Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

energia wiatrowa najprostszym sposobem

03 Maj 2009 13:26 3842 4
  • Poziom 15  
    witam, wiem że na forum sa tematy jak zbudować małą elektrownie wiatrową tanim kosztem. Ale mnie interesuję coś innego. Załóżmy kupie prądnice o mocy np 25kVA ze strony Link
    i chciałbym ją wznieść na maszt do 9 metrów na co przepisy pozwalają
    załużmy ze poradzę sobie z budową masztu. i łopatek do wiatraka. i teraz jestem zielony. chciałbym taką energie odprowadzać np do albo podgrzewania wody albo do sieći i móc przełączać w zależności od obrotów na czerpanie energi z sieci albo wiatraka. teraz moje pytanie co musi być po drodze aby taką energie dopiąć do zasilania w domu, albo jak ją przetwarzać na ogrzewanie wody. prosze o wszystkei pomocne wskazówki.
  • Poziom 32  
    Raczej o mocy 25kVA a nie kV. Prądnicy tej nie możesz dopiąć bezpośrednio do zasilania w domu. Musiałbyś mieć osobne gniazdko do którego podłaczył byś prądnice i z niego pobierałbyś energie.

Popraw tekst!
    [Akrzy]
  • Poziom 15  
    Dlaczego nie mógł bym? nie można by zrobić jakoś tak aby przy silnym wietrze odciać sie od czerpania energi z sieci i korzystac z wiatru?
  • Poziom 39  
    Takie przełączanie z pobieraniem energii tylko z sieci i lub wiatraka nie jest możliwe z kilku powodów:
    1. Sieć elektryczna ma swoje parametry sztywno ustalone: napięcie i częstotliwość, do tych parametrów dostosowane są odbiorniki. Zasilane napięciem o innych parametrach będą źle działać lub ulegną uszkodzeniu.