Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pierwsze uzycie vc++ 2008 EE

bbxb 03 Maj 2009 13:51 986 6
  • #1 03 Maj 2009 13:51
    bbxb
    Poziom 31  

    czemu to elegancko mi dziala pod devem:

    Code:
    #include <iostream>
    
    using namespace std;
    void fun(int a=0, int b=10);
    int main()
    {
    int n=1, m=5;
    fun(n,m); // przekazano do funkcji 1 i 5
    fun(n); // przekazano do funkcji 1 i 10
    fun(); // przekazano do funkcji 0 i 10
    getchar();
    }
    void fun(int a, int b)
    {
    cout << "Pierwszy argument: " << a << endl;
    cout << "Drugi argument: " << b << endl;
    }


    a pod visualem wywala sie:
    Cytat:
    ------ Build started: Project: projekt1, Configuration: Debug Win32 ------
    Compiling...
    projekt1.cpp
    .\projekt1.cpp(1) : warning C4627: '#include <iostream>': skipped when looking for precompiled header use
    Add directive to 'stdafx.h' or rebuild precompiled header
    .\projekt1.cpp(17) : fatal error C1010: unexpected end of file while looking for precompiled header. Did you forget to add '#include "stdafx.h"' to your source?
    Build log was saved at "file://c:\Documents and Settings\Bartek\Pulpit\projekt1\Debug\BuildLog.htm"
    projekt1 - 1 error(s), 1 warning(s)
    ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========



    po co visualowi to:
    #include "stdafx.h"
    using namespace System



    ????

  • #2 03 Maj 2009 14:24
    mr.Sławek
    Poziom 31  

    #include "stdafx.h" jest po to oby zawrzec plik stdafx.h.

  • #3 03 Maj 2009 14:54
    bbxb
    Poziom 31  

    no tyle to ja wiem!
    to nie jest moj pierwszy raz z c++ tylko moj pierwszy raz z VC....
    co okresla przestrzen system?

  • #4 03 Maj 2009 19:55
    Terminator
    Poziom 23  

    Nie działa bo utowrzyłeś nie pusty projekt - kompilator sam dodał #include "stdafx.h" i poustawiał w opcjach Project->Properties, Configuration Properties->C++/C->Precompiled header , Create/use precompiled header na wartość "Create .... albo Use ..." a Ty musisz ustawić na Not using... albo po prostu w czasie tworzenie projektu dajesz "Empty" i dodajesz pusty plik *.cpp do którego wklejasz swoją zawartość kodu.

    Nie widzę nigdzie using namespace System ? tylko using namespace std i ona ma występować albo stosuj std::cout. Następna kwestia to brak return w funkcji main która powinna zwrócić wartość int.

  • #5 03 Maj 2009 20:08
    bbxb
    Poziom 31  

    Wiem wiem gdzie były błędy. Przesiadam się z Dev'a i rodzą się problemy. Już wszystko gra [w tej kwestii].
    Mam pytanie: kiedy projekt zawiera błędy i go kompiluję to na dole pojawiają mi się informacje z debugera. Jak poprawię kod i on skompiluje się poprawnie, uruchomi się aplikacja, zamknę aplikację i wracam do środowiska to te informacje nadal są w okienku debugera. Czy można tak ustawić aby po poprawnej kompilacji w okienku debugera było czysto?

  • #6 03 Maj 2009 20:35
    lord_dagoth
    Poziom 25  

    Jeżeli chodzi o pisanie prostych programów konsolowych pod visualem, to najlepiej chyba jest utworzyć pusty projekt (Console Application), a następnie ręcznie dodawać pliki do folderów Source files i Header files (czy jakoś tak :P ).

    A co do tego "okna debugera" masz na myśli okno Output gdzie wyświetlają się wyniki build'owania projektu?

  • #7 03 Maj 2009 23:18
    Sam Sung
    Poziom 30  

    Jak kompilujesz projekt, to co najwyżej mogą się pojawiać komunikaty preprocesora/kompilatora/linkera, ale w żadnym razie debuggera.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME