Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie tachografu Kinzle do VW LT.

DriverMSG 02 May 2009 15:15 10504 10
  • #1
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Witam , posiadam tachograf Kinzle wymontowany ze Sprintera , chcę go podłączyć do VW LT , jednak mam problem z jednym przewodem .
    W Sprinterze przewód B7 był podłączony do głównego licznika , ale nie wiem w które dokładnie miejsce . (Tachograf analogowy był podłączony jako dodatkowy licznik w miejsce popielniczki)
    Chodzi o przewód B7 z tego schematu :
    http://elektronikasamochodowa.com/content/view/82/59/

    Proszę o dokładne wytłumaczenie gdzie podłączyć ten przewód .
  • #2
    petrys-go
    Level 14  
    nie podłączaj go po co Ci on do szczęścia
    Jest to wyjcie na komputer itd a jak dokładasz tachograf to zostaw to w spokoju zresztą nie napisałeś jaki tachograf dokładasz i do jakiego sprintera czy lt
  • #3
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    petrys-go wrote:
    nie podłączaj go po co Ci on do szczęścia


    Od stycznia tego roku w Niemczech nie można jeździć z lawetą bez tachografu , dlatego też muszę podłączyć dodatkowo tachograf do VW LT .


    Quote:
    Jest to wyjcie na komputer itd a jak dokładasz tachograf to zostaw to w spokoju zresztą nie napisałeś jaki tachograf dokładasz i do jakiego sprintera czy lt


    Napisałem wyraźnie :
    >>posiadam tachograf Kinzle wymontowany ze Sprintera , chcę go podłączyć do VW LT<<

    W obu pojazdach jest identyczna deska rozdzielcza , w Sprinterze ten tachograf był podłączony jako dodatkowy zegar w miejsce popielniczki .

    Nie wiem dokładnie jaki to jest model , bo zdarta jest naklejka , wygląda identycznie jak na fotce niżej :

    Podłączenie tachografu Kinzle do VW LT.

    Poprzednio był podłączony w Sprinterze , ale kolega który go wymontował nie wie dokładnie gdzie wpięty był w/w przewód , jedyne co jest pewne to fakt iż był on podłączony gdzieś do oryginalnych zegarów .

    Domyślam się że mógł być to przewód wysyłający impulsy do szybkościomierza , gdyż sam impulsator muszę też wymienić , na ten który był w komplecie z tym tachografem - impulsator ma 4 przewody wpięte w gniazdo B1,B2,B3,B4.
    B7 nadal pozostaje zagadką i nie wiem gdzie go podłączyć w zegarach od LT .
  • #4
    tomekkoszalin87
    Level 15  
    tak to było wyście na prędkościomierz a nic ci nie da jak sam założysz ten tachograf bo i tak musisz go zalegalizować w firmie która się tym zajmuje. a jest to tachograf 1318.26 dla dwóch kierowców z rejestracją prędkości obrotowej silnika
  • #5
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Legalizacja , plomby i przeglądy to już inna sprawa - w Niemczech bardzo drogie są usługi motoryzacyjne i wolę sam podłączyć to co możliwe , a następnie dokonać w/w formalności.
    Za tachograf z okablowaniem zapłaciłem 30euro.
    Pierwszy mandat za brak tachometru wynosił 450euro , poinformowano mnie tylko że każdy następny to około 1200euro , godzina robocza w autoryzowanych warsztatach zaczyna się od 80euro - Niestety na loterii nie wygrałem i muszę oszczędzać jak tylko można .

    Tak więc pytanie nadal to samo - gdzie ten kabelek wpiąć ?
  • #6
    tomekkoszalin87
    Level 15  
    tego kabelka nie wpinasz nigdzie. twoje oryginalne zegary nie są przystosowane do współpracy z tacho więc dla nich impuls z niego będzie nieprawidłowy i będą przekłamywały prędkość więc dobrze byłoby zastosować zegary które z owym tacho współpracują lub założyć rozgałęzienie na które będziesz mógł wpiąć oryginalne źródło sygnału dla licznika i przetwornik dla tachografu
  • #7
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Identycznie było w Sprinterze z którego to wymontowano ten tachometr - musi być więc taka możliwość , skoro zegary w LT i w Sprinterze są identyczne .
    Posiadam schemat instalacji elektrycznej sprintera , ale do teraz nie mogę zlokalizować impulsatora na schemacie .

    Za kilka dni będę miał możliwość wglądu do sprintera z którego wymontowano tachograf , więc sprawa się wyjaśni - miałem jednak nadzieję że uzyskam pomoc szybciej na forum .
  • #8
    tomekkoszalin87
    Level 15  
    "impulsator" znajduje się na skrzyni biegów od boku po prawej stronie dostęp tylko od dołu. Tak deski sa takie same ale są dwa rodzaje zegarów. jeden do współpracy z tacho a drugi nie współpracuje z nim
  • #9
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Wiem gdzie znajduje się impulsator - napisałem że nie mogę go zlokalizować na schemacie instalacji elektrycznej.
    Opisy też mało jasne bo w języku niemieckim .

    Zakładam optymistycznie że mój zegar będzie współpracować z Tachografem - a odpowiedzi na moje główne pytanie nadal nie otrzymałem , więc nie ma sensu kręcić się wokół tematu .
  • #10
    tomekkoszalin87
    Level 15  
    Pisałem że nigdzie się go nie podłącza w tych zegarach. nie ma szans żeby te zegary podłączyć w Twoim samochodzie. Wiem co pisze pracowałem przy tachografach. musisz mieć zegar który z tym współpracuje
  • #11
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Nie miałem czasu do dziś dnia zająć się tym tachografem , ale dla wiadomości czytających :
    - Naklejka z modelem jednak jest - zerwana była tylko zewnętrzna .
    - A tak ten zestaw wygląda :
    Podłączenie tachografu Kinzle do VW LT.Podłączenie tachografu Kinzle do VW LT.



    EDIT :
    Quote:
    Za kilka dni będę miał możliwość wglądu do sprintera z którego wymontowano tachograf , więc sprawa się wyjaśni - miałem jednak nadzieję że uzyskam pomoc szybciej na forum .

    Sprawdziłem gdzie był podłączony ten odcięty biały przewód , i okazuje się że wpięty był w też biały przewód prawego gniazda zegarów mercedesa .