Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fujitsu Siemens Amilo Pi2540 - szwankujący napęd CD

03 May 2009 23:49 3639 7
  • Level 2  
    Witam. Dziś mój laptop się zepsuł...
    Jako, że wyszła najnowsza polska wersja Ubuntu i wreszcie wszystko działa na moim laptopie (głównie chodzi mi o WiFi, bo na poprzedniej wersji nie bardzo to szło...), po wypróbowaniu Live Session zadecydowałem o zmianie systemu na Linuxa.
    Problem był taki, że miałem dysk dynamiczny (Windows Vista) i musiałem go "przerobić" na podstawowy, a co za tym idzie usunąć z niego wszystkie dane.
    Więc zabrałem się do zgrywania filmów. Nagrałem może 4-5płytki DVD i nagle zonk! napęd jakoś dziwnie się zachowuje. Nie czyta płyt i tak jakby nie działa.

    Z tego co zaobserwowałem i według mojej myśli technicznej napęd nie kręci płyt. Laser działa bo się przesuwa ale z tego powodu, że płyta się nie kręci nic nie odczyta.
    Więc pytanie do Was drodzy forumowicze: Co mogło się stać? Jakieś rady? Ewentualnie naprawa, ile i dlaczego tak drogo. :)

    Ps. Gwarancja raczej odpada bo preinstalowałem inny system niż ten który był więc chyba z gwarancją się nieświadomie kiedyś pożegnałem.
    Ps2. Laptop ma góra pół roku i napęd nie był katowany.
  • Level 43  
    Sprawdzałeś na kilku płytach DVD oraz CD-R ? Z każdą płytą jest problem ? Płyt również nie nagrywa ?
  • Level 2  
    Tak. Sprawdzałem z płytami DVD i CD. Żadnej nie rusza,ba! Żadna się nie kręci. Czy to możliwe, by tak nagle padł układ odpowiedzialny za kręcenie płytki?
  • Level 28  
    A w ogóle to spróbuj, może uda Ci się zmienić firmware w nim:

    http://pl.ts.fujitsu.com/support/downloads.html

    Jeśli chodzi o gwarancję to możesz z niej skorzystać bez względu na dane na dysku i co na nim jest. Z zastrzeżeniem, że to nie jego dotyczy problem oraz w uwagach należy podać, aby podczas prac serwisowych nie ingerowali w dane na dysku. ( To tak na marginesie, kiedy to ja nie dawno oddawałem laptopa asus do serwisu w powodu wentylatorów.).
  • Level 2  
    Nie da się zmienić firmware. Ściągnąłem ten program do zmieniania firmware odpalam go, klikam Flash i wyskakuje zaraz Update Failed i opcja Power Off.
    No chyba, że coś źle robię?
  • Level 26  
    Daruj sobie firmwere i inne tego typu rzeczy bo jak zaczniesz kombinować to faktycznie możesz mieć problem z gwarancją - potem jak padnie napęd przy zmianie firmwere to gwarancji mogą Ci nie uznać. Gwarancja jest na sprzęt nie na oprogramowanie, możesz sobie instalować wszystko co chcesz.
  • Level 2  
    No niby tak... Ale laptop był kupiony z preinstalowaną Vistą HBasic na którą dostałem też licencję i było tam coś typu Recovery (jakaś ukryta partycja, którą teraz widzę pod linuxem).
    I zastanawiam się czy gwarancja jest ważna, gdy zmienię system czy nie...
  • Level 28  
    Problemu z oddaniem Laptopa do naprawy w ramach gwarancji nie będzie o ile powód nie dotyczy samego dysku i preinstalowanego tam właśnie systemu oper., a nawet w przypadku awarii dysku, gdzie Ty miałeś zainstalowany przykładowo system Linux to zgłaszasz wadę urządzenia a nie systemu i nie prosisz serwis o naprawę systemu tylko o naprawę urządzenia to dwie różne sprawy. Ty "ślubu" z systemem nie brałeś oraz nie podpisywałeś klauzuli, że będziesz używać wyłącznie systemu z Redmond.
    Quote:
    . . . Gwarancja ogranicza się do przywrócenia charakterystyk wydajności
    sprzętu oraz stanu, w którym oryginalny produkt znajdował się przed wystąpieniem wady. W tym
    celu wystarcza, że odpowiedni produkt spełnia wymagania testowe dla oryginalnego produktu
    według specyfikacji firmy Fujitsu Siemens Computers "Spezifikationen" zgodnie z danymi
    technicznymi dla tego produktu. Gwarancja firmy Fujitsu Siemens Computers nie obejmuje
    przywrócenia danych klienta lub oprogramowania.
    W ramach powyższych i następnie poniżej dokładniej opisanych gwarancji, w zależności od wyboru
    dokonanego przez firmę Fujitsu Siemens Computers, następuje naprawa produktu lub jego
    wymiana. Wymiana uszkodzonych części na nowe lub tak dobre jak nowe, następuje w przypadku
    występowania wad materiałowych i/lub błędów produkcyjnych. W razie konieczności, następuje
    wymiana produktu na taki sam lub produkt posiadający identyczne charakterystyki funkcjonalne. W
    każdym przypadku wartość świadczenia gwarancyjnego ogranicza się do wartości wadliwego
    produktu. . . .

    Tak więc, o ile laptop jest na gwarancji, pomimo że Ty masz co innego zainstalowane na HDD i skasowaną partycje recovery (to ich nie musi interesować) to problem jest w napędzie optycznym i to podajesz jako usterkę.

    Tu pełny tekst gwarancji

    http://www.portabile.pl/download.php?id=1