Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

netia-niedotrzymanie terminu aktywacji usługi.

dangun 04 Maj 2009 20:03 7450 14
  • #1 04 Maj 2009 20:03
    dangun
    Poziom 11  

    Mam poważny problem,30 marca kończyła mi się umowa z tpsa na neostrade z potrzymaniem lini, zadzwoniłem do neti i zamówiłem Internet za 49 zł plus tani telefon razem 94zł, w rozmowach wyraźnie tłumaczyłem że posiadam tylko potrzymanie lini i że mam jedynie nr wirtualny przydzielony do łącza, podkreślałem że chcę Internet jedynie pod warunkiem że będzie ona razem z telefonem, w czasie rozmowy z konsultantem zapewniono mnie że albo usługa będzie z telefonem czyli łącznie 94 zł albo w ogóle. Wyraziłem zgodę na zawarcie takiej umowy i 13 marca podpisałem kurierowi umowę na telefon i Internet. Po dość długim okresie wyczekiwania i sprawdzania statusu zamówienia na necie dowiedziałem się że tpsa odmówiła przekazania usług telefonicznych ponieważ takich usług nigdy nie świadczyła, po prawie miesiącu od podpisania umowy odebrałem takiego maila:
    Twoje zamówienie zostało odrzucone przez TP SA. Netia aktualnie wyjaśnia
    przyczynę odrzucenia.
    Wkrótce skontaktuje się z Tobą nasz przedstawiciel

    Wiadomość tą otrzymałem 29 kwietnia, następnego dnia zadzwonił do mnie konsultant i powiadomił mnie że usługa Internetu została aktywowana, o usłudze na telefon nic mi nie powiedziała, po moich telefonach okazało się że aktywowali mi niby Internet i wysłali już do mnie modem, telefony raczej mi nie aktywują więc będę musiał płacić 36 zł za potrzymanie lini i 59 za Internet, zupełnie inaczej niż w umowie.
    Proszę o pomoc jak można się wykręcić z tej umowy, jak dla mnie ani nie dotrzymali terminu aktywacji usługi czyli 30 dni od czasu podpisania umowy przeze mnie, a jednej z nich nie aktywowali w ogóle co wpłynęło na koszty świadczenia usługi netu, nie było żadnego testowania łącza jak to jest opisane w regulaminie no i nie podpisywałem im żadnego protokołu testu łącza.

    0 14
  • #2 04 Maj 2009 21:05
    jokrasa
    Poziom 29  

    Moja rada, to grzecznie i bez pajacowania napisz pismo do TP z tekstem , który tutaj napisałeś i dodaj koniecznie jeszcze, że:

    . . . w trakcie 30 dniowego oczekiwania na uruchomienie usługi i braku kontaktu w tym okresie ze strony TP (Netii), w związku ze specyfiką swojej pracy i koniecznością posiadania dostępu do internetu, zdecydowałeś się na skorzystanie z usług firm konkurencyjnych.

    Podpisana przez Ciebie umowa na świadczenie usług telekomunikacyjnych obejmująca następujący przedmiot umowy:
    1. Telefon ...
    2. Internet .. ,
    gdzie w/w usługi powinny zostać w całości uruchomione do 30 dni od daty podpisania umowy.
    Ze względu na uruchomienie 1/2 usług określonych w umowie, i nie spełnieniu Twoich oczekiwań, oraz w związku z nie doinformowaniem Cię o braku technicznych możliwości na uruchomienie wszystkich usług przed podpisaniem umowy, gdzie świadom wszystkiego nie podjął byś tej decyzji a tym samym nie podpisał byś umowy.
    W związku z niedoinformowaniem mnie przez TP zmuszony jesteś odstąpić od umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

    I liczyć, że to łykną, a szanse są.

    0
  • #3 05 Maj 2009 09:07
    dangun
    Poziom 11  

    Napisałem do nich tak:

    W dniu 30 marca kończyła mi się umowa z tpsa na neostrade z potrzymaniem lini, zadzwoniłem do Was czyli do Neti i zamówiłem Internet za 49 zł plus Lepszy telefon na lini TP, łącznie miałem płacic 94zł, w rozmowach wyraźnie tłumaczyłem że posiadam tylko potrzymanie lini i że mam jedynie nr wirtualny przydzielony do łącza, podkreślałem że chcę Internet jedynie pod warunkiem że będzie ona razem z telefonem, w czasie rozmowy z konsultantem zapewniono mnie że albo usługa będzie z telefonem czyli łącznie 94 zł albo w ogóle. Wyraziłem zgodę na zawarcie takiej umowy i 13 marca podpisałem kurierowi umowę na telefon i Internet. Po dość długim okresie wyczekiwania i sprawdzania statusu zamówienia na necie dowiedziałem się że tpsa odmówiła przekazania usług telefonicznych ponieważ takich usług nigdy nie świadczyła, po prawie miesiącu od podpisania umowy odebrałem od Was takiego maila:
    ”Twoje zamówienie zostało odrzucone przez TP SA. Netia aktualnie wyjaśnia przyczynę odrzucenia.
    Wkrótce skontaktuje się z Tobą nasz przedstawiciel”
    Wiadomość tą otrzymałem 29 kwietnia, następnego dnia zadzwonił do mnie konsultant i powiadomił mnie że usługa Internetu została aktywowana, o usłudze na telefon nic nie wspomniano, po moich telefonach okazało się że Netia aktywowała mi interneti i że wysłano do mnie modem, telefonu raczej mi nie aktywują więc będę musiał płacić 36 zł za potrzymanie lini i 59 za Internet, zupełnie inaczej niż w umowie.

    Wg pkt. 5 ust. 3 warunków umowy operator ma 30 dni na aktywację usługi Internetu od daty podpisania przeze mnie ,czego ewidentnie nie dotrzymaliście ponieważ usługa została aktywowana 30 kwietnia a umowa podpisana 13 marca, a jednej z usług nie aktywowaliście w ogóle co wpłynie na koszty świadczenia usługi netu(59 za net i 36 za potrzymanie lini).
    Wg rozdziału 5 regulaminu świadczenia usług ,paragraf 13 pkt 5 i 6 operator ma obowiązek przeprowadzić testy łącza i przedstawić protokół odbioru łącza abonentowi jeszcze przed aktywacją usługi, ja od was niczego takiego nie otrzymałem, a testy są konieczne ponieważ łącze nie było aktywne przez długi czas a mianowicie od 30 marca kiedy to skończyła mi się umowa na neostrade w tpsa.

    Podpisana przeze mnie umowa na świadczenie usług telekomunikacyjnych obejmowała następujący przedmiot umowy:
    1. Lepszy telefon na lini TP
    2. Szybki Internet ,
    W/w usługi nie zostały aktywowane w ogóle lub poza terminem
    Ze względu na uruchomienie 1/2 usług określonych w umowie, i nie spełnieniu moich oczekiwań i narażenie mnie na zwiększone koszty , oraz w związku z nie doinformowaniem mnie a nawet wprowadzeniem mnie w błąd o braku technicznych możliwości na uruchomienie wszystkich usług przed podpisaniem umowy, gdzie świadom wszystkiego nie podjął bym tej decyzji a tym samym nie podpisałbym umowy, proszę o unieważnienie umowy bez ponoszenia przeze mnie jakichkolwiek kosztów.

    0
  • #4 05 Maj 2009 09:53
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Realizacja twojego zamówienia nie była możliwa z powodów formalnych. Aby skorzystać z WLR trzeba posiadać usługę głosową (abonament telefoniczny). Netii szkoda było wypuścić klienta więc sprzedali ci to, co byli w stanie sprzedać na linii TP bez telefonu - czyli BSA (to samo co miałeś w TP tylko od Netii). I tutaj sprawa jest zamknięta bo wszystko jest zgodne z obowiązującymi Decyzjami Prezesa UKE, które regulują zasady WLR i BSA. Problem jest tylko w tym, że podpisana przez ciebie umowa została anulowana - bo musiała - a nowej jak rozumiem nie widziałeś na oczy, nie wspominając o podpisywaniu. Alternatywa jest taka: albo przyjąć status quo - właściwą umowę ci dostarczą albo wyruszyć na wojenkę na podstawie ustawy konsumenckiej - ewidentny przykład towaru niezgodnego z umową. O pakiecie telefon+internet w Netii możesz zapomnieć bo nie spełniasz warunków - trzeba by było zakładać najpierw telefon w TP.

    0
  • #5 05 Maj 2009 10:32
    dangun
    Poziom 11  

    a do kogo mam udeżyc jeśli netia będzie się upierała przy świadczeniu usługi neta?rzecznika praw konsumenta?no i jeszcze pytanie czy odbierac modem i logowac sie do usługi czy też nie podejmowac żadnych kroków w kierunku logowania i rozpoczęcia korzystania z usługi?wg warunków na umowie oni i tak zaczną liczyc po 14 dniach od ich niby aktywacji.
    Może poczekac aż minie 30 dni od daty okreslonej w warunkach umowy,wtedy będę miał prawo wypowiedziec umowę,tak jest w regulaminie.W warunkach umowy jest że mają 30 dni na aktywację od podpisania umowy przeze mnie,ale reguklamin daje im niby jeszcze kolejne 30 dni,tak czy tak nie aktywują mi telefonu,tylko czy mogą się wyłgac tym że internet to co innego a telefo to co innego?

    0
  • #6 05 Maj 2009 10:58
    alvaro99
    Poziom 22  

    Dla mnie to jest w ogóle chore... zamawiasz co innego, oni Ci dają nie to co zamawiałeś i jeszcze się musisz tłumaczyć, że tego nie chcesz... jakaś totalna PARANOJA :!: I wojny robić na drodze prawnej... Tak tylko może działać polskie parwo.

    Ewentualnie jak uporasz się z tą sprawą to tutaj masz dwie firmy (partnerzy handlowi), które zakładają rzekomo neta na liniach Netii bez konieczności zamówienia telefonu i bez konieczności płacenia opłaty za "podtrzymanie łącza":
    http://www.netia-polmar.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=16
    http://www.net-best.pl/

    Tej pierwszej nie polecam. Do drugiej nie dzwoniłem jeszcze.
    Tutaj szerzej na ten temat.

    UPDATE:
    Właśnie dzwonił do mnie Pan z Netii z Warszawy i powiedział, że firma pośrednicząca zdobywa im klientów, a oni oddzwaniają.
    Powiedział, że z Netii mogę mieć normalnie internet bez telefonu i bez płacenia opłaty za podtrzymanie łącza ... W takim razie nie wiem czemu Tobie karzą płacić za utrzymanie ...

    Ale fakt jest faktem ... najpier wysyłają umowę, a potem zabierają sie za robotę i sprawdzają tak DOKŁADNIE możliwości techniczne!

    0
  • #7 06 Maj 2009 20:47
    Maciek4141
    Poziom 22  

    Ja mam jak zwykle pecha z netią i neostradą:
    -przyjście z internetu z neostrady na netią na łączy tp trwało 1,5 miesiąca, trwałoby jeszcze dłużej gdyby nie dzwonienie do osób z wyższych stanowisk bo ci na infolinii nic jak zwykle nie mogą oprócz zgłoszenia awarii
    -przeniesienie internetu z tp z jednej strony ulicy na drugą musiało skończyć się zerwaniem umowy, podpisaniem jej od nowa, spędzeniem kilku godzin na telefonie - trwało to od 15 marca do 30 kwietnia tylko dlatego że oni koniecznie musieli mi dać livebox`a mimo że go nie potrzebowałem.

    Ale jak zwykle to są ich procedury. Znajomemu proponowali neta 6Gb, ale nie sprawdzili parametrów łącza, na którym poszło by góra 3Gb.

    0
  • #8 20 Cze 2009 14:57
    DantEs198
    Poziom 2  

    Witam .
    Mam pytanie odnośnie usługi telefonu i internetu na łączu TP .
    Sprawa wygląda tak :
    Od dawna mam telefon na łączu TP i w roku 2006 założyłem na nim internet neostrada1024 - umowa do maja 2009r.
    No i umowa się już kończy i zadzwonił do mnie "ktoś" (z nazwiska nie wymienię) z Netii i przedstawił mi ich ofertę internetu - zgodziłem się na internet o prędkości 1Mb/s (czyli taki jaki miałem wcześniej) w cenie 35zł za miesiąc (po pół roku mogę cenę obniżyć ... oferta pewnie niektórym znana) a telefon miał zostać w TPSA.
    Oczywiście kurier dostarczył umowę , podpisałem ją i wszystko było cacy .
    Jakiejś 2 tygodnie temu dostałem rachunek od TPSA za sam telefon na kwotę 70zł55gr. - oczywiście zapłaciłem (mimo iż łącznie z internetem od netii rachunek miał wynosić 95zł).
    Dnia wczorajszego otrzymałem od listonosza kolejnych rachunek tym razem na kwotę 180zł8gr. za SAM internet NEOSTRADATP1024 .
    I teraz nie wiem ... czy te 180zł to koszt stały , jakaś pomyłka czy może jest tam wliczona aktywacja nowej usługi .
    PS. Otrzymałem również wiadomość o tym że przełączenie usługi internetowej na netię została pomyślnie zrealizowana ...
    Termin zapłaty to 26.06.2009r. i pytam się co mam w takim razie zrobić ?

    0
  • #9 20 Cze 2009 15:44
    Świr
    Poziom 34  

    Maciek4141 napisał:
    Znajomemu proponowali neta 6Gb, ale nie sprawdzili parametrów łącza, na którym poszło by góra 3Gb.


    Skąd wiesz że nie sprawdzali :?: W to akurat trochę nie chce mi sie wierzyć.
    Skąd wiesz że poszłoby 3Gb :?: Robiłeś pomiary :?:
    Ps. ile znajomy płaci za neta 6Gb :?:
    Wydaje mi się że kolega pomylił jednostki i powinno być Mb ;)

    DantEs198 napisał:

    Dnia wczorajszego otrzymałem od listonosza kolejnych rachunek tym razem na kwotę 180zł8gr. za SAM internet NEOSTRADATP1024 .
    I teraz nie wiem ... czy te 180zł to koszt stały , jakaś pomyłka czy może jest tam wliczona aktywacja nowej usługi .


    Miałem podobnie, ale w moim przypadku kwota byla niższa, a w następnym miesiącu przyszła faktura korygująca.

    0
  • #10 20 Cze 2009 17:07
    DantEs198
    Poziom 2  

    Czyli mam zapłacić te 180zł a za miesiąc dostanę zwrot kasy tak ? I teraz będę dostawał rachunki po te 95zł TYLKO od TPSA ? Czy jeszcze drugi od netii ?

    0
  • #11 20 Cze 2009 17:12
    Świr
    Poziom 34  

    Zadzwoń na 9393 i dopytaj dlaczego taki rachunek i w ogóle wypytaj o szczegóły. Abonament od TP to jedna sprawa, a abonament od Netii to druga... Ja oprócz 50zł abonamentu plus rozmowy telefoniczne w TP mam coś nie cale 60 w netii za net.

    0
  • #12 20 Cze 2009 18:18
    terrade
    Poziom 36  

    DantEs198 napisał:
    ...umowa do maja 2009r.
    No i umowa się już kończy i zadzwonił do mnie "ktoś" z Netii...
    Mamy 20 czerwca, a umowa się kończy???

    Napisz precyzyjnie co i jak, bo wygląda że zostałeś załatwiony przez TPSA w świetle prawa. Otóż TPSA ma dwa cenniki: normalny zwany "promocjami" i nienormalny (ot sprzedajemy zapałkę za 1000zł, ale w promocji za 1gr). Jeśli nie wypowiesz umowy we właściwym czasie, czyli 30 dni przed końcem to przechodzisz na cennik nienormalny (tu na szczęście tylko do 26.06).
    PS. Radzę też pilnować nowych umów, bo jak umowa kończy się 10 dni przed końcem miesiąca to nową mogą wpisać od następnego i za te 10 dni wyjdzie około tyle co za miesiąc.

    EDIT: regulamin neostrady

    0
  • #13 21 Cze 2009 10:03
    Maciek4141
    Poziom 22  

    Dzwonisz na infolinię nadawcy tego rachunku i się wszystko wypytaj. TP z netią sie nie lubią i każda będzie dawać osobny rachunek, ci za telefon a tamci za internet. Przedewszystkim cierpliowości na tych infoliniach, nie unoś się i nie daj się zrobić w balona, mają za to płacone żebyś zadawał szczegółowe pytania.

    0
  • #14 21 Cze 2009 16:34
    DantEs198
    Poziom 2  

    terrade napisał:
    DantEs198 napisał:
    ...umowa do maja 2009r.
    No i umowa się już kończy i zadzwonił do mnie "ktoś" z Netii...
    Mamy 20 czerwca, a umowa się kończy???


    Nie ... powinienem napisać "kończyła się już umowa..." . Chodzi mi o to że ok. marca zadzwonił do mnie człowiek z ofertą netii na którą się zgodziłem .

    Chodzi mi tylko o to że te 180zł mam RAZ zapłacić i później będę miał regularne "normalne" rachunki (takie jakie mi przedstawiono) czy będzie jeszcze jakiś problem ... ale ok ... jutro zadzwonię pod infolinię (a denerwować się nie mam czym bo te w sumie 70zł to nie jest jakaś fortuna) .

    0
  • #15 21 Sie 2009 16:41
    dangun
    Poziom 11  

    Sprawa wygląda tak-udało mi się unieważnić,a raczej zrezygnować z umowy ponieważ oni wciąż twierdzą że nie zawinili, oni czyli netia. Jednak to wciąż nie koniec mojej gehenny ponieważ niedawno otrzymałem upomnienie o nie uregulowaniu faktury dostępnej na moim koncie w netii którego ja nigdy nie aktywowałem, mniejsza z tym. W każdym bądź razie po raz kolejny zmuszony byłem do wystosowania reklamacji krtórą mi uznano i pomniejszono o pewną kwotę.Teraz czekam niby na tą fakturę ale już mam nadzieję że pocztą,chyba że znowu bedzie ona dostępna na koncie w netii,normalnie jaja,niepolecam.

    0