Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VECTRA B ISUZU 1.7TD Zimny start = biały dym i telepanie

andco 03 May 2009 20:05 15924 25
  • #1
    andco
    Level 13  
    Witam,
    odpalany zimny silnik telepie się dośc mocno przez około 3-5 minut i białosiwy dym leci z rury. Czuć wyraźnie smród świeczki, parafiny, coś jak niedopalona ropa itd. Byłem już z autem w warsztacie diesel i tam nie stwierdzono, by jakaś waźna usterka w nim tkwiła. Ale wtwdy silnik był gorący i chodził równo, a wtedy nie leci dym z rury chyba że czarny przy mocnym przygazowaniu. Zaproponowano mi zostawienie auta na ustawienie luzu zaworowego, pomiar ciśnienia i sprawdzenie wtryskiwaczy.
    Chciałbym tu zapytać na forum o inne sugestie, lub komentarz do w/w.
    Czy brak luzu zaworowego lub niepoprawny luz może być przyczyną dymienia i nierównej pracy???
    Aha...auto rano zapala od razu, ale jest teraz ciepło - około 8-10st.
    Najbardziej liczę na to że ktoś zna ten problem.
    Dzięki za odp.
  • #2
    gregorio27
    Level 31  
    Prawdopodobnie któraś z świec żarowych nie dogrzewa.
  • #3
    andco
    Level 13  
    o, to by było wspaniale gdyby chodziło o świecę (lub świece)...
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    szczepanstjepan
    Level 20  
    albo któryś wtrysk zaczął lać
  • #7
    mloodzian
    Level 12  
    jakby wtrysk to czarny dym i muł
  • #8
    szczepanstjepan
    Level 20  
    ale jak doda gazu to czarny dym
    a tam gdzie wtrysk leje nie spala prawie wogóle takiego jak ma być i dymi na biało a jak dostanie więcej ON to czarny leci
  • #9
    zbyniuś
    Level 26  
    jednak zacznij od sprawdzenia świec to nic nie kosztuje bo sam to sprawdzisz
  • #10
    andco
    Level 13  
    dziękuję Wam za sugestie.
    Dopiszę wnioski po zbadaniu tego silnika przez warsztat.
    Pozdrawiam.
  • #11
    kajtek-torun
    Level 10  
    Mam to samo w swojej Viki 1.7 TD "isuzu" ten sam problem opisuje sprawdz [code:1:99804ad318][b]http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1246550.html]
  • #12
    andco
    Level 13  
    kajtek-torun wrote:
    Mam to samo w swojej Viki 1.7 TD "isuzu" ten sam problem opisuje sprawdz https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1246550.html


    wygląda na taki sam przypadek. Ja dałem to auto do dużego zakładu remontującego pompy, wtryski etc. Na skróty powiem, że chodziło mi o zbadanie ciśnień na cylindrach i ew. regulacji zaworów. Tylko tyle. Auto odebrałem, powiedziano mi że "faktycznie coś jest nie tak z silnikiem trzeba go rozebrać i zobaczyć co tam jest być może nawet krzywy wał". Czyli nie ma sensu ustawiać zaworów etc. I na tym stanęło. Zrobiłem jeszcze krótką rundę dla sprawdzenia jak idzie więc na 3 biegu osiąga 90km/h, na 4 120km/h a na piątce nie wiem bo nie było już gdzie.
    No i tak pojeżdżę jakiś czas bo sam nie wiem co to za silnik że zepsuty, a jedzie...
    pzdr
  • #13
    kajtek-torun
    Level 10  
    ale mierzyli ciśnienie? sprawdzali wtryski?
  • #14
    andco
    Level 13  
    Nie, to było czyste nieporozumienie. Aż sam się dziwię, że zapłaciłem te parę złotych za... zwykłe osłuchanie silnika. Natomiast za kilka dni mam termin w innym warsztacie. Ten zmierzy ciśnienie i najpierw świece, następnie wykręci wtryski do sprawdzenia.
    I mam nadzieję że tu się gdzieś problem rozwiąże.
    Czekam zatem.
    Gdy się umawiałem na te prace, to oglądali silnik ze 20 minut. Oczywiście ciepły. I tym razem usłyszałem, że nie ma jednoznacznej przesłanki, która by świadczyła o zużyciu silnika.
    Aha, chciałbym zapytać...po przejechaniu około 1.5km rano z nawiewu leci już wyraźnie gorące powietrze. Czy tak ma być w tym isuzu?
  • #15
    kajtek-torun
    Level 10  
    W mojej VIKI bardzo szybko tez leci ciepłe powietrze zn szybko łapie temperaturke ale z tego co się zorientowałem ten typ tak ma
  • #16
    d_a_f
    Level 11  
    biały dym to nieprzepalone paliwo lub silnik na wyczerpaniu he
  • #17
    andco
    Level 13  
    wszystkie świece żarowe grzeją, nie ma przedmuchów na wlewie oleju, nie ma żadnych oznak uszkodzonej uszczelki pg. Jeszcze nie zbadano wtrysków ani zaworów bo termin mam za kilka dni. Ale jak auto stoi (rozgrzane) i się fest przygazuje to dymi kłębami sadzy jak z autosanu. To chyba będzie coś z wtryskami lub końcówkami i taką mam nadzieję - zobaczymy.
    Rano oprócz dymienia przez jakieś pół minuty metalicznie stuka przy zwiększaniu obrotów, rozpędzaniu itd.
    Czekam na badanie.
    W międzyczasie jeszcze jeden mechanik diagnozował silnik i w/g niego coś w tym aucie powoduje, że dawka paliwa jest za duża i że to ma miejsce przy pompie. Zalecił odwiedzenie dobrego i znanego zakładu od pomp w pobliskiej Sobótce k/Wrocławia.
    Moim zdaniem auto rano pracuje tylko na 3 cylindrach.

    A tu jeszcze proszę - optymistyczny cytat na temat 1.7td isuzu:
    "Jezeli chodzi o 1.7TD, to nie ma problemu, dobra dynamika silnika, zero problemu z odpalaniem. Wszystko jest cacy i gra wspaniale dopoki cos nie nawali... Od tego momenty zaczyna sie TRAGEDIA i droga krzyzowa kazdego chyba uzytkownika 1.7TD.
    Koszt jednej koncowki wtryskiwacza - 220 - 250zl. Do tego dochodzi regulacja zaworow- brak hydrauliki, regulacja najgorsza z mozliwych- podkladeczki. Podkladeczek (przynajmniej na szrotach szczecinskich i w sklepach Opla) brak, trzeba sprowadzac poprzez autoryzowany serwis za nieciekawe pieniadze (ok 80zl sztuka,a zaworow 8 ).
    Kolejna sprawa, to wyjatkowo trudny dostep do czegokolwiek, baaa zeby sprawdzic wtryskiwacze trzeba demontowac kolektor dolotowy, a demontaz tego wcale prosty nie jest, chyba ze ktos ma japonskie raczki.
    Nastepny minus, to brak czesci zamiennych- trzeba sprowadzac oryginaly- chocby komplet uszczelek pod wtryskiwacz, czy juz wyzej wspomniane koncowki wtrysku.
    Reasumujac, teraz tym jezdze ale planuje wymienic na cos bardziej przystepnego, przynajmniej pod wzgledem zamiennikow, bo czesci do silnika 1.7 TD sa cholernie drogie.
    Na szczescie paski rozzadu sa produkowane w podrobach...chociaz to...
    Pozdrawiam."
  • #18
    kajtek-torun
    Level 10  
    Quote:
    Koszt jednej koncowki wtryskiwacza - 220 - 250zl. Do tego dochodzi regulacja zaworow- brak hydrauliki, regulacja najgorsza z mozliwych- podkladeczki. Podkladeczek (przynajmniej na szrotach szczecinskich i w sklepach Opla) brak, trzeba sprowadzac poprzez autoryzowany serwis za nieciekawe pieniadze (ok 80zl sztuka,a zaworow 8 ).


    I tu sie z kolegą nie zgodze.

    Regeneracja wtrysków to łaczny koszt max 200 zł za kpl czyli 4 szt

    Co do regulacji zaworów to chyba specjalnie szukasz najdrozszych sklepów ja kupowałem po 5 zł za szt (uzywane) plytki

    Chciec to móc.

    Pozdrawiam
  • #19
    Itek
    Level 20  
    Dla mnie to te badania o kant rozwalić ci mechanicy chyba nie mają zielonego pojęcia o dieslu i dlatego masz problem wielki pójdzie kasy dużo a efektu końca naprawy usterki nie widać.

    Ta usterka to problem z przestawiaczem kąta wtrysku i tam trzeba szukać usterki ponieważ tłok i obudowa to dwa różne metale i różnie się rozszerzają i jak dostaną się zanieczyszczenia paliwa na sam dół pompy wtryskowej tam gdzie jest zamontowany przestawiacz kąta wtrysku .
    Skutek tego zaciera się tłok przestawiacza jak dostanie temperatury to się luzuje ten tłok i zaczyna normalnie pracować i wtedy nie widać żadnej usterki.
  • #20
    andco
    Level 13  
    ciśnienia na tłokach są w normie. Wtryski mam sobie darować. Problem jak był tak jest - zimny silnik lekko kopci i telepie ale mam tak jeździć i się nie przejmować. Z tym przestawiaczem to nowość, do tej pory nikt o tym nie wspominał. Do kogo z tym jechać? Dziękuję.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    andco
    Level 13  
    Dawno tu się nie logowałem... bywam na Ślężnej, podjadę tam, napiszę jak było.
    Dziękuję.
  • #23
    wladziu22
    Level 17  
    Hey.
    A płyń chłodniczy nie ubywa?
    Ja miałem ten sam efekt ale dodatkowo ubywał mi płyn chłodniczy. Jeśli nie ubywa to nie czytaj dalej żebyś się niepotrzebnie nie martwił ;-)
    Wpierw bardzo niewiele ale z czasem tak po pól roku jazdy już brało ok 1L na 100-200km oraz ten sam biały dym pojawiał się na postojach w czasie jazdy. Rozwiązanie: wymiana uszczelki pod głowicą (uszczelka 250zl), wymiana głowicy+uszczelniacze, regulacja, 2xzawory wirowe i jeszcze kilka pierdółek z głowicy (800zl) (niby była nieszczelność w 4 cylindrze w jakimś kanale.. (nie znam się, być może okłamali mnie). Dodam ze nie miałem płynu chłodniczego w oleju ani oleju w płynie, żadnych bąbelków w zbiorniku wyrównawczym!
    Puki co jeżdżę i białego dymu nie widać ani nie ubywa płyn.
  • #25
    andco
    Level 13  
    [quote="wladziu22"]Hey.
    A płyń chłodniczy nie ubywa...[quote]

    A ja po kilku poradach mechaników od diesli (pewny wsad $$$ i niepewny efekt) po prostu zostawiłem problem i już się tym nie przejmuję. W mrozach wezmę MPK.

    pozdrawiam
  • #26
    andco
    Level 13  
    przy okazji wymiany paska rozrządu coś tam poprawiono w jego naciągu, przypatrzono się świecom żarowym i po wymianie jednej z nich białe kopcenie ustało. Ale rano telepie nadal przez chwilę.