Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odchudzanie koła zamachowego -diesel - zwiększenie mocy

kajtek-torun 04 Maj 2009 22:36 2240 3
  • #1
    kajtek-torun
    Poziom 9  
    Witam

    Mam pytanie do wszystkich którzy juz to zrobili lub znaja sie na tym a dot. odchudzenie koła zamachowego.

    Co chce osiagnąć:

    Jeżdze Vectrą B 1.7 TD "isuzu" ma turbinkę lecz ta zaczyna dmuchać dopiero przy ok 2500 obr/min a nim osiągnie w/w obroty potrzebuje troszke czasu. Chciałbym dowiedziec sie czy powyższy zabieg pomoze w szybszym osiaganiu obrotów od samego dołu oraz o ile by trzeba było zdjac z masy

    Bede wdzieczny za każdą odpowiedz.


    P.S. odchudzone koło stosowałem w PF 126p i tam sprawowało sie świetnie. Bardzo szybko wkręcał się na obroty lecz czy taki sam efekt uzyskam w DIESLU?
  • #2
    jokrasa
    Poziom 29  
    Moim zdaniem masa koła zamachowego została precyzyjnie obliczona przez fabrykę. Wynika to z ekonomicznej kalkulacji: koło nie może być zbyt duże ze względu na koszty jednak musi zapewnić odpowiednie parametry pracy silnika.

    Dodatkowa lektura:

    http://www.vtuning.com/kolo.html
  • #3
    kajtek-torun
    Poziom 9  
    Jednym słowem wg lektury odchudzanie jest ryzykownym działaniem lecz słyszałem ze jak się wyważy odchudzone koło nie wpłynie negatywnie na prace silnika nie nadwyręży wału korbowego lecz czy uzyskam szybsze wkręcanie się silnika na obroty w dolnym zakresie prędkości obrotowej? bo taki chce uzyskać w sumie efekt zredukować TURBO DZIURE jaka występuje.

    Mile widziane jakieś propozycje
  • #4
    konik83
    Poziom 15  
    Turbodziury nie zlikwidujesz odchudzajac kolo. Kombinuj w kierunku zwiekszenia cisnienia i wiekszej dawki paliwa.
    Odchudzanie wcale nie jest ryzykowne. Ryzykowne jest montowanie nie wywazonego kola.

    A artykuly z podanej wyzej strony to niesmaczny zart.