    piotrdx626 wrote:
    Najpierw powiem, że pytanie jest dość ogólnikowe. Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie podłącza się sprzęt na małej scenie. Jest mikser jakiś na 24kanały, dwie końcówki mocy, 2 subbasy, dwie szerokopasmowe, 10 mikrofonów. Czy mikser może być zaraz pod sceną? Z tego co mi wiadomo, to mikser powinien być nieco dalej np. 20metrów przed sceną. Należy użyć pytę? Końcówki zostawić pod sceną a sam mikser i efekty dać te 20m przed? W takim razie jak można podłączyć monitory odsłuchowe?

    Prosiłbym jeszcze o jakieś inne sugestie.

    Dziękuję i pozdrawiam


    Kolego litości, co ty sobie wyobrażasz, że wczoraj byłeś specjalistą od pieczenia bułek teraz napiszesz jednego posta na forum kilku kolegów ci odpisze i już będziesz specjalistą od tego.

    Nie da się tego zrobić tak, że ktoś ci opisze co do czego a wyjdzie ci jakaś buła i co rączki do bozi bo Ty nie wiesz co jak działa i dlaczego. Żarty sobie chyba z nas robisz bo na przykład ja już troszkę przerobiłem tematu ale dalej jak zostaje sam to mi rączki trzęsą to jak coś nie tego to co ja zrobię. To nie jest takie proste to nie sprzęt grający w domu, to musi zagrać nie ma że nie odpali, a o błąd nie ciężko to gałeczek jest trochę a kabelków jeszcze więcej.

    Tego się trzeba uczyć latami najpierw załapać podstawy od kogoś kto coś już umie później to już być samoukiem, czytać schematy stołów i pracować na sprzęcie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kucze skoda że tak daleko ode mnie to może byśmy nawiązali współpracę jestem otwarty na propozycje dorwania w łapki różnych systemów i sprzętów.
  • #11
    filioman
    Level 27  
    Jak na plenerki to 20m pyty trochę krótko - lepiej z 50m, chyba że za każdym razem postawią ci z płotków korytarz, inaczej pyta nie pociągnie długo.
    przy założeniu 4 torów monitorowych, L+R, to minimum 6 powrotów...

    czyli 8 na 16 albo lepiej 8 na 24.

    Lub druga opcja - dwie pyty - jedna 8 a druga np. 24.
  • #12
    miszkoo
    Level 28  
    Szukaj ludzi jest dużo chłopaków którzy mają już podstawy chcieli by być panem na jakiś małych sztukach a nie tylko pionkiem przynieś wynieś pozamiataj. Nawet tu na forum czy na estrawiec.pl są ludzie którzy zrobili by ci to za friko byle byś dał się pobawić swoimi klockami, na dłuższą metę nikt ci tego za friko nie będzie robił bo to jednak jest ciężka robota, ale za jakieś rozsądne pieniądze znajdzie się ktoś.
  • #13
    filioman
    Level 27  
    piotrdx626 wrote:
    Najpierw powiem, że pytanie jest dość ogólnikowe. Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie podłącza się sprzęt na małej scenie. Jest mikser jakiś na 24kanały, dwie końcówki mocy, 2 subbasy, dwie szerokopasmowe, 10 mikrofonów. Czy mikser może być zaraz pod sceną? Z tego co mi wiadomo, to mikser powinien być nieco dalej np. 20metrów przed sceną. Należy użyć pytę? Końcówki zostawić pod sceną a sam mikser i efekty dać te 20m przed? W takim razie jak można podłączyć monitory odsłuchowe?
    Prosiłbym jeszcze o jakieś inne sugestie.


    LXii16 nie jest 24ch...

    piotrdx626 wrote:
    Mikser Soundcraft LX 7 ii 16
    Końcówki 2*PEAVEY PV 2600
    Kolumny też peaveya 2*SP® 118 i 2*SP® 4
    Mikrofony SHURE Beta 58A
    Kable po 10metów każdy.
    Case z mikserem i końcówkami stoi zaraz pod sceną.


    A monitory to jakie i ile??
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    piotrdx626
    Level 28  
    Monitory to dwie kolumny aktywne RH sound (modelu nie pamiętam). W mojej okolicy nie ma nikogo kto się na tym zna, jedynie wielcy znawcy ze sprzętem 10 000W pmpo w uacie, a sądzę, że mam już jakieś podstawy tego. I też nie chodzi mi o to, że chcę od razu nagłaśniać niewiadomo jakie imprezy, tylko najpierw dowiedzieć się jak to podłącza się w przypadku sceny. Bo teraz mają to ustawione, że mikser z końcówkami jest pod sceną. Więc nie bardzo można wszystko dobrze usłyszeć. A w takim ustawieniu przerobiłem już kilka imprez i jakiś występów. Ale chyba można zamknąć temat.
  • #16
    filioman
    Level 27  
    Kurczę, chyba nie łapię. To chcesz porady czy nie???
  • #17
    piotrdx626
    Level 28  
    Chcę porady, co i jak podłączyć w przypadku tego sprzętu co jest i ew. dokupienia pyty etc. Bo w takim zestawieniu jak teraz to można dyskotekę szkolną nagłośnić dobrze. Bo u mnie nie ma nikogo, kto się dobrze na takich sprawach.
  • #18
    filioman
    Level 27  
    Ty też nie do końca... Zatrudnij akustyka, niech napisze problemy i wnioski, Wtedy wróć.
  • Helpful post
    #19
    Wind_93
    Level 15  
    Quote:
    Najpierw powiem, że pytanie jest dość ogólnikowe. Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie podłącza się sprzęt na małej scenie. Jest mikser jakiś na 24kanały, dwie końcówki mocy, 2 subbasy, dwie szerokopasmowe, 10 mikrofonów. Czy mikser może być zaraz pod sceną? Z tego co mi wiadomo, to mikser powinien być nieco dalej np. 20metrów przed sceną. Należy użyć pytę? Końcówki zostawić pod sceną a sam mikser i efekty dać te 20m przed? W takim razie jak można podłączyć monitory odsłuchowe?



    Odpowiedź równie ogólnikowa co pytanie:

    - Końcówki mocy. jak najbliżej głośników jeśli na każdego basa jedna. ew, jeśli jedna ma robić oba basy, koniec po jednej stronie, a na drugą pociągnięte kablami głośnikowymi. To samo z końcem do szerokopasmowych.

    Pyta. minimum 30-40m. Ilość wysyłek ze sceny najlepiej ilość kanałów wej. w mikserze +4 na zapas. Powrotów 4 (LH + RH +LL+ RL) + Ilość AUX, + 1-2 na rozbudowę.

    Mikrofony kablami XLR-F - XLR-M do pyty. Z pyty do końcówek także tymi kablami.

    Jeśli będzie jakieś źródło liniowe na scenie, np. gitara elektroakustyczka zdał by się DIBOX.

    Na FOH mikser, Cross albo procesor do pocięcia pasma na górę i dół. DO tego w inserty można załądować korekcję dynamiki(kompresor, bramka itd). Dać EQ na wyjścia AUX, CD w stereo.

    Co do ustawienia FOHu to czasem można spotkać zdanie, ze ma on tworzyć z kolumnami, ich rozstawem trójkąt równoboczny.
    W salach często daję się pod końcową ścianę, co skutkuje lekkim podbiciem dołu w uszach realizatora.

    W salach pytę warto pociągnąć pod ścianą, przykryć korytkami. Plenerek, to kiepsko, bo depczą, jeżdżą itd. Można zrobić z desek takie małe przejazdy.

    Nie zapomnij też, że do foch trzeba dociągnąć zasilanie.
  • #20
    piotrdx626
    Level 28  
    Wind_93 i o taką odpowiedź mi chodziło :)

    Dziękuję bardzo