Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Peugeot Speedfight II LC 50ccm problemy z odpalaniem

02 Maj 2009 16:03 21353 17
  • Poziom 14  
    Witam mój problem polega na utrudnionym odpalaniu z rozrusznika. Z kopniaka po kilku kopach odpala i jest wszystko ok. Spalanie ma poprawne paliwo dostaje i to PB98 olej syntetyczny. Problem kompresji wykluczam bo założyłem nowy cylinder i przejechałem na nim 2000km. Obroty trzyma na wolnych obrotach płynnie pracuje bez problemu wykręca się na wysokie.Elektrozawór wstawiłem nowy ale to nic nie dało. Potem szukałem problemu w rozruszniku ale to też nie to bo wstawiłem nowy.Próbowałem świecy lepszej nawet na świecy irydowej nic nie wskórałem. Proszę pomóżcie co go boli dodam że byłem u mechanika i czyścił mi gaźnik ale to nie dało żadnych efektów. Co do akumulatora to nie wiem czy jest odpowiedni jak kupiłem skuter używany to był wstawiony 4Ah ale wiem że to nie jest oryginalny. Podejrzewam że jest za słaby i nie jest wykręcić rozrusznika na pełną moc. Czy nie powinien być w tym motorku akumulator np 6Ah bo nie mam gdzie sprawdzić nie posiadam żadnej specyfikacji tego skutera ani schematu budowy silnika.
  • spec od auto-elektro
    To spróbuj zapalić samochodowym i będziesz wiedział czy masz za mały.P
  • Poziom 25  
    Sprawdz ssanie-podejrzewam ze w tym skuterze jest elekryczne, sprawdz czy po uruchomieniu silnika po kilkudziesieciu sekundach wysuwa sie tloczek ze srodka, jesli nie to moze to byc przyczyna. Dla pewnosci radze rowniez przyjrzec sie przewodom miedzy akumulatorem i rozrusznikiem (masa powinna dochodzic dodatkowym przewodem), czesto widzialem przepalone przewody i skorodowane oczka w skuterach na ktorych "ginęła" masa pradu i rozrusznik niby krecil ale skutera nie dalo sie uruchomic. Pomaga wymiana przewodow na nowe o wiekszym przekroju i nowe koncowki oczywiscie lutowane a nie zaciskane
  • Poziom 25  
    Tak, wyjąć z gaźnika, wypiąć wtyczke, zmierzyć suwmiarką na ile tłoczek jest wysunięty, następnie podłączyc kostkę pod akumulator 12V i po kilkudziesięciu sekundach zmierzyć wysunięcie tłoczka raz jeszcze.Jesli się nie zmieni to masz odpowiedź. Sprawdź też drożność kanału odpowiadającego za ssanie w gażniku. Możesz przedtem zrobić taki test-odkręcić srubki mocujące tloczek ssania i wysunąć go nieco-mniej więcej 5 mm i wtedy spróbuj uruchomić zimny silnik, jeśli odpali to znaczy że ssanie nie działa jak trzeba
  • Poziom 42  
    Do tematu, kopniak daje sporo wyższe obroty na starcie niż rozrusznik stąd "słabszy silnik" najpierw przestaje palić z rozrusznika. To że cylinder ma 2000 km to nic nie znaczy, pomiar kompresji jest miarodajną diagnozą.
    Jeśli kompresja oki to sprawdziłbym simmeringi na wale i szczelność dolotu. Oczywiście wszystko to po sprawdzeniu elektrozaworu ssania, o czym napisano wyżej.
  • Poziom 14  
    Witam skuter tak się zachowywał nawet jak założyłem nowy cylinder i tłok i był nas dotarciu. A uszczelniacze powinny być dobre tak uważam bo by z kopniaka miał problemy z odpalaniem. Teraz jest chłodniej dalej nim jeżdżę i dalej ten sam problem. Po odpaleniu z kopniaka na zimnym silniku skuter ma wysokie obroty tak przez około 2 minuty potem jest ok. Jedno co mię niepokoi to jak odpalam z kopniaka przy włączonych światłach to odpali ale nie tak szybko jak przy zgaszonych może to wina magneto lub całego zapłonu.
  • Poziom 26  
    Witam, sprawdź czy nie jest zatarte pośrednie koło zębate przy rozruszniku. Nie wiem dokładnie jak to jest w peugeocie, ale w chińskich skuterach często się to działo. Rozrusznik kręcił, ale słabo i silnik nie mógł zaskoczyć.
  • Poziom 26  
    To to koło z którym zazębia się rozrusznik, w czterosuwach jest tzw. bendix a w dwusuwach jest koło pośrednie i na wariatorze sprzęgło jednokierunkowe. Rozumiem, że rozrusznik u ciebie w skuterze nie kręci dostatecznie szybko?
  • Poziom 26  
    Witam, więc posprawdzaj całe "otoczenie" rozrusznika , tam może być przyczyna usterki.
  • Poziom 14  
    Witam u mnie ten problem się troszkę zmienił po wymianie cylindra i tłoka oraz pierścieni łatwiej mi go odpalić na zimnym silniku z kopniaka ale ze startera nadal nie mam efektu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Mam pytanie do kolegi cyborg39 z racji, iż ma wiedzę o tym zaworze. Przypadek, który mi się trafił (w rodzinie) to włąsciwie całkowiecie nie dający sie uruchomić silnik. Gażnik przejrzany, czysty, drożny. Ale nie wiem jak ten zawór działa. Pierwsza sprawa to iglica z tueją prowadzącą jest wahliwa i około 6 mm porusza się, wypychana sprężyną, ale może tak ma być. Zawór charakteryzuje oporność ok 7,5 Ohma, ale podłaczenie do zsilanaia chyba nic nie daje poza nagrzaniem się całości. I nie wiem co winno się dziać. Wygląda na to, że skoro nie jest to elektromagnes to chyba nie szansy na działanie. Mierzyć odległość od podstawy korpusu do końca tulei prowadzącej, czy do końca ostarza iglicy? Silnik na moment zastartuje tylko po zastosowaniu samostartu.
  • Poziom 14  
    Rozrusznik wymieniony na nowy więc wykluczam zaczynam szukać w silniku skoro nic mu nie pomaga to zrobie remont silnika i zobacze.Przy okazji orjętujecie się jakie łożyska mam w silniku i uszczelniacze bo bym kupił przed rozebraniem bo zależy mi na czasie i jak już rozbiorę to chcę mieć już wszystkie części. Jeszcze jedno uszczelki do silnika jakiś link bo nie mogę znaleść a robić nie chcę.